1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    als je een gecertificeerde TVkaart hebt (hauppauge bijv) dan kan je tv kijken .. in de start post staat meer info ;)
     
  2. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb alleen geen TV kaart, ik zal de startpost even door lezen :D !!
     
  3. techsanbo

    techsanbo Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem installatie extender software

    Mensen ik heb het volgende probleem hoop niet dat het al een keer behandeld is zo ja gelijk melden. Ik wil de extender software installeren op mijn pc met media center 2005, originele versie bij een dell computer, alleen nu geeft hij als melding dit is geen ondersteunde windows versie je moet media center 2005 hebben maar deze draait er al op. Heb alle updates al gedownload maar dit mag dus niet helpen. Wie is er bekend met dit probleem en kan mij helpen.

    bvd gr. sander
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Je moet Microsoft of dell even bellen ... :eek: ... dan kunnen ze controlleren of je inderdaad de goede versie hebt ... misschien zit er een firewall in de weg?
     
  5. techsanbo

    techsanbo Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het cd-tje even opgezocht en er staat op; microsoft windows xp media center edition 2005 with update rollup 2
     
  6. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet nog even een programmatje downloaden en dan kan ik Media Center eindelijk gebruiken.
    De Xbox 360 gaf ook aan dat ik een code moet in voeren bij de instalatie.
    Betekend dat de de Xbox 360 straks gekoppeld is aan een Media Center en dat ik straks geen andere Media Center meer kan gebruiken voor de Xbox 360?

    Edit::

    Als ik naar die site ga staat er helemaal boven in het beeld in een balk,

    De Xbox 360 console kan niet worden aangesloten op deze computer.

    Doe ik of is er iets fout?
    Heb nog niks gedownload of wat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2007
  7. hullybul

    hullybul Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, ben jij al aan de slag gegaan met deze software of weet je er iets over?

    http://www.madcatzstore.com/store/viewItem.asp?idProduct=2815&idCategory=10

    No longer are you limited by the movie and music file types supported by your Xbox 360. The GameShark Media Player is a powerful, PC based movie and music management utility that provides the key to unlocking the media collection stored on your PC. Supporting DivX, XviD, MPEG 1 and 2, AVI and WMV video files, the movie streaming application allows you to watch your favorite movies, home videos or other files via your networked Xbox 360 in HD* quality. Music lovers have not been excluded either. Now you can fully manage all of your PC based MP3 files via the included music ripper which will allow you to import your CDs in MP3 format for playback on the Xbox 360. Enhanced with an online auto-complete function to gather album, artist, and track names, now you have the power to take control of your entire music collection. Create your own play lists then stream your favorite MP3 tunes straight to your Xbox 360 for hours of audio enjoyment. GameShark promises innovative, quality products for all your gaming needs.

    Product Features:

    Play HD* quality content from your PC on your HDTV
    Allows streaming of non WMA/WMV content
    On the FLY streaming of XviD, DivX, AVI file types**
    No lengthy media conversions from non Media Center content necessary
    Seamlessly integrates your PC media types to your Xbox 360 Media ExtenderStream your PC movies and music through your Xbox 360
    Stream your PC movies and music through your Xbox 360
    *HD quality dependent on video source, Xbox 360 settings, PC processor and wireless/wired network speed
    **Not all versions of video codec’s supported


    Het zou immers mooi zijn als die Gameshark software ervoor zorgt dat je nu dus ook andere HD files (dus H.264/VC-1/.EVO) naast de HD mpeg2 files kunt streamen; dan zou het een stukje topsoftware zijn.

    Nu - met hdtvpump en/of transcode360 in combinatie met windows mediacenter 2005 - kan ik alleen nog maar HD .ts files spelen die mpg2 zijn....

    Iemand overigens al een idee waarom het zo relatief 'lang' duurt (niet dat ik zelf zo handig ben hoor) voordat het mogelijk is alle typen en soorten HD-bestanden via de pc + 360 te streamen op je plasma?
    Ik vind het namelijk best wel vreemd dat als je de MS HD-DVD speler (die vanaf 16 maart in ons land te koop zal zijn) via usb aan je xbox 360 plugt de 360 wel alle HD formaten (dus ook H264, VC-1) slikt en op je HDTV tovert, terwijl als ik nu HD-bestanden via mijn PC naar de xbox360 stuur (dus gewoon via het netwerk en windows mediacenter 2005) de xbox360 enkel zoals gezegd MPG2 HD-bestanden laat zien en geen VC-1 en H.264 enz...

    -------------------------------------------------------------------F-------------
    FARDO ???
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2007
  8. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je muziek afspeelt op je Xbox 360 als Media Center Extender via Windows Vista Ultimate, kan je dan ook ergens zo'n fancy equaliser laten zien op het scherm ipv de 'saaie' albumcover en tijd-ticker? :)
     
  9. technocrat

    technocrat Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een P4 3,0 ghz pc met 1 Gig geheugen. Vista Home Premium. K-Lite Codec Pack. Runtime360. 100 netwerk.

    Ik krijg bij het streamen van divX/Xvid last van stotteren en vastlopers.
    Wie heeft er wat tips voor mij?
     
  10. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    ik stream wel veel wmv-hd van mn laptop naar mn xbox360. Staat dan bij mijn gedeelde video.Valt dit ook onder media center extender? Ik zou namelijk echt niet weten wat ik een half jaar geleden allemaal heb geinstalleerd.

    bij bepaalde wmv-hd clips heb ik totaal geen problemen. Maar bij andere wmv-hd clips stottert hij af en toe. ( het beeld loopt vast of vertraagd dan elke keer op hetzelfde punt, maar geluid gaat gewoon door)

    waar kan dit aan liggen???
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2007
  11. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Nope, das mediaconnect (via wmp11)
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is nog steeds geen manier om HD H264 files te streamen van de MediaCenter PC naar de 360 toch? Ik vind het een beetje jammer, het aanbod 'ts' en 'wmvhd' is zo klein tegenwoordig, haast alles is H264 in een mkv container...weinig nieuwe HD films kijken voor mij lately. De HD-DVD drive gaat er dus ook zeker wel komen bij mij.
     
  13. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Jep, dat vind ik ook een beetje frustrerend :)
     
  14. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan .mkv prima streamen in HD! Het is bíjna perfect: ik moet nadat ik een .mkv files laat transcoden, meteen op pauze drukken en even paar seconden laten bufferen. Daarna speelt het prima af!
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Via wat? :eek: Transcode?
     
  16. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    anyone?
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    we gaan nou waarschijnlijk Windows Vista Ultimate kopen, en daar zit ook Windows Media Center op volgens mijn vader. Maar hoe zit het dan met het aansluiten van de 360 op Vista, is dat al helemaal ondersteund?
     
  18. Daryst

    Daryst Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een vraag voor jullie allen.

    Heb een setup thuis als volgende.

    Laptop XP pro
    Modem->Router-[ 2 computers met windows xp pro
    Hub-[ computer met Windows Media cender 2005
    hub[
    Xbox 360

    hoop dat het schema wat duidelijk is, maar in deze situatie werkt alles prima en kan ik op mijn tv via de pc met media center films kijken en muziek luisteren op mijn 360.

    als ik hem nu in de volgende setting plaats kan geen enkele pc de xbox meer vinden.
    - Xbox 360
    Modem->router-- Laptop XP pro
    - Hub
    \
    2 computers met XP pro en 1 met media center.

    Ik gebruik de onderste setting als ik de xbox aansluit op de HD tv beneden. De bovenste settings staat de xbox op mijn kamer.

    Kan iemand mij uitleggen waarom ik hem niet kan laten verbinden.

    Heb alle poorten open gezet. Windows media connect opnieuw geinstalleerd , Media center extension opnieuw geinstalleerd, maar niks wilt werken.

    kan iemand mij hie plz bij helpen?
     
  19. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Yep. Het heeft me wel wat gedoe gekost hoor. Hier staat een handig artikel dat ik gevolgd heb, check ook de comments op het artikel (ik ben die 'Mike' ;) ), want ik moest bijv. memcoder.exe updaten die met transcode360 werd geinstalleerd.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik krijg de subtitles niet aan de praat met transcode360. Kan deze ook gebruik maken van srt subs?
     

Deel Deze Pagina