1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb die van mij gewoon in de winkel gekocht maar bij de meeste webwinkels haal je hem voor een bedrag dat onder de 1300 euro ligt, inclusief portokosten. Nou dat is bizar goedkoop voor een TV van die kwaliteit.

    Check deze link maar eens voor prijzen bij webwinkels van de PV60:

    http://www.kieskeurig.nl/kopen/A209A01232527C17C125712D004437F1.htm
     
  2. MiC

    MiC Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verkoop die dingen zelf en inderdaad de th-42 is een erg leuk schermpje voor weinig.

    Design spreekt me echter totaal niet aan, en de helderheid laat nogal wat te wensen over. Zwartgraad is echter subliem zoals bij vrijwel alle Panasonic plasma's maar ik begin er zelf niet aan. Plasma v2 wordt pas interessant of hybrids met crt achtige taferelen wat nog op de tekentafel ligt.

    Voorlopig heb ik mijn LCDtje waar ik me prima mee vermaak, ondanks dat je je gegarandeerd gaat irriteren aan de LCD backlight hoe goed die ook onderdrukt wordt. Maar onder de 40"/37" is LCD je enigste keuze dus dan is er geen eens ruimte voor discussie.

    Die voetsteun van de th-42 is echter zo ernstig lelijk, geintegreerde speakers onding zijn ook dramatisch, maar dat is mijn mening.
     
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoezo irriteer je je aan de backlight van je lcd? (heb dezelfde)
     
  4. Dinand

    Dinand Haags Kwartiertje

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Van welke merk is 1080p al beschikbaar op 37"? Ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen liefst 37" met full HD.
     
  5. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    De voet van de panasonic is inderdaad niet echt moeders mooiste. Het beeld is echter subliem en ik zie geen 37 of 42 inch LCD die daar maar zo makkelijk over heen gaat.

    @ Pascal

    Er zijn trouwens ook genoeg mensen die zeggen/vinden dat de PV45 en de PV60 qua beeld niet of nauwelijks van elkaar verschillen. Als je zelf niet zo superkritisch bent of je wilt gewoon nog wat geld besparen dan is de PV45 ook echt wel een prima keus.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    ze zijn al bij de 7e generatie ofzo...
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mwah, hij heeft hem nu besteld, bij Redcoon. De 42PV60 dus. Ben benieuwt wanneer hij binnen komt, als het goed is ergens komende week. Moet alleen nog een geschikte component kabel bij komen, ff kijken welke geschikt is. Waarmee heb jij je geluidsinstallatie aangesloten op je plasma, en wat was de prijsklasse van die kabel? De Onkyo installatie bij ons is ook alweer een jaar of 2/3 oud, dus geen HDMI ofzo.
     
  8. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    360: tulpjes van mijn versterker naar de componentkabel die tussen de plasma en de 360 zit.

    De rest via een scartbox. Ook gewoon tulpjes van mijn versterker naar de scartbox dus.
     
  9. MiC

    MiC Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel de backlight in het algemeen bij elke LCD scherm (puur de techniek) waar die bij Plasma overbodig is.
     
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Van deze TV zul je geen spijt krijgen.
    Staat hier ook in de woonkamer, zeeeer mooi beeld met de Xbox 360 :thumbs:
    Ziet er mooi uit, veel aansluitingen (meer dan de gemiddelde Samsung LCD die de meeste mensen hier hebben)
    Met HDMI kan je digitaal geluid krijgen via de boxen van de TV :D
    Kortom een zeer goede en mooie TV :b:
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Doordat die backlight bij een lcd altijd aanstaat, zijn de zwartwaardes en details bij donkere scene's minder goed als bij een plasma.
    Ik begrijp dat het gewoon buizen zijn die het licht uitstralen?
    Is het dan nu ook zo, dat bij de nieuwe led-techniek van Samsung, nu wèl iedere mm2 apart uitgezet kan worden (of een beetje) en dat zwartdetails op zo'n scherm wel heel goed kan worden weergegeven?

    Ik stel me zo voor dat het een heleboel ledjes zijn die apart aan en uit kunnen, of maak ik nu een vergissing?
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2007
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad zo dat elk ledje op een andere lichtsterkte (en dus ook uit) kan aanstaan dan de rest waardoor het scherm in de echt zwarte stukken net zo zwart zou kunnen zijn als het scherm is wanneer de tv uitstaat (altans dat is de theorie),

    Houd er wel rekening mee dat het voorlopig nog niet zo is dat elke pixel zijn eigen ledje heeft.
    De resolutie van het LED paneel is dus kleiner als die van het LCD paneel.

    Voorbeeld: (theorie)
    Als een Full HD LCD dus LED backlight heeft die per led een cluster van 4 pixels verlicht (2 hoog X 2 breed) dan heeft het led paneel een resolutie van 960x540 (De helft van 1920x1080)

    Samsung komt dit jaar met een Full HD LCD met LED Backlight (voor zover ik het gehoord heb) prijs is mij onbekend ook weet ik niet wat de resolutie is van het led paneel (denk ook niet dat Samsung dat zelf bekend gaat maken.)
    Maar ik vermoed aan de prijzen die nu op forums verschijnen dat het ledpaneel een vrij lage resolutie heeft. (1 led per 4x4 pixels of 1 led per 10x10 pixels ect.)

    Ik vind de LED Backlight Technologie wel heel interesant dus ik zal zeker op forums gaan zoeken naar welke resoluties er voor de LED panelen worden gebruikt.
     
  13. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraagje. Nu is het zo dat sommige 360 spellen alleen maar 60hZ tv's ondersteunen. Maar bij de meeste productpagina's van LCD HDTV's zie ik nergens staan hoeveel hZ ze hebben... Maakt dat niet uit, en ondersteunen ze zeker 60hZ, of zit er toch nog iets anders achter?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Door de ECITA zijn duidelijke afspraken gemaakt waar een HDready toestel aan MOET voldoen.
    ECITA = European Information & Communications Technology Industry Association.

    HDready.
    * Minimaal 720 beeldlijnen.
    * HD input via Analoog (YPbPr) en DVI of HDMI.
    * 1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p").
    * 1920x1080 @ 50 en 60Hz interlace ("1080i").
    * DVI en HDMI moeten zijn voorzien van een HDCP beveiliging.
     
  15. Xearo

    Xearo Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen een HDTV en een HDready tv?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    HDTV is een naam voor het gehele plaatje.
    HDTV = high-definition television.

    Terwijl HDready en FullHD weer namen zijn voor bepaalde LCD/Plasma/Beamers.

    Als je een LCD koopt waarop het logo HDready staat , dan weet je 100% zeker dat de LCD aan een paar belangrijke eisen voldoet.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hmm, zeer interessant. Zat ik er niet eens zo gek ver naast met mn gedachte.

    Jammer dat de led-resolutie dan iets lager is dan de resolutie van het scherm, maar het is al veel beter dan de vorige techniek!
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Iedere lcd tv heeft tegenwoordig min 1 hdmi meestal 2, componenten en vga-aansluiting. Dit heeft bijv een populaire 32 inch van Samsung aan aansluitingen
    Digitale aansluitingen (HDMI-HDCP 1
    Scart 2
    Component (Y/PB/PR) 1
    PC-ingang (D-sub) -/1
    AANSLUITINGEN ZIJKANT Koptelefoon 1
    S-video-ingang 1
    Composiet, L/R 1

    Ben benieuwd welke handige aansluitingen zo'n panasonic dan ook nog daarnaast heeft.:+
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2007
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit zijn de aansluitingen de Samsung R-serie die in de VS worden verkocht.

    Achterkant van de LCD.
    [​IMG]

    Zijkant van de LCD.
    [​IMG]
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Meer dan deze aansluitingen :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina