Serious Sam is niet uitsluitend een brainless shooter, je moet wel degelijk goed kijken waar je naartoe gaat en regelmatig de juiste wapens kiezen...
Ik heb het spel dus op de Xbox en ben er zeer tevreden over... Ik ben reeds in Episode V (Second Encounter) aangeland... Het spel is gigantisch groot, daarmee bedoel ik dat er geen einde aan lijkt te komen... Ook de levels zijn enorm, variërend van Egyptische tempels, Babylonische paleizen enzovoort... De wapens zijn ook cool, naast de gebruikelijke vernietigingswapens heb je ook de beschikking over een zogeheten Serious Bomb, daarmee vaag je alles in één keer weg om je heen (je krijgt er echter maar een paar, het zijn een soort Smart Bombs)... Verder krijg je de beschikking over een soort handkanon, je ziet dan de loop van een kanon zoals we dat ongeveer kennen uit de middeleeuwse tijd, er komen ook van die ronde kogels uit, die je af kunt knallen op je vijanden, desnoods van een grote afstand...
Het aantal vijanden is overweldigend, soms komen ze letterlijk met tientallen tegelijk op je afgestormd, dus dat is lekker knallen, om het zo maar te zeggen... In dat opzicht is het wel brainless shooting, maar als er dolle stieren op je afkomen moet je wel het juiste wapen gebruiken, zoals gezegd, de rocket launcher...
Er moet ook wat gepuzzeld worden, soms moet je daarvoor onder water gaan...
Verder bevat het spel erg veel humor, Serious Sam speelt zelfs effe de kerstman, cool... Hij heeft net zulk soort uitspraken als dat Duke Nukem deed/doet, maar dan natuurlijk anders...
Ik vind het spel een aanrader, zeker voor hen die van shooters, first person shooters, houden...
Laatst bewerkt: 22 dec 2002