1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    op de meeste beamers, zit daar een tv-kabel aansluiting op (kweenie hoe die heet)? zodat je er zo'n apparaat van digitale televisie op kan aansluiten en er tv op kan kijken?
     
  2. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heet coaxiaal-in, en ik heb zelf nog geen enkele beamer gezien die een ingebouwde tv tuner heeft. Wel kun je er gewoon zo'n digitale tv-box(decoder) op aansluiten en tv kijken...
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    ja maar het zit zo, een scart ingang zit er altijd wel in, maar zo'n coaxiaal-in die moet er ook opzitten, want - ik weet niet of dat altijd zo is, maar bij onze decoder moet je een scart en zo'n coaxiale kabel (of hoe je dat dan weer zegt :9) de tv / beamer in douwen.
     
  4. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    voor tv op de beamer,
    a) cheap vhs-recorder op de kop tikken (daar zit tv tuner in)
    b) scart-blokje kopen met in/out schakelaar (3 euro) op out zetten en achter in vhs pluggen.
    c) coax in vhs recorder
    d) gele tulp vanuit scartblokje in beamer pluggen en klaar is kees.
    e) witte en rode tulp in versterker voor geluid
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    bedankt.. alleen ik snap er niet echt van. Ik heb wel enig verstand van technische dingen alleen ook weer niet zoveel. Wil je het ff in voor iedereen begrijpelijk nederlands omzetten? thanx
     
  6. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    de kabel die achter in je tv zit heet de coaxkabel. Door deze kabel gaan alle tv zenders. Een tv (en dvd-speler/vhs-rcorder enz enz) kunnen dit signaal splisten in afzonderlijke kanalen (zoals ned 1 ned 2 ned 3, sbs6 enz enz). Dit spiltsen gaat met een zogenaamde tv tuner!. Op een beamer zit ten eerste geen coax ingang (een plaats waar je de tv-kabel in kunt duwen) en als dat al kan dan kan de beamer dit signaal niet splisten in de afzonderlijke kanalen.
    Hiervoor heb je dus een tv-tuner nodig. Je kunt die nieuw kopen (80 euro ofzo) maar gewoon een ouwe vhs recorder heeft die ook.
    Je weet toch wel dat je op het video-kanaal ook kunt/kon zappen met de AB(afstandsbediening) van je vhs recorder?
    Dus de coaxkabel die uit de muur komt gaat achter in je vhs recorder
    Nu moet je alleen nog zorgen dat het signaal van je video naar je beamer gaat.
    dit doe je door de scartuitgang die achter op de vhs recorder zit, een scartblokje (met een rode, witte en gele stekker(tulp)) die je op in en out kan zetten. Deze scartblokjes kun je kopen bij elke hifi-zaak. Zet de scrat op out, zodat hij het signaal van de vhs door de scart naar je beamer stuurt. Zorg en ook voor dus dat je drie losse kabeltjes hebt die je in de scart kunt stoppen (eeon rode, een witte en een gele kabel,(althans de stekkertjes die aan de kabel zitten). De gele kabel( hier gaat het tv-beeld door) stop je in de video-ingang van je beamer en de anderkant in het gele stekkertje op je scartblokje. De rode en witte kabel gaan van je scartblokje naar je versterker want hier gaat het geluid door.
    Als je het nu nog niet snapt dan ben ik gewoon een slechte uitlegger of je moet op de moeilijke woorden maar effe googlen.
    succes
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    nee ik snap het. Ik moet alleen nog even 3 losse tulpkabeltjes kopen. Zo'n blokje heb ik al. En een beamer natuurlijk. Ik ben nou gewoon even aan het onderzoeken zodat als ik een beamer heb dat ik het dan niet meer hoef te doen en meteen aan de slag kan :p

    hoeveel kost trouwens een vga-verlengkabel van plus-minus 10 meter?
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoveel bijvoorbeeld...maar dat kan je zelf toch ook wel vinden? ;)
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    dat was een gewone ;) maar ik keek ff op die site en 1 van 10 meter verlengkabel kost ook 17,50

    dus: € 30 - 360-VGA kabel
    € 17,50 - VGA verlengkabel
    ca. € 120,00 - High-Contrast Scherm
    € veel - beamer (2e hands - htforum.nl)

    het duurt nog wel ff. Dus ik hou mijn kop maar en over een paar maanden als ik een beamer heb dan trek ik hem wel weer open. :9
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag eindelijk mijn nieuwe QED kabel binnen gekregen, hiermee kan ik dus de beamer ophangen. Die beugel wordt dus nu ook besteld..:)

    De kabel zelf is werkelijk al een feest voor het oog, ik heb tot op heden nog niet irl zo'n sjieke kabel gezien..O-). Mijn aansluiting is op dit moment als volgt:

    Xbox 360 >----component----<Denon 1706>---nieuwe kabel---<Beamer...

    Het eerste dat mij opviel is dat het groen op mijn beeld nog beter is dan ooit te voren, ik merkte het gelijk met het opstarten van de 360 en de A knop in het dashboard.. Of dit nu aan de kabel ligt, of aan de versterker die er nu tussen zit blijft nog een raadsel... maar wat boeit het.. ik ben blij:D

    Pic:

    [​IMG]
     
  11. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier nu een Sony VPL-CS6 staan, maar vind het niet echt een "super" ding. Ik wil graag overstappen naar een Hitachi PJ-TX100, maar ik kan em nergens 2dehands op de kop tikken, iemand suggesties?
     
  12. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Een HD-beamer 2e hands vinden is vrij moeilijk. Elke dag gewoon veilingsites en www.htforum.nl (naar onder scrollen tot de markt) in de gaten houden denk ik...
    Wat je ook kan proberen is shops opbellen om te vragen of ze demo modellen hebben liggen. Volgendsmij hebben Kevf en JKI beiden een 2e hands TX op de kop getikt, misschien hebben zij meer tips..
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    weet je wat wel een stoere casemod zo zijn, maar dan niet voor je 360 maar voor je beamer: een 360 case op internet bestellen en dan daar de apparatuur van je beamer in dumpen, bijvoorbeeld dan bij die ring of light de lamp, de memory slots knoppen, enz, enz. Maar dat zal wel alleen weggelegd zijn voor de echte casemod technici
     
  14. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe groot jouw 360 is:+
     
  15. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet ook niet wat voor beamer hij heeft maar vind toch zonde van mijn panasonic ae900 om die in de xbox case te stoppen.
     
  16. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    ^ inderdaad, vind mijn TW700 veel mooier dan de 360. En het gaat ook never lukken wat je droomt daan :+. Er zit ten eerste meer in een bemer dan je denkt, en never dat je in de 360 alle spiegels zo precies kan zetten en alle afstanden tussen de lens en het paneel goed kan krijgen. Ook krijg je de lens niet zo erin dat je de afstand goed kan instellen tot het paneel en zo kan ik nog wel ff doorgaan .. :p
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    haha :9 het was wel een cool idee! nou ja, als het zou lukken dan
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2007
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    sorry voor de dubbelpost maar.. dat met die vhs recorder om zo beeld te krijgen.. kan dat ook met een pc-monitor?
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2007
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt;). Mijn tip: gewoon de hele dag alle tweedehands sites afzoeken totdat je een mooie aanbieding vindt... Zo moeilijk lijkt me dat niet:). Je moet er gewoon heel veel mazzel mee hebben...
     
  20. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Woei, de beugel is binnen.. best handig ding, je kan je beamer zo erop en eraf klikken en als je wilt ook gewoon uber stevig vastzetten (wat ik ook ga doen..)
    Alleen twijfel ik een beetje of mijn hollewanden het houden. Ik heb wel holle wand pluggen maar ik denk dat ik het anders ga aanpakken. Ik ga denk ik morgen even langs de Karwei kijken naar een witte of zwarte plank en monteer eerst die aan het plafond en de steun dus aan de plank en het plafond... Zo denk ik dus wat meer het gewicht te verdelen en zit de steun zeg maar in meer wand...

    Wat denken jullie?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina