Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

heb nog wat gevonden over je shakers.
    http://www.s2000.org/mods/shakers/
    hierin wordt ook uitgelegd dat het mischien wel slim is om er een crossoverfilter tussen te hangen die dan de frequentie bepaald wat er doorstroomt naar je tril ei.
    let op wat ik je vertelde over het vermogen dat je gebruiken wilt.
    hier wordt ook vermeld dat 30 watts rms al meer dan genoeg is aangezien het hier niet om echte speakers gaat maar meer om een soort force feedback idee..net als de tril motortjes in je xbox controllers.

2. daburnd88

daburnd88 penny for your beer!

Leuk Bevonden:
    0
    hmzzz

zucht wat een lange posts hier.

de shakers doen het...............de versterker voor de shakers doet het.............allemaal geen probleem.

het enige probleem wat er is is dat mijn subwoofer out geen signaal geeft die de koda versterker kan ontvangen.

als ik de koda versterker ergens anders op aan sluit functioneert het goed, alleen krijg ik die schijt hoge tonen erbij.

ik heb in mijn leven al flink wat dingen aangesloten, dus zie me niet aan voor iemand die niet weet hoe ik een shaker aan moet sluiten.

3. daburnd88

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: hmzzz

dude volgens mij heb je echt ook geen idee waar ik het ook maar enigzins over heb. zoek eerst eens wat info op over de panasonic sa-he90

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: hmzzz

allemaal geen probleem..zeg je maar het werkt dus niet zoals jij het wilt laten werken..wel een probleem dus.
    heb je die sub die er bij je set zat nu op aangesloten of is die nu los gekoppeld?
    heb je 2 sub uitgangen op je panasonic???
    je komt steeds met halve info en daar kan ik weinig mee.
    ik zie je probleem wel en heb er nu inmiddels al 2 keer antwoord op gegeven...ik denk dat je eroverheen leest zoals je wellicht eerder heb gedaan in de manuals van de shakers.
    voor de derde keer......je subuitgang(lfe kanaal) achter op je receiver is alleen geschikt voor een aktiefe subwoofer.
    mischien kan het werken met je kodak versterker als die mono gebrugd kan worden maar ik betwijfel dat hij dat kan.
    heb er weer eens geen info over he :confused:
    lees nogmaals me roman over de passieve subs...want daar ogen ze op met die shakers.
    kijk anders of je via je stereo versterker een crossover filter er tussen kan plaatsen=2de keer
    echt hoor het staat er allemaal.....ik wil je er graag mee helpen maar ik verwacht ook duidelijkheid en gedetailleerde info van jouw kant..meer niet:{
    waarom gebruik je die stereo versterker niet om er dts es van te maken??....dat klinkt een stuk beter dan het 5,1 gebeuren.

Laatst bewerkt: 27 dec 2002
  5. daburnd88

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: hmzzz

Aan mijn panasonic versterker zit nog geen actieve sub.

Hoezo kan de mono out van mijn actieve subwoofer niet op bijvoorbeeld de linker of de rechter ingang van mijn versterker worden aangesloten, is er een bepaald verschil in de pluggen met mono en stereo? Want ik meen dat tulp altijd mono is, anders had je toch niet meerdere van de pluggen nodig?
    Ik heb trouwens maar 1 sub uitgang en mijn versterker is sowieso dts.

Zo een filter, hoeveel kost die?

En om er dts van te maken? Hoe gaat dat precies in zn werking?

6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: Re: hmzzz

klopt het is idd mono...ik vind het ook raar dat je ook niet via 1 kanaal er geluid er uit kan krijgen.
    heb je nog geen subwoofer?...die zat toch bij dat setje?
    de slimste manier is toch om je sub output gewoon voor je sub te gebruiken(je kan er ook een andere sub eventueel opgooien die een stuk zwaarder is dan de sub die er standaard bij zit)
    die crossover filters zijn wellicht los te koop bij de betere audioboer maar zelf heb ik er nooit naar gekeken.
    de meeste hobbyisten bouwen dit soort dingen zelf met de spullen die weer te koop zijn bij de betere electroboer.
    sluit dan je shakers aan via speakerkabels van een van je kanalen en plaats de crossover tussen de versterker en de shaker
    de kosten zou ik zo 1 2 3 niet kunnen zeggen want bij eigenbouw hebben we het over meedere onderdelen die naar gelang van de kwaliteit die jij wenst ook het bijbehorende prijskaartje hebben maar mischien valt het allemaal wel enorm mee.
    dts staat hier helemaal los van...ook dit regelt de surround processor..of bedoelde je mischien...hoe maak ik er dts es van?

hier nog een link naar de bassics van een crossoverfiltertje.
    http://incolor.inebraska.com/weisinator/car-audio-basics/crossover_basics.htm

Laatst bewerkt: 27 dec 2002
  7. daburnd88

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: hmzzz

ok, nou begrijp ik dus dat idd de sub uitgang niet naar de klote is. ik heb trouwens de versterker sa-he90... niet de set sa-he9
    klein verschil, maar toch. mijn actieve sub moet nog binnen komen.

het probleem met die shakers is dat ook zij pas op een bepaald volume reageren en steeds harder gaan trillen naar mate je het harder aan zet. Ik moet de boxen van mijn versterker kei hard aanzetten wil ik ze echt voelen trillen, dat zuigt, vandaar mijn experiment met deze opstelling.

maar ik zal dan denk ik toch eens gaan kijken naar hoeveel zo een filter kost. de shakers zijn eigenlijk bedoeld om vooral 's avond en 's nachts de goede bass trillingen te krijgen zonder dat mijn sub kei hard aan moet staan in verband met mijn ouders en buren.

8. daburnd88

Leuk Bevonden:
    0
    hmzzz

maar je had het trouwens over dts-en ervan maken... vertel er eens wat meer over.. klinkt interessant.

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

achter op je receiver zittten waarschijnlijk 2 audio uitgangen(tulp stekkertjes) voor een externe stereo versterker.
    je heb nog een losse stereo versterker die je daarvoor mooi kunt gebruiken.
    in het menu van je receiver zal je dan kunnen selecteren hoe je je setup wilt laten draaien...5,1 of 6,1...es dus.
    dat staat voor extended surround.
    kijk maar eens goed in je manual van je panasonic.
    volgens de dingen die ik lees is je receiver dts es compatible en moet het helemaal gaan werken.

10. daburnd88

Leuk Bevonden:
    0
    hmzz

Ik zou het even na moeten kijken aangezien ik die uitgang nog niet gezien heb. Maar wordt er eigenlijk ook wel gebruik van gemaakt als ik 5.1 dvd's of games erop afspeel?

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ja..je processor maakt als het ware van 5,1 een 6,1 signaal.
    je hebt dus altijd geluid over je extra kanalen.

12. Niels 85

Niels 85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hi,
    Ik heb een versterker van kenwood. Maar die is al verouderd, en heeft niet ingangen als coax en optisch en aansluitingen voor Dolby etc. En ik zat al te kijken voor een receiver, maar is het niet mogelijk om mijn huidige versterker om te bouwen oftewel mijn aansluitingen achter te vervangen voor digitale ingangen?

13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is gewoon een stereo versterker en zal dus nooit Dolby Digital kunnen doen.

Maar als je toch op zoek ben naar een nieuwe versterker dan heb ik nog wel een leuk beestje in de aanbieding, zie sig. Stuur maar een PM als je interesse hebt. Het beesie is nog geen jaar oud.

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol in principe kan alles....zelfs dit,maar om je versterker dusdanig om te bouwen is de moeite niet eens waard zo hoog zouden de kosten gaan lopen...of je moet zelf een echte einstein wezen dat je het helemaal zelf doet.
    neem anders idd even met quack contact op over zijn receiver.
    ik heb het apparaat thuis bij hem gezien en er mankeert werkelijk niks aan....voor deze prijs vind je niks anders met dezelfde kwaliteit..trust beuky:+

15. Niels 85

Niels 85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Ja ik heb sinds die post alweer verder gekeken en zag ik een SONY STR-DE585. Kijk en ik moet ergens beginnen. En voordat ik het geld bij elkaar heb is die receiver van Quack alweer weg. Ik zag em staan voor voor 359... Ik had de sony vergeleken met de Panasonic SA HE 90. Beiden 295 op best-sellers.

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

stuur quack anders een pm...weet jij veel mischien wilt hij hem wel vasthouden ofzo.
    quack heeft mijn receiver ook over genomen en dat is allemaal prima verlopen.
    ik kan je alleen maar zeggen dat quacky eerlijk en te vertrouwen is...en das een een heleboel waard tegenwoordig:+

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: lol

Ik wil 'm best effe vast houden als je geinteresseerd bent. Je hebt hier een veel betere versterker aan, dan die Sony. Zeker al omdat hij al 4 kilo zwaarder is, dus een betere voeding. Dat is ook te zien aan het aantal wattjes wat hij naar binnen slurpt. Bij mijn Pioneertje ligt dat een stuk hoger. Van die Panasonic weet ik het niet, maar ik denk dat die vergelijkbaar is met de sony... die panasonic is ook nog een flink lelijk, IMHO ;)

Op mijn Pioneertje zit zelfs nog ruim 3 jaar garantie, dus ook daar kun je je geen buil aan vallen.

Dus... wanneer kom je 'm ophalen?? 8)

18. Niels 85

Niels 85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ha ok dan... Maar ik moet ook nog even belastingteruggave aanvragen :p Dus dan komt het geld wel binnen. Maar ik kan je nog niks garanderen, maar wel bedankt voor de tips en aandacht...

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik wil het gewoon even kwijt! Vanaf afgelopen maandag kan ik eindelijk mijn games spelen en mijn films kijken in 5.1 op mijn kamer! Ik had al een 5.1 staan maar nog geen speakers. Ik heb de Eltax Evolution Power Tower 5.2 gekocht.
    Ik moest het gewoon effe kwijt!

20. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [off topic]

He Quack, kijk hier ff, want anders mag je strax niet meer posten en dat zou natuurlijk een grote aderlating zijn voor dit topic :+

[/off topic]

Ennuh, wouter xbox, veel plezier met je 5.1! You may join the club now 8) Vanaf nu zal je (x-box)leven nooit meer hetzelfde zijn :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina