Hey gasten,
Ik heb op het moment een crt monitor maar heb genoeg van de balken. Eerst zat ik te denken aan een tft maar van dit idee ben ik snel afgestapt, de native resolutie word niet ondersteund dus ik blijf het een tussenstap vinden. Ik ben gaan kijken naar lcd tv's. Hij komt op mijn bureau te staan voor vervanging van mijn logge 20 kilo wegende crt monitor. Ik heb rond de 500 euro te besteden. Ik heb dit topic een beetje doorgenomen en ik twijfel tussen de volgende 2 modellen.
-Samsung LE23R32B (23")
-Samsung LE23R71B (23")
Ik heb hier een paar vragen over, en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.
1. De native reso van die monitoren is 1366 x 768. Als ik de 360 aan mijn crt heb hangen met de microsoft vga kabel kan ik 1360x768 kiezen. Is dit hetzelfde als 1366x768? Dus gebruik ik dan de native reso van de lcd -tv?
2. Ik wil de monitor ook aan mijn pc hangen.Op m'n videokaart zit een dvi en een vga aansluiting. Ik lees bij de sceps van de lcd's dat er alleen een hdmi aansluiting opzit?is er een dvi naar hdmi kabel? Mijn idee was namelijk om de 360 via vga aan te sluiten(lees hier meer positieve verhalen over dan component), en de pc via dvi.
3. Is er een verschil tussen de 32b en 71b? Ik kan bij de specs zo niks vinden. De 32b is iets goekoper, maar ik vind de 71b mooier
4. Heeft iemand 1 van deze tv's, en zoja wat zijn je ervaringen ermee?
Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...