1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    |:-
     
  2. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.Ik heb de logitech z5400.Ik vind toch niet al te helder geluid uitkomen.Hij is natuurlijk aangesloten met optical.(deze kabel http://www.allekabels.nl/Optische-Kabels/5/6450/Optical-Cable.html).

    Nou is mijn vraag.Als ik een receiver koopt klinkt het dan echt veel helderder? Hoe kan ik mijn bassbox aansluiten op de receiver?(want nu zit ie vast aan de decoder van logitech met een vga kabel denk)Mijn budget is iederval rond de 200 a 300 euro.Dus geen harman kardon enz:9 Daar kijk in toekomst wel voor als ik meer geld heb;)
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  3. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze "speakers" ga je hoogstwaarschijnlijk niet helderder krijgen want het is echt een "instap homecinema"/ "pc surround setje". Dit soort speakers hebben vaak niet echt duidelijke karakteristieke eigenschappen en zijn ook niet aan te passen door er een receiver aan te knopen.. Ik heb geen idee of je de sub aan zou kunnen sluiten, maar ik vrees van niet. Waarom denk jij trouwens dat Harman Kardon niet in jouw budget zou passen? Nieuw zijn ze er voor jouw budget wel een aantal instap receivers verkrijgbaar en 2e hands zijn er zeker nóg meer!! HK is niet duurder/ minder duur dan de rest hoor;)
     
  4. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Maare is hk dan echt zo goed.veel beter dan zo logitech he?Denk wel.Ik ga maar eens naar audio winkel ofzo,Maar nieuw is zo reciever al onderand 500 euro ofzo..En 2dehands is niet altijd zo goed.heb niet zoveel ervaring mee.Ik heb deze logitech omdat ik pas nieuwe ben in audio wereldje.Maar ik kijk nog weleens.Iederval bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  5. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste sets die uit componenten bestaan zijn "beter" dan een all in one setje.. Misschien kun je eens kijken/luisteren(!!) naar verschillende merken receivers, er is genoeg: Marantz, Denon, Pioneer, Yamaha, Onkyo.. (Btw door op internet kun je spul vaak veel goedkoper krijgen;) , zelf hou ik wel van de service die ik in de audio zaak krijg maar voor alleen een receiver zou ik op internet kijken)

    Maar ben je dan van plan je Z5400 aan te sluiten op een receiver?:confused:
    (Heb misschien nog wel een leuke aanbieding voor je, PM maar als je interesse hebt..)
     
  6. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was effe wat over aan nadenken. En ik kijk altijd op internet eigenlijk. Dus wist ik al wel;) Maar da plan kwam zomaar in me op. Was denk niet zo goed plan. Kwam door me vader da ik erop kwam. Die had pas een receiver gekocht van sony en da klonk wel helderder. Hij had zijn 5 boxen aangesloten dan aan receiver en bass ook. Die boxen had ie al en bass ook en zo ontvanger. Da was ook soort set zoals ik heb. En nu heeft ie dus receiver tussen gedaan. Maar als ik ga doen doe ik denk alles los kopen. Maja da is pas 11 jaren plan ofzo. Dan spreek ik jullie denk wel weer;)
     
  7. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb vandaag een xbox 360 besteld (voordeelbundel met SC-Double Agent, GRAW en RB6 Vegas\o/ ) Ik wil dit alles gaan afspelen op een Samsung Syncmaster 940BW.
    Dit is allemaal leuk en aardig maar dan heb ik beeld, maar geen geluid! Ik heb hier op mn pc een 5.1 set: Creative Inspire p580. Deze set heeft géén optische ingang en surround sound zal ik dus niet kunnen krijgen (volgens de openingspost). (aansluitingen op deze set zijn: Front(zwart) Rear(groen) Center/subwoofer(geel), AUX ingang, volumecontrol ingang, de speaker aansluitingen en een stroomaansluiting)

    Mijn vragen:
    -hoe kan ik wél geluid tevoorschijn toveren? Kan ik deze 5.1 set aansluiten op de xbox 360 met stekkertjes? (zo ja, welke)

    -Kan dit niet dan wil ik een goedkoop 2.1 setje waarmee ik gewoon fatsoenlijk geluid krijg. Is dit bijvoorbeeld iets:

    http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2173,CONTENTID=12245

    -Als ik niet per sé surround sound (of dolby digital e.d.) wil maar gewoon GELUID uit een speakerset, wat voor ingangen moet die speakerset dan hebben? Waar moet ik op letten bij die 2.1 set (bij bovenstaande Logitech set staat dat ie compatible is met xbox....geldt dit dan ook voor de 360, en welke stekkers moet ik dan hebben?)

    Het moet een goedkoop +/- €50 setje zijn. Ik heb namelijk al veel uitgegeven aan de xbox zelf en het scherm. Ik was er vanuit gegaan dat ik mijn 5.1 set heel makkelijk kon aansluiten, maar dat wordt dus ff wat lastiger:'-( en het geldboompje heeft geen 'vruchten' meer.

    Ik heb de FAQ door gelezen, maar ben er niet echt achter gekomen. Overigens ben ik écht een techniek-leek!. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Bvd
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  8. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey,ik heb een vraag:Ik ga zo goed als wel een een Yamaha RXV659 kopen en wou de JBL SCS 178 erbij kopen,maar nu zie ik ook een 5.0 magnet te koop staan(2dehands) en die bestaat uit :

    2 Fronts Speakers vintage 320 (Zwart)
    2 Rear Speakers vintage 410 (Zwart)
    1 center Speaker vintage 3 (Zwart)
    het staat te koop voor € 350,-
    Is die goedkoop voor dat setje?
     
  9. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie helpt mij?:'-( Morgen krijg ik de zooi binnen en wil graag meteen lekker beginnen en niet naar een xbox in een doos staren (of zonder geluid spelen).
    Zie 2 posts hierboven voor mijn vragen.

    Bvd
     
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat ik heb nu is een 2.0 set (stelt niks voor maar toch),het is aangesloten op de mini-subwoofer en van daaruit gaat een rood-witte stekker naar een jackplug en die zit weer vast met met me rood-witte stekker van me VGA kabel.

    Zegmaar zo : [​IMG]
     
  11. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 22 feb 2007
  12. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke laat maar, volgens mij snap ik het nu. Ik heb de (komt ie) Logitech 5.1 game console adapter nodig! meer niet (ja die VGA HD AV kabel). \o/ maar die adapter zal wel weer nergerns los te verkrijgen zijn
     
  13. Moulijn

    Moulijn Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb eens ff verder gekeken wat er allemaal nog op de markt is, en ik vond bij redcoon deze receiver met speakerset: Yamaha RX-V 459 + Movie 60-CX zilver voor 370 euro.

    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd...cid/5006/Yamaha_RX_V_459_Movie_60_CX_zilver/#

    Heeft iemand hiermee ervaring? En zou ik op termijn nog een extra dvd-speler met harddisk hierop aan kunnen sluiten? (Heb nog niet zoveel vertrouwen in de functie bij Vista-mediacenter voor het opnemen van programma's. Daarbij zou ik dan weer een tv-kaart moeten regelen in m'n pc...)

    De specs:

    Yamaha RX-V 459 titanium:


    Technische specificaties:
    - 6.1 Receiver
    - 6x 140 Watt (DIN)
    - 192 kHz/24Bit audioconverter
    - Yamaha Compressed Music Enhancer
    - Digital TopArt
    - Subwoofer in 9 niveau's instelbaar
    - 14 klankprogramma's
    - Dolby Pro-Logic, Dolby Pro-Logic II, Dolby Pro-Logic IIx
    - Dolby Digital, Dolby Digital EX
    - DTS Neo:6, DTS Digital Surround, DTS-ES, DTS-ES Discrete, DTS 96/24
    - Silent Cinema
    - Virtual Cinema DSP
    - Night Listening Modus
    - Quad-Field Cinema DSP
    - Audio Delay: 0-160ms
    - Night Listening Enhancer
    - Audio Mute: 2 steps
    - Center GEQ: 5 bands
    - Automatische zenderopslag
    - RDS-Tuner, 40 zenderplaatsen
    - incl. afstandsbediening

    Aansluitingen:
    - 3,5 stereostekker voor MP3-speler (front)
    - Component video aansluiting (3x in/ 1x out)
    - 1x analoog-uitgang
    - 2x S-video-uitgang
    - Subwoofer uitgang
    - 6-kanaals ingang voor externe decoder
    - Front: 1x FBAS, 1x audio
    - 2x Audio ingang
    - 4x A/V ingang
    - Digitaal ingang: 2x optisch, 1x coaxiaal

    Afmetingen:
    - 435 x 161 x 391 mm (BxHxD)

    Gewicht:
    - 10,5 kg

    Kleur:
    - Titanium

    Canton Movie 60-CX zilver:

