Ik las laatst in een tread over goedkope spellen , over het spel Total Immersion Racing. Ik was, net als enkele andere posters, wel benieuwd naar dit spel, zeker omdat het slechts 15 euro kostte. Alleen had nog niemand het spel gekocht, dus ik waagde de poging en heb het vanmiddag maar ff gekocht. Ik zal daarom ff een soort mini-review geven, zodat je weet of het wat is en of je het moet halen. Komt ie: Gameplay: Het spel bevat 14 auto's en 12 circuits. Het spel heeft een aantal, standaard, modes zoals: Single Race (ook voor mulitplayer), time trail, career (hier draait het om) en nog de challenge mode. In de career mode begin je natuurlijk onderaan en kun je uit twee teams kiezen, als je dan gaat racen en veel races wint, komen ook andere teams bij je om je een contract aan te bieden. Je kunt kiezen uit 3 types: Gt, PRO en GTS (easy, normal en hard). Ook is er nog een legend type (very hard). Tijdens het racen zie je boven de coureurs hoe ze zich voelen, dit is het onderdeel waar het spel zich om roemt, dit is hun grote troef. Maar dit komt nogal loos over, aangezien het standaard uit is en je tijdens het rijden op B moet drukken om het aan en uit te zetten. Het is bovendien niet echt super, maar vooral vervelend, omdat je toch altijd alleen maar vijanden maakt (je beukt die auto's toch af en toe). Daarom zullen veel lui die het spelen het gewoon uit laten. Ook hebben ze nog wel een ander origineel idee toegevoegd; namelijk een manager, die houdt bij hoe goed je het doet en vertelt dan als je eerst bent, dat je zo door moet gaan. Dit is dus ook al een beetje loos (bovendien begint hij nog te zeiken als het niet goed gaat ook, waar je dan niet op zit te wachten! Verder reageren de auto's een beetje vreemd, dit is even wennen, en als je betere auto's unlockt, reageren die ook wel beter. Bovendien kun je ze ook nog tunen (dit merk je ook echt). Het lijkt soms een beetje of de auto's over de weg zweven, maar zoals gezegt went dit en wordt het minder. O ja, de laadtijden zijn ook een beetje te lang, zeker voor een racespel! (Dit heeft verder niet echt iets met de gameplay te maken, maar ik wou het otch ff noemen.) Al met een is het wel een redelijk normaal speelbaar, maar je moet er wel ff aan wennen (misschien ff doorzetten! ) Cijfer: 6 Graphics De graphics zijn niet echt goed, de omgevingen zijn standaard en inspiratieloos en de auto's zien er een beetje simpel en nep uit (lijken meer op speelgoedauto's). Het lijkt ook teveel op PS2 kwaliteit, volgens mij hebben de makers het zo overgepoort, zonder ook maar een beetje moeite te doen. Dit is echt het zwakke punt van het spel, best jammer, want het oog wil ook wat! Cijfer 4,5 Geluid Het geluid en de muziek zijn wel redelijk, de motoren klinken goed, alleen de remmen hadden wat harder en duidelijker gemogen. Ook zijn de stemmen tijdens het racen die je (nutteloze) informatie geven (zoals: je bent eerste! laatste ronde!) wel grappig en houden het een beetje levendig. Ook de muziek is wel redelijk, maar gaat op ten duur wel vervelen! Het is volgens mij een soort techno of trance ofzo (heb niet veel verstand van muziek). Wat wel een grote misser is, is dat je niet je eigen muziek kan horen, dat was juist het mooie aan de Xbox! Ook weer een bewijs dat het zonder moeite is overgepoort. Cijfer 6,0 Replay Het spel is wel lekker uitgebreid en zal je dan ook wel vrij lang bezig houden: je hebt zoals gezegd de career mode, met drie moeilijkheidsgraden en meerdere seizoenen. Maar daarnaast heb je ook nog eens de zeer uitgebreide challenge mode, met 30 challenges. Deze challenges bestaan weer uit meerdere circuits met elk een aantal rondes. Met de replay zit het dus wel goed! Cijfer 7,5 Eindcijfer: 6+4,5+6+7,5= 24 => 24:4=6 Maar omdat het spel zo lekker geprijst is (15 euro!), kun je er nog wel een puntje bij optellen. Voor dit geld hoef je namelijk geen topspel te verwachten, maar dit spel is zijn geld wel waard (alle waarde naar zijn geld, zoals dat zo mooi heet ). WOW, dit is verreweg mijn grootste post ooit!
Ik vind TIR echt wel een topspel voor die 15 euro'tjes. Ik heb er al redelijk wat plezier aan gehad. De herhalingen zien er ook wel oke uit (niet dat je die ooit kijkt maar goed). Volgens mij heeft het halve forum het spel ook al.
Idd, niemand kijkt die dingen toch? Ik vind die dingen echt f0king irritant en ze zitten alleen maar in de weg met de menutjes... Wanneer slopen ze die dingen er es uit...
Ik ben het wel met jouw mini review eens. Zo denk ik ook over de game. Maar idd Sega GT2002 ruled het er dik uit(GT3 ook IMO).
Inderdaad, alleen bij Sega Gt kijk ik ff, maak soms snel wat foto's en weg ermee. Fotootjes maken=koel!
Hier wil ik wel even op reageren: Ik heb namelijk een maandje geleden een PS2 gekocht met o.a. GT3, maar dat spel, ik begrijp de hype echt niet..... Leuk hoor, allemaal echte auto's, maar behalve het feit dat auto's geen schade kunnen krijgen, spinnen auto's niet als je ze aantikt, moet je recht tegen een muur rijden om een beetje los van de grond te komen... Ik vind het wel goed, maar zwaar overhyped....
Oh, het was trouwens wel een nette mini-review Chaos! (<--telkens moet ik aan Robotwars denken als ik jou naam lees...). Dus misschien is het spel die € 15,- wel waard, maar ik ga dan toch liever voor duurder met wat meer kwaliteit (Midtown Madness 3 of Racing Evolutione ofzo??).
Bedankt! (Daar komt mijn naam trouwens net vandaan hoor, ik ken dat hele programma niet.) Maar goed, ieder zijn smaak, ik weet niet wanneer die spellen uitkomen die jij noemde, maar Racing Evo. ga ik ook zeker halen, die lijkt me echt heel vet!
Ik heb even getwijfeld of ik deze game zou kopen, maar na het lezen van een paar reviews doe ik het toch maar niet. Het is gewoon een matige game en dat vind ik zonde van het geld, ook al is het maar 15 euro. Ik koop liever gewoon een goede game van 60 euro dan een matige van 15. Bovendien heb ik 6 goede racegames (zie mijn sig) en het grootste deel heb ik daarvan nog niet uitgespeeld.
Ik heb deze game gelijk gekocht toen ik hoorde dat tie maar €15 was. €15 voor een spel .. das toch mooi om uit te proberen. Maar mijn mening: Het is een kutspel. Ik kan er niks aan doen. Ik was een zeer trouwe fan van Sportscar GT op de pc. Zoals sommige misschien al hebben gemerkt lijkt dit spel er verdomd veel op, alleen kutter. Het geluid is waardeloos. De graphics .. jah okee. Kan gedetailleerder. Maar dan de gameplay ... hoe kut. Eerst dacht ik aan mijn rijkunsten maar daarna begon ik toch zeer te twijfelen. Vanwege het volgend voorbeeld vind ik mijn TIR kut: Als ik race en druk gewoon gas in via de rechterschouderknop dan ga je vooruit logisch. Maar zodra ik ook de rechter thumbstick naar boven druk (ook gas) dan gaat tie nog sneller! Serieus. Ik heb het vaak getest en het is zo .. dat snapte ik niet echt ]:- . TIR ligt nu netjes in mijn kast. Zelfs voor €15 vind ik het persoonlijk een bagger game.
Dat wist ik niet eens. Vrij dom wel (een cheat!). ]:- Ach, ik vermaak me er wel mee. Ook al is het maar een paar daagjes...
De eerste keer dat ik je reply las, vatte ik 'm nog niet echt.... Maar dat is echt stupid!!]:- En lachwekkend eigenlijk.....