Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Nou mijn vorige computer, deed ik altijd: de lege in de cd rewr en de game/muziek deed ik altijd in de dvd speler. En hij deed het gewoon prima maar nu heb ik alles in 1 drive. Maar mijn vriend wilt mp 2 van mij hebben en die ik heb is orgineel en ik weet eigenlijk niet of dit mag :D , maar goed dan doe ik via nero eerst instellen mijn philips drive en eentje beneden is de image drive. Als ie klaar is dan zie ik in mijn documenten die max payne data staan. dan ga ik via nero een data schijf maken en dat bestandje erin plaatsen en dan doe ik philips drive en dan doe ik BURN maar doet ie het niet want zegt ie no enough space :confused:

2. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer eens een ander programma zoals Alcohol of Deamon tools, en maak hiermee een image van mp2, dan kan je deze image ook weer branden met A of D.

3. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    tijdje weg geweest hier, gelijk 3 pages vol, Oké..
    wat is het verschil tussen deze twee kaarten?:
    Asus EAX1950PRO CrossFire/HTDP, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 €

en

Club3D Radeon X1950 Pro, 512 MB, GDDR3, PCI Express x16

bovendien dan is hier eindelijk mijn setup om te kijken of hij wel klopt:

moederbord: Asus P5N-E SLI, Retail
    processor: Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed
    videokaart: Club3D Radeon X1950 Pro, 512 MB, GDDR3, PCI Express x16 (of die anderen die hier boven staat van ATI)
    RAM: Kingston KHX6400D2LLK2/2GN, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
    Drive:NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Wit, OEM
    voeding: OCZ ModStream OCZ45012U, 450 Watt, Retail
    Kast: Antec NSK3300, Zilver, zwart

dan kom ik uit op een bedrag van € 927,73
    en denken jullie dat ik hier een tijdje meer vooruit kan en vista ready is of niet?
    alvast bedankt

Laatst bewerkt: 13 feb 2007
  4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik heb nu eindelijk gekeken en er zit 300 watt onder. Is dat voldoende? :eek:

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De Club3D heeft 512MB geheugen tegenover 256 op de Asus en de Club3D heeft er al een Artic Accelero X2 opstaan. Deze koeler is beter en stiller dan de gewone koeler. Asus heeft aan de foto te zien er blijkbaar ook een andere koeler opstaan, maaar ik weet niet hoe die is. Maar dat die koeler beter is dan de Accelero X2 betwijfel ik.

De Club3D is ook €50 duurder bij Azerty.

Ondertussen is er ook al een 8800 GTS uit met 320MB, deze kost minimaal €273 bij Azerty. Dus weeral eens €50 meer dan die Club3D X1950 Pro 512MB. Dit is een review waarin de 8800 GTS o.a. wordt vergeleken met een X1950 Pro 256MB.

De goedkoopste 8800 GTS 640MB is €350 in Azerty, maar dat is zeker iets boven je budget denk ik.

Ga je voor de 8800 GTS 320MB (of X1950 Pro 256MB) dan moet je wel rekening houden met de toekomst. In de toekomst zullen er meer games zijn die meer dan 320/256MB videogeheugen gaan gebruiken. Als je dan die games volledig open gaat draaien op kaarten die 2 kaarten hierboven, zal je een (flinke) performance drop ondervinden.

Dit zie je al bij GRAW, waarbij de high setting voor texture resolution normaal alleen beschikbaar is voor kaarten met minimaal 512MB geheugen.

Je moet je dus zelf de vraag stellen of dat je denkt dat toekomstig games (zoals Crysis) genoeg gaan hebben met 320/256MB geheugen.

Over de rest van je systeem: Waarom neem je een SLI moederbord? Dat is al helemaal nutteloos als je een Ati kaart gaat nemen en zelfs als je een Nvidia kaart gaat nemen zal het nog denk ik nog niet direct dienen. Maar dat moederbord heeft wel een mooie prijs :).

Weet je het merk of is het een no-name voeding? Als het een no-name voeding is, zal het waarschijnlijk als te zwak zijn voor een 7600 GS. Is het een merkvoeding van een goed merk dan zou het misschien nog wel een 7600 GS aankunnen. Een 7600GT betwijfel ik, maar als het lukt dan zal het zéér krap zijn.

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Het is een Aopen, dus wel redelijke kwaliteit neem ik aan?

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Redelijk ja, maar niet beter. Een 7600GT moet je niet proberen er bij te hangen, maar met een 7600 GS kan je het eens proberen. Als je voeding het niet aankan zal je vastlopen.

Dit kan wel schadelijk zijn voor je voeding en als je het teveel doet (of je hebt een crappy voeding) ook voor je pc.

8. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    nou, dan zal ik het hier maar in de groep gooien:

Ik kreeg gister te horen dat ik een nieuwe pc mag gaan uitzoeken van mijn lieve moeke. In het begin had ik mijn twijfels over dit gekke idee. Maar nu ben ik maar mee gegaan en zoek ik dus een leuke vrije-tijds pc die straks omgebouwd gaat worden naar een spellenmonster. maar goed ik kan me ouders het niet aandoen om een pc van 1000 euri's te nemen en zelf wil ik dat ook helemaal niet. Want dan kocht ik er zelf wel een. maargoed back tot the point. ikzelf heb nooit een pc aangeschaft en weet (gedeeltelijk) niet waarop ik moet letten. Samenvatting:

een leuke basis pc die makkelijk om te bouwen en upgraden is.
    graag heb ik natuurlijk hierbij windows Vista...

nou ja ik he dus zelf al gekeken maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen dusse. Misschien hebben jullie leuke ervaringen te delen. :b:

oja prijsje: basis: 400, wat daarna nog aangeschaft moet worden is onbeperkt

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    €400 en daarna wil je die pc upgraden zodat het een game pc wordt? Je weet toch dat je dan gewoon een nieuwe pc koopt, alleen met de harde schijf (welke dan al niet al te groot zal zijn), drive(s), case en heel misschien de voeding en het geheugen zal je dan nog iets kunnen doen. Oh, het OS zal je ook nog kunnen gebruiken alhoewel het met een OS al zeker boven de €400 zal komen.

Voor €400 kan je 1 grafische kaart (met misschien een 'gewoon' moederbord) of 1 CPU (met misschien een 'gewoon' moederbord) of 2GB geheugen (met misschien een redelijk high-end moederbord) kopen.

Een harde schijf, drive(s), case en voeding (die 4 dingen samen) kan je er wel mee kopen voor een game pc.

Dus wat jij van plan bent lijkt me geen goed idee =(. Oftewel koop je nu een game pc of je wacht tot dat je het geld hebt of je verhoogd je huidig budget. Maar als je echt wil, wil ik wel iets proberen samenstellen voor €400.

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Moet ik toch nog even terugvallen dit product. Je zegt dat ik een AGP kaart nodig hebt, maar staat deze kaart niet onder de sectie PCI op de site?

"PCI Express x16"

Ik wil namelijk niet dalijk terug naar de winkel met het verhaal dat hij niet past 8)

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Oh sorry, ik heb inderdaad de verkeerde links gezet. Deze van de 7600 GS en 7600 GT zijn de juiste ;). Maar ik denk niet dat het zo moeilijk is om zelf eventjes naar de AGP sectie te gaan en zelf die kaarten te kiezen hé :+?

Laatst bewerkt: 14 feb 2007
  12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    :D ! ja sorry. Ik gaf al aan dat ik er weinig verstand van hebt. Al die begrippen zeggen mij vrij weinig.

Excuses en dank voor het helpen ;)

13. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    Dus Pegasus als ik voor die Club3d video kaart gaat heeft hij toch 512 en dat is dan toch boven die van de Nivideo en die van Ati of is deze kaart minder goed ?

ohja wat betreft het moederbord die is toch gewoon goed of niet

14. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    @Casy ik zou zeker voor de 8800GTS 320MB gaan, die is wel wat duurder, maar de performance is veel beter.

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net naar Informatique gebeld wegens de aanhoudende, totaal willekeurige uitvalproblemen. Weer het hele verhaal uitgelegd en uiteindelijk gewoon gevraagd of ik van te voren per telefoon de afspraak kon maken om de voeding te laten vervangen, want men begon weer over "breng hem maar langs en dan kijken we er wel weer naar"....wat dus betekent dat ik hem weer een paar weken kwijt ben, en ik ben bang zonder directe resultaten. Maar de beste man kon mij over de telefoon niet beloven dat ze dit wilden doen, daar gaat zijn chef over, dus daar word ik dan morgen over teruggebeld. To be continued....

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Misschien heb je dit al gezegd maar doet hij het bij andere mensen thuis ook (ooms, je ouders, broers/zussen)
    De electricien heeft al gezegd dat het niet je huis is, maar gewoon om zeker te weten.....

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh maar hij doet het hier ook weleens dagen achter elkaar goed hoor, en hier staat hij gewoon het meeste aan. Heb um ooit een keer meegenomen naar een LAN waar ie het ook constant gedaan heeft, maar nogmaals, dat doet ie het hier ook wel gedurende een dergelijke periode.

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De hoeveelheid geheugen bepaald maar een zeer klein deel van de performance. De snelheid van het geheugen en de core en de architectuur van de core zijn veel belangrijker.

Het geheugen speelt pas een grote rol bij hoge resoluties en grote textures (zoals bij GRAW op high). Is een van die 2 te hoog/groot, dan zal je een performance drop ondervinden.

Als je bv. GRAW volledig op high zet, dan zal je wel een grote performance drop krijgen (t.o.v. de 640MB versie) maar het blijft nog speelbaar tot men met 1600*1200 (misschien zelfs nog 1920*1200). Die fps die de GTS 320MB op die resoluties haalt in GRAW zijn nog steeds (iets) beter dan die van de X1950 Pro 512MB.

De 8800 GTS 320MB is dus beter dan de X1950 Pro 512MB, maar ook duurder. Door de pure krachten van de 8800 zal hij waarschijnlijk altijd beter presteren dan de X1950. Ook in opkomende toppers zoals Crysis (dit zijn geen feiten, gewoon wat ik denk/schat).

In verschillende reviews wordt de 8800 GTS 320MB boven de 640MB (en dus zeker de X1950 Pro) versie aangeraden als je speelt op een resolutie van 1280*1024 of lager (maar persoonlijk zou ik voor de 640MB versie gaan als het prijsverschil niet te groot is). Dus al je het kan betalen, voor de 8800 gaan.

@ Zero: Best wel rot dat je nog steeds problemen hebt na bijna een half jaar :/.

19. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    De snelheid van het geheugen en de core en de architectuur van de core zijn wel veel belangrijker, maar het verschil in het geheugen bepaalt een groot deel van de preformance... Tenminste als je AA en hoge resoluties wil gebruiken, maar daar koop je zo'n nieuwe kaart ook voor. ;)

Aanschouw: O-)
    http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2926&p=3

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat gaat over een 8800 GTS 320MB vs een 8800 GTS 640MB, nogal logisch dat de 640MB versie wat beter is, tot veel beter op zo'n hoge resoluties (met eyecandy).

Zoals ik hierboven zei is er t.o.v. de 640MB versie een performance drop (hangt af van de game, resolutie en eyecandy hoe groot), maar de 320MB blijft steeds (iets) beter dan de X1950 Pro 512MB. Als je 2 totaal andere kaarten met elkaar vergelijkt is het hoeveel geheugen het minst belangrijke ;) (zie maar naar de X1900 XT 256MB en een 7950 GT).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina