PS3 vs. Xbox 2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door The FragmaN, 2 okt 2002.

1. Boris

Boris Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Foto van ps3 die is vet lelijk.:r
    Ik heb geen Foto van Xbox2 ik denk dat Xbox2 mooi zal er uit zien:p

2. bionicman

bionicman Shagohod

Leuk Bevonden:
    0
    dat plaatje van jou is een overgespoten (super) nintendo :+

3. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    dat ben ik met je eens.. ik was het zelf eigenlijk ook wel zat.. ik las verschillende lijsten en ze zeiden allemaal wat anders.. :D

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoi Boris,

Waar heb jij die foto van de PS3 gezien dan?

5. bionicman

bionicman Shagohod

Leuk Bevonden:
    0
    Die is nep, een overgespoten Super nintendo met cd laatje :+

6. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien nog steeds wel leuk om een link te posten. We weten allemaal dat het hem niet is. Maar misschien inspireert het mensen om eens lekker creative bezig te gaan met het klus apparatuur.

Kunnen we misschien meer van dat soort dingen gaan zien ^_^. Is altijd grapig. (Xbox 2 een gigantisch groote groene doosvan 1 meter bij 1 meter met een Sega logo erop ofzo).

(PS 3 gewoon een zwart doosje met een paar spoilers erop en van die snelheids strepen net als een auto om maar te laten zien dat hij zo snel is (en ergens in een hoekje heel erg sneaky :"Pattents Pending Commodore 1982" op een uistekend deel van het moederbord ofzo))

(Of zoals in southpark the Okama GameSphere)

^_^

Laatst bewerkt: 26 dec 2002
  7. ik ga natuurlijk voor de xbox (duh) in plaats van de :r ps3 :r

8. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke console beter is nu nog niet te zeggen.dit ligt zoals nu ook het geval is aan de games en marketing.
    Mij voorkeur gaat nu uit naar de xbox omdat deze gewoon meer
    spellen heeft die mij aanspreken.(mening)
    wat ik wel raar vind is dat mensen op dit furom gaan roepen dat ps3 zowel de xbox2 de beste console gaat worden want waar baseren die mensen dat op.]:-

9. Patrol

Patrol Bullets = Enemy + 1

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het eens dat we het nog moeten zien. Hardware-wise denk ik dat MS de betere papieren heeft. Simpelweg omdat ze door te kiezen voor een PC-achtige architectuur meeliften op de MILJARDEN dollars die Intel en Nvidia investeren in hun CPU's en GPU's. Ook de hoeveelheden die verkocht worden van deze spullen zijn immens dus goedkoper fabriceren.

Daar kan Sony met zijn dedicated spullen heel moeilijk tegenop!

Er wordt nu al gesproken voor XBOX 2 over 2Ghz, 512 Mb, Geforce 5 (FX2) architectuur. Da's heel veel power, maar wel realistisch gezien de huidige stand van techniek op de PC. Daar was de XBOX bij verschijning ook qua processor ongeveer een PC van 1 a 1,5 jaar oud en qua GPU redelijk up-to-date.

Maar: SOny heeft een giga-userbase, een flinke naam in de markt etc. Ik denk dat er ruimte is voor beiden, maar ik denk ook dat Nintendo een volgende generatie niet meer gaat bijbenen, ik verwacht zelf dat de Gamecube hun laatste kunstje is en dat ze gaan focussen op software en handhelds...

Pff. wat een verhaal weer 8)

10. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    de xbox heeft toch geen Intel CPU meer? toch overgestapt op AMD omdat Intel te duur was?

en wat je zegt over dat de GC nintendo's laatste kunstje is ben ik niet met je eens.. Hoewel de gamecube het niet toppie doet, verkoopt hij niet slecht.. en met de supersuccesvolle GBA en Pokémon staan ze erg sterk in de markt. Onthoud ook dat Nintendo door zijn vele bekende franchises een soort van 'Uberuserbase' heeft met de typische Nintendo-diehards (like me).. zulke mensen zullen nintendo nooit opgeven, hoe groot de druk van de maatschappij ook is..

Laatst bewerkt: 4 jan 2003
  11. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Erm dat lijkt mij nogal sterk Arowana.

Want dan zouden ze op den duur problemen krijgen met specifieke intel based code. En zo gek zijn ze ook niet.

Wel denk ik dat de Xbox 2 een AMD gaat krijgen. (Mischien wel beter ^_^.

Ten tweede is het niet de druk uit de maatschapij maar meer van Nintendo zelf. Enne mag ik je aan de Sega Hardcore Die hards herinderen. Sega heeft ook veel franchises, en veel hardcore fans. Mischien gaat nintendo wel 3d gaming handhelds maken. Handhelds die ook op de TV kunnen maar ook onderweg kunnen werken. (De GC komt qua formaat al aardig in de buurt).

Is geen belediging hoor, maar ik kan me het voorstellen dat Nintendo dit overweegt. Zou nogal een marketting stunt zijn. Consoles voor onderweg EN thuis. Met ingebouwd scherm enzo. En niet zo duur als zo'n scherm dat je bij zo'n PS 1 moet kopen. Oh well is ook maar een theorie. (Verkoopt volgens mij wel zo'n Ultra Gameboy)

12. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    je zegt dat sega ook z'n diehard fans had en heeft, en dat is natuurlijk zo.. helaas voor sega brachten ze hun laatste 2 consoles op een nogal ongelukkig moment uit, en al helemaal hier in europa. Ik heb de Sega Vs. Nintendo war nooit echt gevolgd, daar was ik nog te jong voor, dus over hun posities tijdens het 8 en 16 bit tijdperk weet ik eigenlijk niks..

Sega is dacht ik ook gestopt met het produceren van hardware omdat ze financiële problemen hadden toch? ik denk niet dat nintendo dit zal overkomen omdat de GBx zo'n ongelooflijke userbase heeft..

maruh, ik dacht dat ik uit toch redelijk betrouwbare bronnen had vernomen dat ze bij de productie van de xbox waren overgestapt op AMD omdat Intel te duur werd.. zo zouden ze de prijs vand e Xbox makkelijker kunnen laten zakken...

13. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat van AMD lijkt mij wel heel erg sterk. De hoofd CPU van een console veranderen kan niet, je zit dan met het vaste specs gedoe. AMD heeft veel andere instructies dan Intel, en Intel weer anders dan AMD. Het zou dan onstabieler worden als je begrijpt wat ik bedoel.

Ten tweede zijn beide consoles helemaal niet op een ongelukkig moment uitgebracht. Hoe kom je daarbij. Jij blijft sugereren dat de Dreamcast is geflopt. Iets wat absoluut niet waar is. Sega heeft met de Dreamcast niet echt in Nederland bezig geweest. Deden ze dit wel dan hadden ze wel grote ruzie gekregen met Sony omdat Sony winkels verplichte de DC uit de winkels te halen anders zouden ze niet mee mogen doen aan de preOrders van de PS 2. Dus zaken als Bart Smit zeiden :"Daar hebben we geen vertrouwen in" als je ze om de Dreamcast vroeg. Ondanks dit heeft de DC het toch redelijk gedaan in Nederland. Met haast geen reclame of wat dan ook.

Verder was de Saturn gewoon ook nog niet af, de launch date van de Saturn was perfect trouwens. Alleen Sega had de 32 X nooit uit moeten brengen. Een heel leuk stukje hardware hoor (Zelfde Chips als een Saturn alleen dan langzamer en niet zo veel geheugen en chips). Alleen geen nut, Sega had al een oncart chip net als de SNES (Werd in veel VR games gebruikt, deze games zijn nou heel zeldzaam. Virtua Racing voor de Megadrive gebruikt het ook trouwens). Als ze die chip meer gebruikt zouden hebben, en dan de CD eenheid er bij. Dan hadden ze de SNES makkelijk bij kunnen houden, sterker nog zelfs voorbij gegaan.

Enne alle marketting freaks kunnen je vertellen dat Sega Die hards fanatieker zijn dan Nintendo die hards. Dit komt omdat deze laatste (zeker in de 8 bit tijd en ook de Saturn tijd) altijd hun console hebben moeten verdedigen tegen pestende Nintendo/Sony kindertjes. Sega staat er ook om bekend echt een super die hard fanbase te hebben. Een die zo'n beetje elke console koopt die Sega uitbrengt mits het geld er is.

Maar een Hardcore fanbase is niet genoeg om een console te redden. Nintendo mag dan nog zo'n hardcore fanbase hebben. Dit garandeer zeker geen continuiteit. Waar Nintendo ook achter is gekomen (zij hadden ook een arogantie van onze fans kopen het toch wel) eind jaren 80 met de Megadrive. En in de Sony vs Nintendo wars.

Sega had ook niet zulke financiële problemen hoor, alleen niet genoeg geld meer over om Consoles te blijven ontwikkellen. Dit is nogal duur namelijk. Ik zeg ook niet dat Nintendo ermee stopt, ik denk gewoon dat ze met alleen TV consoles stoppen. Anders dan de andere 2 die er meer een homecomputer van maken, denk ik dat Nintendo er meer een draagbare machine van maakt die je ook onderweg kan gebruiken EN op TV.

14. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    noem je dit geen financieël probleem dan? als je niet genoeg geld hebt om de zaken draaiende te houden is dat toch een probleem? en de dreamcast kwam dachtik op een beetje ongelukkig moment uit.. tussen de n64 en de ps2 toch? iedereen had al een psx/n64, en de psx gamers zaten te wachten op de ps2..

waarom was de Sega Saturn nog niet af dan? en waarom is de Dreamcast hier nooit goed gereleased? dat zijn toch echt 2 factoren waardoor ze bij sega niet de nodige poen hebben binnengehaald.. hierdoor dunde de hoeveelheid fans van sega uit omdat niemand meer iets van sega kocht.. een vicieuze cirkel dus!

15. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Erm... Ik denk dat 700 miljoen dollar genoeg poen is hoor. Dat kreeg sega van meneer Okawa toen hij dood ging.

Het was gewoon een beslissing die voor sega nu goed gaat. Want hoe moet je opboxxen als de meeste neutrale review sites Nintendo Biased zijn. (Sonic werd in het begin ook in de grond gestampt door deze mensen.). Tegenwoordig meer Sony biased btw but ok.

Trouwens Sega kon best in NL releasen hoor, maar ze vonden europa niet zo'n belangrijke markt om maar in elk land apart het te gaan launchen. In Duitsland zijn er zelfs meer reclames.

Verder kan elke Idioot je vertellen dat de Saturn niet af was. En net als de PS 2 gerushed is (dit kwam echter niet door geld problemen hoor). De Dev kits waren nog niet af programeren op een saturn was gewoon programeren in Assambler. (Sommige dev teams hielden hier juist van (Treasure bijvoorbeeld)). Ook zijn er later veel add ons voor de Saturn geweest waaronder een SH3 upgrade. Net als al die Sony Biased sites die Castlevania voor de Saturn en PSX op de saturn afkraakten. Hij was grafisch minder, hoe kwam dit. Dit spel heeft de 64 bit upgrade ondersteuning nodig om op volle kracht te draaien. Dan heb je Hi-res inplaats van low res, en nog veel meer leuke grafische trukjes.

Bekijk de Saturn ook maar es, er zit ook nog een Cartrdige slot op. Zogenaamd om Savegames op te slaan, maar die cart slot was zo snel dat je er ook cart games en uitbreidingen mee kon doen.

Je hebt pas een financieël probleem als je Faillisiment aanvraagt, dit deed sega niet. Sega zag gewoon een probleem, en loste dit op. En misschien naar een paar jaar een beter naam op bouwen, en kindertjes te indoctrineren (net als Nintendo zo goed kan) dat er dan wel weer een nieuwe consolle komt.

Enne nog ff iets
    NAOMI 3 ring a bell
    Kijk Chichiro is xbox hardware. Heeft sega afgewacht.
    daarna kwam de Triforce.

Sega zach wat dat kon doen, en maakte de derde incarnatie van de dreamcast hardware to slay them both. ^_^ Naomi 3 dus. Sega kon dit echt niet doen als ze niet genoeg geld hadden hoor.

Net als al die rumours dat Nintendo Sega zou opkopen. Alstjeblieft, Dat kan Nintendo niet want daar heeft zelfs MS niet genoeg geld voor. De Arcades zijn nog steeds in handen van Sega, en dat zullen ze waarschijnlijk ook nog lang blijven.

Trouwens er zijn Rumours dat Sega van te voren al wist dat ze third party gingen (voordat ze met de DC begonnen). Ze wouden alleen niet stoppen met iets als de Saturn. Ze wouden nog een laatste machine maken dat meer een legende zou worden. Want dank zij de plotselinge dood van de DC, is het nu een cult machine waar nog steeds voor ontwikkelt wordt (helemaal door Amateurs). Sega wou het gewoon niet doen met iets als de Saturn als laatste franchise. Het zou hetzelfde zijn als Nintendo het zou doen met de N64.

Laatst bewerkt: 5 jan 2003
  16. Zell Dincht

Zell Dincht Jackass

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar ik denk dat PS3 gaat winnen het gewoon tha Bomb }:]

17. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Dat ben ik met je eens, er gaan geruchten dat het hart van de PS3 wordt aangedreven door een zogenaamde 'PowerPC' processor die op 4GHz gaat lopen.

grtz,

Tommy V.
    Poepoloog

Deel Deze Pagina