[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    zou iemand mij misschien willen helpen met het open zetten van mijn router hij staat nou op moderate.
     
  2. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Die poorten bedoel je? Welke router heb je?
     
  3. clouddy

    clouddy Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes, we hebben nu een draytek modem ofzo geinstalleerd, en hij is nog niet open maar moderate, of ik hier nou zo blij mee moet zijn weet ik niet maar het is een stapje verder. ik heb hem alleen gelijk geprobeerd open te krijgen maar ook weer met UPnP geklooit en Ports en DMZ, krijg hem maar niet open
     
  4. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen ?

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn NAT is Strickt
    Welke provider?: Kabelfoon.nl
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: voldoende

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Terayon
    Modem type?: TCM110
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Mc Afee

    Router

    Welk merk router heb je?:Netgear
    Welk router type?: WGR614 v6
    Welke firmware?:
    Hoe is je Xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet kabel

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT staat op strickt
    Wat heb je geprobeerd?: die 2 poorten openzetten 3074 en 88
    Waar stopt de test?: NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Test connection to Xbox Live, replace your router/modem with a Xbox Live Compatible device

    Alvast bedankt
     
  5. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn NAT is Moderate maar ik kan niet met ''echte'' vrienden spelen die dicht bij mij wonen
    Welke provider?: Chello
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?:confused:itecom
    Welk router type?: WL-160
    Welke firmware?: 1.45
    Hoe is je Xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet kabel

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT staat op Moderate
    Wat heb je geprobeerd?: xbox rechtstreeks op de modem aansluiten en dan werkt hij wel
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    sorry voor het weinige informatie maar ik hoop dat iemand er wat mee kan zodat ik wel met vrienden online kan chatten en spelen.
     
  6. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe router kopen?

    Welke router moet ik kopen?

    Ik zit een beetje met een raadsel.
    Op dit moment heb ik een Edimax BR-6104K Router Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om hierbij mijn NAT op open te krijgen.
    Het resultaat is dat ik nu wel op xboxlive kan,maar online gamen (waar het allemaal om draait) nog steeds niet mogelijk is.
    Aangezien ik alles al geprobeerd heb (ports openzetten 3074 en 88 etc). Wat in mijn ogen mogelijk is, ga ik het nu maar proberen met een nieuwe router.

    Aangezien ik echter een totale n00b ben op het gebied van routers wou ik jullie hulp vragen voor het vinden van een geschikte router.

    Mijn eisen

    - 100% zekerheid dat de router geschikt is voor xbox live!
    - Makkelijk installeerbaar zodat ook ik hem goed kan installeren.
    - Online bestelbaar, zodat ik niet naar een of andere vage winkel toemoet om het ding te kopen (tenzij het omgeving Tilburg is!)
    - Hij moet nog een tijdje meekunnen!
    - Niet al te duur (zat zelf te denken aan een prijs rond Euro 50,-)
    - Ik hoor uit verschillende hoeken dat Linksys een goed merk is en zat er dan ook aan te denken om een van hun routers te kopen.

    Alvast bedankt!
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de edimax router is ook geschikt voor live hoor, maar je moet niet alles tegelijktijd willen ... tevens kan het ook aan de modem liggen ;)
     
  8. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je niet alles tegelijk willen?

    Aan de modem zal het denk ik niet liggen. Ik heb mijn internet gisteren namelijk rechtstreeks op de modem aangesloten en toen deed alles het foutloos. Mijn NAT stond op OPEN en ik kon gewoon online gamen.

    Als ik het echter op de router aansluit en ik mijn ports forward (via portforwarding.com) dan doet hij het nog steeds niet goed. Want mijn NAT blijft hiermee maar op STRICT staan. Wat kan ik er dan nog meer aan doen??
     
  9. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb dus het probleem dat ik geen games kan hosten. Mensen kunnen wel in mijn room komen, maar kunnen mij niet zien, en ik kan een game ook niet launchen. Nu kwam ik er dus via een vriend achter dat ik m'n poorten open moet zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe. Verder, is dat niet "gevaarlijk" voor hackers ofzo om m'n PC binnen te komen, of kan dat niet?

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Zie hierboven
    Welke provider?: 12Move
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Down: 2mb, Up: 300kb

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Sagem
    Modem type?: -
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows Firewall

    Router

    Welk merk router heb je?: Edimax
    Welk router type?: BR-6104K(P)
    Welke firmware?: Standaard bijgeleverde (weet niet echt welke)
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet, via Windows ICS


    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate
     
  10. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Jort

    Dat ligt aan je NAT die op moderate staat. Ik heb hetzelde probleem (en dezelfde router) alleen bij mij staat mijn NAT op strict.

    Op de site www.portforward.com kun je zien hoe je ports moet forwarden. Maar mij is het op die manier nog niet gelukt.
    Ik ben op dit moment een beetje aan het priegelen met de settings maar heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen, het schijnt echt een soort van algemeen probleem met Edimax routers te zijn.

    Nouja, ik laat je wel horen als ik het probleem heb opgelost! ( en ik hoop jij mij ook :thumbs: )
     
  11. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou hier snap ik niks van... Ik heb die poorten ingesteld, en alles gedaan zoals het op die site staat. Toen checkte ik de connectie, en stond er NAT = open. Ik blij, probeer een game te hosten, en zie mezelf er niet bijstaan. Dus ik check de connectie weer, en toen stond er plots weer NAT = moderate :confused:... Terwijl ik in de tussentijd niks had veranderd, dus hoe kan hij dan eerst open staan, en toen weer moderate?
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2007
  12. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe heb je het uberhaupt voor elkaar gekregen die ports op OPEN te krijgen? Mij wil dat maar niet lukken ook niet als ik de stappen volg op www.portforward.com.
     
  13. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb dus eigenlijk alleen maar die stappen gevolgt die op die site stonden, behalve dan het geven van een statisch IP... Maar hij stond dus maar 1 keer heel even op open, daarna weer op Moderate :mad:.

    Fardo heb jij misschien een oplossing voor mij/ons :)?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet een statisch adres geven anders heeft het geen zin
     
  15. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke. Ik heb net eens gekeken op whatismyipadress.com en daar staat gewoon een IP, dus dat voerde ik in, maar toen zei hij dat ik een adres moest geven dat in "the current range" viel...
    Dus toen probeerde ik weer het standaard ip 192.168.x.x en dat herkende hij wel, maar nog steeds geen goeie NAT :mad:.

    Ik hoorde van een vriend dat het helemaal niet zoveel moeite was, maar dit is toch nog best wel lastig :'-(.

    [EDIT] Ik bedenk me net... ik kan geen games hosten in R6 Vegas (tenminste niet helemaal goed), maar een coop sessie in GoW is geen probleem...
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2007
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet je xbox een statisch adres geven ... niet je pc .. gewoon kijken in network settings wat ie nu heeft en dan maak je dat als vast statisch adres (alle gegevens overnemen)
     
  17. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dus bij network settings op de 360 kies ik voor edit, dan zet ik IP op manual, en geef ik een adres is? En dat adres zet ik dan weer in mijn NAT settings, of hoeft dat dan weer niet :9??

    Sorry, maar ben best wel een n00b als het gaat om dit soort netwerk dingen ;). Maar misschien helpt het Toxito ook, dus iig alvast bedankt voor de hulp :).
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon het IP adres wat je nu hebt op Automatic overnemen en diezelfde gegevens weer terug invoeren als je een Manual aanmaakt.
     
  19. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dat heb ik nu gedaan, maar hij blijft op Moderate staan... En toen ik probeerde om bij portforward in mijn router het IP van de 360 in te vullen, zei hij "Invalid IP address! It should be set within the current subnet."

    Dus nu werkt het nog steeds niet :'-(.
     
  20. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is het nou ook weer helemaal terug bij af. Terwijl ik gister nog mijn NAT op OPEN had staan. Nu loopt hij opeens weer te zeuren dat hij de DNS server niet kan bereiken?

    Ik kan het echt helemaal niet meer volgen met die routers!?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina