Euphoria Physics Engine

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ThaBEN, 19 dec 2006.

  1. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    LucasArts gebruikt de Euphoria engine voor de next-gen game van Indiana Jones.
    Deze physics engine stelt de developers in staat om realistischere reacties bij objecten te kunnen veroorzaken op basis van de situatie.

    Zo zullen vallende mannetjes zich proberen vast te grijpen aan andere objecten, of zo zal een karakter - mits hij goed valt - in één keer doorrollen om vervolgens weer op te staan.
    Hierdoor ontstaan gesimuleerde bewegingen in plaats van gescripte bewegingen.

    Bovendien wordt er gebruik gemaakt van Digital molecular matter.
    Deze techniek is gemaakt om omgevingen in de nieuwe generatie nog realistischer te laten reageren. Hout reaeert als hout, muren brokkelen af en glas breekt zoals het hoort.

    Maar om een goed beeld te krijgen wat dit nou betekend kan je beter de volgende (indrukwekkende) filmpjes bekijken.

    1. Euphoria in Indiana Jones (Eerst een kort reclame filmpje)

    2. Techdemo Indiana Jones en Digital molecular matter

    De game Indiana Jones zal in de zomer van 2007 uitkomen op de XBOX360 en de PS3.

    Hieronder nog 3 Techdemo's die al wat ouder zijn maar toch mooi weergeven wat je met Euphoria zou kunnen doen.

    3. Techdemo van Possesion (Next-gen game die inmiddels helaas gecanceld is)

    4. Rugby Techdemo

    5. Demonstratie van mogelijkheden van de Euphoria engine


    Update 15-2-2007:

    Een nieuw filmpje die een kleine demonstratie geeft over de Euphoria engine

    **KLIK**
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2007
  2. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    heb de filmpjes nog niet bekeken maar klinkt best ok... maar vervangt deze engine dan ook die ragdoll psysics? die vind ik namelijk in bijvoorbeeld een game als Saints Row wel iets te overdreven... alsof je poppetje totaal geen spieren meer heeft ofzo..
     
  3. bubu

    bubu Guest

    all die filmpjes kende ik al indrukwekkende engine idd,! hoop dat ze hier veel games op gaan bouwen! ik kende alleen dat 2e filmpje nog niet en dat is meteen de Vetste jezus!! kijk dat dan niet normaal!

    met die test om te laten zien hoe die objecten reageren zou ik al een hele week mee kunnen kloten zoooo vet !!
    dat vond ik ook zo mega vet aan hl2 je kan met objecten spelen!
    de source engine is ook nog een van de betere, maar ik denk dat dit de nieuwe Top engine gaat worden, voor mij athans,!
    ik houdt van physics ! vandaar dat ik de cod serie alleen online leuk vind, daar zijn physics niet belangrijk, en aangezien je bij cod in de singeplayer geen physics hebt, (ja oke bij 3 een beetje)
    wordt het al een stuk saaier, teminste dat verschil merk je als je hl2 hebt gespeeldt!
    Garry's mod zullen velen ook kennen jezus wat is dat een vette mod!
    jammer dat valve het heeft opgekocht :'-(

    PLS!! release zo snel mogelijk een game met de engine !!! =D dalijk hl3 met de graivty gun en dan deze engine :|
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2006
  4. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah het zijn ook allemaal oudere filmpjes. Ik was al langer onder de indruk van die engine maar ik kwam dus vandaag toevallig dat 2e filmpje tegen. En toen had ik zoiets van;

    OK nu ga ik er een topic over openen want dat ziet wel erg bruut uit! En heb er nog niks op het forum over gelezen! 8)

    @Barcode de Ragdoll physics kunnen de developers zelf zo realistisch of over the top maken als ze willen. Euphoria kan er wel voor dat poppetjes tijdens het vallen niet neervallen alsof ze spontaan bewusteloos zijn, maar ze echt proberen op te laten vangen zodat ze minimaal schade oplopen. Dit ziet er stukken realistischer uit.

    Ik zou je toch aanraden om de filmpjes te bekijken omdat het makkelijk te snappen is als je het eenmaal gezien hebt dan wanneer je erover leest. Vooral de eerste 45 seconden van het 2e filmpje geeft antwoord op je vraag.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  5. bubu

    bubu Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2006
  6. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    ik had gisteren even deze filmpjes bekeken. Niet allemaal, maar de eerste paar.

    Het is een mooie engine dat wel, maar (ja er is een maar :+) zoals dat vallen van die balkons in een scene voor een vuurwerk fabriek vind ik dan weer ONrealistisch. Ik zag een mannetje vallen met zijn hoofd ergens tegenaan heel gek en 0,2 sec later pakt hij een steiger/balkon vast... En nog een paar andere dingen. Als je dan echt een PHYSICS engine maakt met een ''zenuwstelsel'' zoals ze zeggen, verhelp dat dan ook even!

    Natuurlijk staat het nog in de kinderschoenen *hoop ik* maar er is wel werk aan :) ze hebben nog een paar maanden ;)
     
  7. bubu

    bubu Guest

    ps, de filmpjes zijn ook al een half jaar uit, dus ze hebben nog een dik jaar gehad om dat te verbeteren, en ik twijfel daar dus ook niet aan =)
     
  8. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Een nieuw filmpje die een kleine demonstratie geeft over de Euphoria engine

    **KLIK**

    En ook nog een over DMM (Digital Molecular Matter)

    Dit is dezelfde techdemo als in een eerder filmpje alleen dan opnieuw uitgelegd.

    **KLIK**
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2007
  9. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is nou vernieuwend!
     
  10. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Rockstar Games heeft vandaag aangekondigd dat ze hebben gekozen voor de NaturalMotion’s euphoria engine.

    De integratie van deze techniek is al "ver gevorderd". Blijkbaar werken de mensen van Rockstar en de makers van de Euphoria al enkele maanden samen.

    Er is niet bekend gemaakt bij weke game deze techniek gebruikt gaat worden maar aangezien GTA IV in oktober dit jaar gaat uitkomen zou het niet gek zijn als deze de euphoria techniek zal toepassen.

    Laten we het hopen.

    Bron: Teamxbox.com
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2007
  11. dirtybolle

    dirtybolle xboxlive member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi mooi :D
     
  12. XboxAgent

    XboxAgent Robbert

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    zekers nice dat Indiana gebeuren, soms tikkeltje overdreven reacties van die lichamen though.
     
  13. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
  14. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Star wars the force unleashed zal gebruik maken van de euphoria engine. Hier wat filmbeelden van de game.

    KLIK
     
  15. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk wat goede in game beelden van het gebruik van de Euphoria Engine en DMM
    [gt]29964[/gt]
     
  16. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De engine is inderdaad erg goed :)
     
  18. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen hoe je een physics engine en een graphics engine samen laat werken? Is het mogelijk om elke graphics engine met Euphoria samen te laten werken ?
     
  19. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    volgens mij wel.. wat GTA IV gebruikt de Physics van Euphoria en de eigen RAGE engine, dus je zou ze met elkaar kunnen gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2008
  20. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Na lange tijd weer een update!!

    Nieuw demonstratie filmpje: KLIK
     

Deel Deze Pagina