1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox-360 controller batterijen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Koentje1994, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koentje1994

    Koentje1994 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje, op de controller van de Xbox360 staat ''only alkaline battery type AA''

    En mijn vraag is dus, moet je altijd alkaline type batterijen kopen of kun je ook gewoon Ni-Mh of Ni-Cd oplaadbare batterijen erin doen.

    Welke gebruiken jullie?
     
  2. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend heeft er gewoon NiMH in zitten. Sowieso zou ik er geen NiCD erin douwen, deze hebben veel minder vermogen dan NiMH...
    Maar beide types zijn geschikt :)
     
  3. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    NiCD heeft opzich geen minder vermogen, maar heeft een kortere levensduur i.v.m. het memoryeffect en is slechter voor het milieu.

    Maar voor 20 euro heb je een heel mooie Play & Charge kit. oplaadbare NiMH:) accu met USB snoertje waarmee je de controller (zoals de naam al zegt) kan opladen terwijl je speelt.

    Als je echt perse oplaadbare batterijen wil, dan kan je het best Lithium batterijen gebruiken, deze hebben wel een groter vermogen, zijn nog betrouwbaarder, maar ook duurder:9

    Als vermogen zou ik toch wel "minimaal" 2000mAh kiezen, maar hoe meer hoe beter natuurlijk;)

    Of als je van je draadloze en bedrade controller wil maken hang je er een trafo met gelijkrichter aan:9
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  4. Koentje1994

    Koentje1994 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden :)

    Dus ik kan gewoon oplaadbare batterijen gebruiken, dat is wel een stuk handiger want als je de hele tijd gewone batterijen moet kopen dan ben je aardig veel geld kwijt.
     
  5. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Oplaadbare batterijen hebben maar 1.2v en gewone alkaline 1.5v das waarom er staat dat je alkaline batterijen erin moet doen.

    Het beste kan je gewoon een quick charge kit of een play and charge kit kopen.
     
  6. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, ik zou als ik jouw was de play and charge kit kopen. Kost maar iets van 20 euro, en dan ben je gewoon altijd verzekerd van een batterij met goed vermogen die het lekker lang blijft doen :D.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina