Ik heb normaal mn xbox op de tv aangesloten via die gele rode en witten stekkers, maar ik wilde het eens proberen met dat scartkabel verloopstukje erop (niet de advanced scartkabel) en ik zag dat er nu veel meer kartelingen in t spel waren dan voorheen. Is dit bij iedereen zo, dat de gewone scartkabel t beeld minderd? Ik heb m in ieder geval er weer afgehaald en wacht nog wel met t kopen van de advanced scart kabel, niet iedereen ziet er verschil mee, en ik heb nog geen 5.1 set waarvoor ik hem nodig heb.
Echt hoor, Het verschil is er heel duidelijk met adv. Skart. Ik weet niet of iedereen dan heeft wat jij hebt ik heb namelijk dat niet, bij mij is het t zelfde en dat lijkt me ook logisch
even doorgaan over die dolby surround set.. ik heb dus ene nieuwe PC met een dolby surround 5.1 set van Logitech (de Z-640). Kan deze via de Advance SCART Kabel aan mijn Xbox? en aan mijn PC? Want daarvoor is die eigenlijk gekocht
Ik neem aan dat je de set gewoon via een optische kable in je advanced scart kabel kan pluggen, dan werkt t wel.
Re: Re: Scart aansluiting lelijker BWAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! lolbroek :{ Trek nog ns zo'n pak lulkoek open aub...kvind ze wel lekker...... Tenzij dat je persoonlijke ervaring is met de Adv. Scart...dan heb ik nix gezegd, maar zet mensen niet op t verkeerde been. Bij mij ziet alles er MUCHO strakker uit. Of ik m nou op mn oude Grundigje aansluit of op mn Breedbeeld....ik zie toch echt wel een DUIDELIJK verschil.
Het lijkt mij toch raar? volgens mij is dat scart stuk alleen voor mensen die niet van die aparte stekkertje ingangen hebben?
Klopt, t is een verloopstukje ja, maar de meeste (red. nieuwe tv's) heb deze aansluiting ook (die met die 3 stekkers). En aan de andere kant is t wel lochisch, als je er een extra tussenstukje op zet (niet de adv.) dat de signalen meer weerstand hebben en minder goed overgedragen kunnen worden. Dit heb ik ook met mn ps one.
Gare tv heb ik niet, net een nieuwe 55cm met vlak beeld (geen valkke tv maar beeld!) en er zit gewoon veel verschil in via de scart aansluiting en de 3 stekkers, met adv scart zal t wel verholpen zijn maar die koop ik pas bij een 5.1 set.
misschien moet je nog even een keer kijken. namelijk slechte verbindingen resulteren in b.v. trillende beedlijnen/storings lijnen of het wegvallen van de kleuren. maar kan niet resulteren in meer kartels.
Re: Re: Re: Scart aansluiting lelijker Zo ik zie ook ckers wel verschil ik ging laats voor de gein me oude scart gebruiken tijdens CM02/03 mij god dat zag er echt niet uit al de menu's waren echt LELIJK gewoon drooggggggggggg. Toen ik me adv.scart weer erin deed zag ik het verschil echt SUPER goed, KOPEN dus.......
mijn beeld is slechter geworden door de advanced scart kable. maar op zo'n manier slechter dat het ten eerste donkerder is geworden en ten tweede zie ik met zwarte schermen/donker beeld, op de achtergrond een andere zender (dus bijvoorbeeld als ik voordat ik begin met xboxe een film op sbs kijk, ik dan onder het xboxe met donkere schermen sbs op de achtergrond zie....) erg vervelend en ik hoop dat iemand mij kan helpen...want ik wil wel graag dolby digital, wat dus wel verder goed gaat alleen het beeld is gewoon zwaar irritant
Hij gebruikt nu de Scartplug, inplaats van directe ingang maar nog steeds gene RGB. Dus een scartplug met de gele stekker is geen echte Scartkabel. Advanced Scart is een hele andere verhaal, dat is ene RGB kabel en dus zijn d ekleuren beter gescheiden en dus geeft hij beter beeld.
Moet je niet gewoon op AV drukken? Dat moet bij mijn PS2 ook als ik er een rgb kabel aan doe, anders zie ik het beeld vaag verschuiven.
als dit een reactie is van mijn stukje, ff voor de duidelijkheid ik heb wel de officiele scart kabel van microsoft. dus.....wel heel erg weird nog iemand die een oplossing heeft?
Ja weet ik, heb ik ook met mijn advanced scart (niet officieel) maar dat doet ie dus ook met rgb op mijn playstation 2 alleen dan zie je er ook nog van alles doorheen dus misschien dat het per tv verschilt?