    Homecinema system met active subwoofer

    Technische specificaties:
    Front-luidspreker :
    - Principe: 2-wegs gesloten
    - Muziekbelastbaarheid: 100 Watt
    - Overdragingsbereik: 120...25.000 Hz
    - Overgangsfrequentie: 5.000 Hz
    - Lage tonenchassis: 80 mm, Aluminium-Finish
    - Hoge tonenchassis: 15 mm, Aluminium
    - Impedantie: 4 - 8 Ohm
    - Coax-System
    - Magnetisch afgeschermd

    Center-luidspreker :
    - Principe: 2-wegs gesloten
    - Muziekbelastbaarheid: 100 Watt
    - Overdragingsbereik 120...25.000 Hz
    - Overgangsfrequentie: 5.000 Hz
    - Lage tonenchassis: 2 x 80 mm, Aluminium-Finish
    - Hoge tonenchassis: 15 mm, Aluminium
    - Impedantie: 4 - 8 Ohm
    - Coax-System
    - Magnetisch afgeschermd

    Surround-luidsprekers :
    - Principe: 2-wegs gesloten
    - Muziekbelastbaarheid: 100 Watt
    - Overdragingsbereik 120...25.000 Hz
    - Overgangsfrequentie: 5.000 Hz
    - Lage tonenchassis: 80 mm, Aluminium-Finish
    - Hoge tonenchassis: 15 mm, Aluminium
    - Impedantie: 4 - 8 Ohm
    - Coax-System
    - Magnetisch afgeschermd

    Subwoofer :
    - Principe: Bandpass system
    - Muziekbelastbaarheid: 100 Watt
    - Rendement (1 Watt/1m): 85 db (1 W, 1 m)
    - Overdragingsbereik: 38...140 Hz
    - Overgangsfrequentie: 80...140 Hz (regelbaar)
    - Lage tonenchassis: 165 mm, Cellulose/Graphit
    - Impedantie: 4 - 8 Ohm
    - Regelbare overgangsfrequentie
    - Regelbaar Basspeil
    - SC-Technologie
    - Schakelbare Fasenaanpassing

    Afmetingen:
    - Front luidspreker: 9 x 9 x 10 cm (BxHxD)
    - Center luidspreker: 19,5 x 9 x 10 cm (BxHxD)
    - Surround luidsprekers: 9 x 9 x 10 cm (BxHxD)
    - Subwoofer: 23 x 36 x 42 cm (BxHxD)

    Gewicht:
    - Front luidspreker: 0,8 kg
    - Center luidspreker: 1,5 kg
    - Surround luidsprekers: 0,8 kg
    - Subwoofer: 10,3 kg

    Kleur:
    - Zilver
     
  14. Ravebeast

    Ravebeast Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Spelen met 5.1 heeft zeker een toegevoegde waarde.

    En spelen met je sub REL stadium klein subje van 42kilo en 18hz :D
    Laat de buren ook meegenieten :p
     
  15. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ mooie setup man ..sig*
     
  16. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand ervaring met de Pioneer HTP-GS1? Dat setje is speciaal bedoeld voor de 360 namelijk en in mijn woonkamer zou het wel erg mooi staan bij m'n Xbox. Er zitten 2 digitale ingangen op wat ook wel handig is voor m'n DVD speler. Ik kan er alleen niet zoveel (Nederlandse) gebruikerservaringen over vinden dus vandaar dat ik het hier vraag. Alvast bedankt.

    [​IMG]

    Deze set heeft een vriend van mij gisteren gekocht, klinkt erg goed moet ik zeggen. Hij heeft z'n computer (Coaxiaal), 360 (uiteraard) en TV erop aangesloten. Alleen die subwoofer is echt erg groot dus daar moet je zeker op letten mocht je hem willen kopen. Je kan hem namelijk niet zomaar overal kwijt.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2007
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    Het kan altijd erger ;)

    Heb trouwens nu een monster kabeltje (optisch) tussen mn xbox en receiver hangen. Geluid is wat helderder en wat voller geworden (en het ziet er nog eens beter uit ook)

    Sjoerd
     
  18. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Holy shit wat een monster }:] _O_
     
  19. Ravebeast

    Ravebeast Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    dank u.
    ZIt ook Qed analoog tussen.

    Gij heeft ook niks te klagen als ik zo lees :thumbs:
     
  20. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker niet.! :thumbs:
    heb je misschien foto's van je setup ? :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina