Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Google ff, denk niet dat iemand hier ten eerste weet wat je het over hebt of ten tweede er zelf een heeft.
     
  2. Cybercon

    Cybercon Guest

    Als ik het over een geluidsset heb welke speciaal is gemaakt voor de Xbox 360 is dat nog steeds niet duidelijk? Ik google dan maar wel even.....
     
  3. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Cybercon

    Cybercon Guest

    Thnx! Heb je er ook ervaring mee? :)
     
  5. michel035

    michel035 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag over de aanschaf van een versterker/ reciever

    ik ben helemaal een leek op het gebied van audio en aansluiten van apparaten op een versterker.

    net is mn homecinema setje kapot gegaan en moet dus wat anders hebben en dacht aan een losse reciever

    speakers hangen er dus nog (5.1)

    waar moet ik opletten? , er moet namelijk een xbox360 opkomen , eventueel losse dvd spelertje , digitaal tv (voor de digitale radio) dat ik al heb

    thnxs
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat voor aansluitingen hebben die speakers?
     
  7. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat niet, heb hem ook niet gehoord maar wel gezien, zag er over het algemeen erg goed uit:thumbs:. Als de prijs binnen je budget ligt zou ik als ik jou was deze set vergelijken met bijvoorbeeld de Logitech Z5500. ( enige meerwaarde aan de pioneer die ik kan ontdekken is een radio functie... heb niet gekeken hoeveel ingangen het heeft enz. )
     
  8. michel035

    michel035 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    via "normale" speakerdraad

    het was een setje van samsung. deze speakers wil ik eigenlijk voorlopg blijven gebruiken omdat geluid hier nooit echt hard aan staat en het dus zonde is om daar veel aan te besteden
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2007
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    arg@#%grmmbl starghtposttt...nee freek lief blijven...mooi

    :+

    Die 2 tulpjes zijn gesplitst uit 1 LFE-uitgang van de versterker. Daar heb je zo'n y-splitter kabel voor nodig. Heeft verder niets met links-rechts te maken.

    XLR sluit je aan op de high-level output van je versterker. Oftewel gewoon de terminals waar je de speakers ook op aansluit. Het rode draadje op de + van het rechter kanaal, het gele draadje op de + van het linker kanaal, en het zwarte draadje op de - van een kanaal (maakt niet uit welke).
    Vervolgens stel je de crossover in op de laagste frequentie die je fronts onverzwakt kunnen weergeven. Zo worden je speakers mooi ondersteund door de sub.

    In mijn geval klinkt XLR voor stereo veel strakker dan de gewone LFE-uitgang. Ook is de subwoofer gewoonweg niet meer appart te horen. Het lijkt alsof alleen de fronts aan het spelen zijn (en dus geweldig diep gaan), totdat je de sub uitzet. Dan mis je opeens een hele hoop.

    In surround heb ik dus de achterspeakers op small staan, zodat de bas daarvan wordt opgevangen door de sub. De fronts staan op large en de lagere tonen van de fronts gaan via de high level (XLR) naar de sub. Die geeft ook het LFE-kanaal weer.

    Hoop dat het duidelijk is:).

    Ik heb net trouwens Saving Private Ryan gekeken. Echt _O_ . Het hele huis schudde door elkaar zo ongeveer, zonder dat de sub ook maar 1 keer niet strak klonk.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2007
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt goed allemaal :thumbs: Tijd dat mijn HT ook weer vorm gaat aannemen. Heb je Finding Nemo al gekeken erop trouwens? De beroemde aquariumscene schijnt nogal vet te zijn met een goede sub.

    Wat kostte die sub overigens?
     
  11. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil een 5.1 speakerset aanschaffen voor mijn 360, nu heb ik er al 1 voor me pc, maar ik kan mijn 360 er niet op aansluiten, aan die componenten kabel zitten 2 sound kabeltjes, hoe kan ik ze hierop aansluiten?



    hier moeten ze in:
    [​IMG]

    het zou natuurlijk ook mooi zijn als ik mijn speakerset op me lcd tv zou kunnen aansluiten
    http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?NoFrames=&FromOverzicht=Y&BC=&Page=ZOE&SubPage=TRE&CC=&HC=&SC=&ZoekMethode=Z&ZoekString=grundig&ZoekIndex=2&ZoekAantal=2&SSC=&SLC=&FamilieID=&ArtikelNummer=86709473&SorteerMethode=D&OverzichtType=O&Prijs=&SterkMerkCode=&KAC=569&ProductSelectorCode=&ArtikelTypeID=&N=186&Nty=1&Nao=&Ntk=ART&Ntt=grundig&Ns=&ArtiestSoortCode=&ArtiestID=&FromSterkMerk=

    ik denk dat ik de Creative Inspire T6100 ga kopen, ik weet niet welke ik nu heb, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt.

    als ik eenmaal weet hoe ik mijn 360 op me oude 5.1 speakertjes kan aansluiten, dan gaat het met de Creative Inspire T6100 ook wel lukken.

    ik heb net mijn 360 binnen, en mijn lcd tv krijg ik donderdag binnen, er mist nog 1 ding en dat is 5.1 geluid
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2007
  12. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik die z 5400 goedkoop kopen.?? Ik zag eerst dat hij bij dynabite 190 euro was, maar zie hem nu nergens meer staan:confused:

    En heb je nu een speciaal draadje nodig om dat setje op je 360 aan te sluiten?
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk even op kieskeurig.nl. Andere vergelijk sites zal die ook wel te zien zijn.
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    de goedkoopste bij kieskeurig is nu 220 euro bij '4launch'. Dat zit in eindhoven, maar dat is wel vreemd want ik had hem daar ook gehaald en ik had hem voor 160 pleuro. Tis een internet winkel, en een drukke zeg! Maar misschien kun je wel afdingen tot 160 :9

    en om hem op je 360 aan te sluiten heb je een TOSlink kabel nodig, dat heeft mij € 17,50 voor 1,5m gekost
     
  15. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is makkelijk goedkoper te krijgen voor ongeveer €170. Gewoon even goed zoeken.
     
  16. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice:cool: Ga je stereo of surround draaien?
    Als Dali je bevalt, zou je eventueel ook nog naar Klipsch of Elac kunnen luisteren! Zijn speakers met een vergelijkbaar karakter.. ICM Cambridge een hele mooie combo! Mooie open, heldere sound! (Ik ga zelf voor Cambridge amp+Klipsch speakers + Marantz cd speler) Het is misschien ook aan te raden de Dali's te beluisteren op NAD:9 Succes iig:thumbs:
     
  17. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok maar ik vind het zo vreemd... 3 dagen geleden stond dynabite nog voor 190, nu is dit het goedkoopst..

    Resultaten 1 t/m 27 van 29
    ShS Shop Prijs Kosten Plaats Update
    deeplinkBatum International € 199,74 € 8,95 Nijmegen 24-03 edit
    deeplinkYorcom Computers & Componenten € 199,95 € 8,95 Vlaardingen 23-03 edit
    deeplinkOBCS € 209,07 € 14,95 Bodegraven 24-03 edit
    PC Prijstopper € 219,20 € 7,95 Balkbrug 13-03 edit
    deeplink4Launch

    Maarja, blijf nog wel ff zoeken:+
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Cambridge zou ik alleen al om de looks kopen. Heel erg clean, mooi metaal (ook de afstandsbediening(!)) en lekker neutraal geluid. Heb mn speakers destijds op Cambridge beluisterd omdat de 38xx niet wou meewerken in de luisterruimte.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  19. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Heej, ik was die vriend die Pimmy omschreef. We hebben ook die Dali op NAD beluisterd. Is ook een dijk van een combinatie. ik vond zelf dat er meer muziek, openheid en emotie zat in de combinatie Cambridge met Dali, het was wat lekkerder. Ook hebben we nog geluisterd naar een combinatie van Rotel en B&W 603. Het viel op dat bij die Rotel die speaker pas echt goed staat te spelen. Die NAD maakte er helemaal niks van. het geluid was zeer oppervlakkig zonder diepte of iets dergelijks. Dit terwijl Jazz er op Dali op zowel NAD als Cambridge erg mooi vanaf kwam. Het kwam niet langer uit de speaker maar leek echt er tussen te hangen.

    Voor mij geld in iedergeval dat ik voor een surround opstelling ga. Ik begin met 2 vloerstaanders en breidt dit later uit met de rest van de serie. De combinatie Cambridge Audio en Dali Concept spreekt mij op dit moment het meeste aan. Zat genoeg emotie en diepgang in en liet de muziek horen zoals mijn oren ze graag horen. Heel mooi open, helder met een mooi hoog en voldoende bas. Het werd ook niet schel in het hoog of iets dergelijks. En wat jij ook al zegt sjoerd, die cambridge is echt heel mooi. Dat design is heel erg slick, end ie afstandsbediening inderdaad, wat een beauty.

    Mijn grootste probleem dit moment zijn 2 vakantie's die betaald moeten worden en het feit dat ik geen werk heb. Beetje jammer.

    Mvg,

    Marc
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Amen. :+

    Dus wat Mark al zegt, NAD hebben we ook geluisterd maar ondanks dat het ook prima klonk, heb ik een beter gevoel bij Cambridge. De NAD oogde ook een beetje goedkoop, met name de afstandbediening.

    Maar @Madison: De dealer waar we waren had helaas niks anders dan Dali en B&W staan, dus misschien dat ik nog ergens anders ook even ga kijken maar op dit moment lijkt de keuze tussen B&W CM1 en Dali Concept 6 neer te komen.

    Maar zodra ik geld heb voor inelkgeval de twee fronts dan ga ik weer naar die, of een andere dealer om is even te gaan rondneuzen wat het nou definitief gaat worden.

    Het is trouwens voor mij ook voor in een surround opstelling uiteindelijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina