Is Morrowind vergelijkbaar met FF?

Discussie in 'Algemeen' gestart door houdoeken, 2 jan 2003.

1. houdoeken

houdoeken Houdoe Ken!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde weten of Morrowind vergelijkbaar is met Final Fantasy. Lijkt het op FInal Fantasy of echt helemaal niet?Ik weet dat je eigenlijk niet moet vergelijken maar ik doe het toch:9
    En ik wilde weten wat jullie van de game vinden, en mijn excuses als er al zo'n thread is.

Laatst bewerkt: 2 jan 2003
  2. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Absoluut 2 verschillende soorten RPG's.

3. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    FF heeft een meer sfeervol verhaal dan dat van Morrowind maar Morrowind is dan ook een heel open RPG waar je een enorme vrijheid hebt bv.: als je een deur ziet, kun je er vroeg of laat zeker door.
    *Bij Morrowind moet je je concentreren op 1 character, je moet de skills trainen, vooral de major en de minor skills. (de belangrijkste skills moet je in het begin van het spel kiezen. Je moet je naam, class (bv.: archer of thief) en birthsign (bv.: serpent, je kunt mensen vergiftigen) kiezen. Voor de rest is het een zeer "open" spel. Bij FF moet je dus gewoon het verhaal volgen en de characters trainen die de developers dus voor je gekozen hebben.

*Bij Morrowind heb je een Main Quest (zoals bij FF) maar je hebt ook een honderdtal side-quests.

Conclussie: Morrowind is dus voor de meer ervaren RPG-ers.

4. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    trouwens een subliem spel maar combat-systeem behoorlijk saai.
    bv.: als je je Axe-skill enorm traint ga je nog altijd dezelfde animatie blijven zien. (HAKHAKHAK...):{ :cool:

5. houdoeken

houdoeken Houdoe Ken!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt voor jullie reacties.

6. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    is een archer zijn leuk? goed uitgewerkt?

7. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    morrowind is absoluut niet te vergelijken met FF.

FF is zo'n typische japanse RPG. al die rpg's zijn in dezelfde stijl, en hebben zo'n beetje dezelfde gameplay. bv: het vechten is meestal turn-based. bij morrowind is dat dus niet zo.

overgens is morrowind in een hele andere tijd dan FF. en je hebt inderdaad veeel meer vrijheid. FF is meer een soort van film. en morrowind is een leven buiten je eigen leven.

8. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja! Behoorlijk leuk! Je hebt veel verschillende bows (long bows, short bows en kruisbogen):)

Ik heb nog nooit de class archer gekozen maar ik weet wel dat de nadruk op speed, agility en de skill marksman zal liggen.
    Van ver een ventje neermaaien met een paar glass-arrows is lekker chill!}:]

9. SplinterCell

SplinterCell Guest

HEEL ANDERS! :'-(
    Ik weet ook niet wanneer ze een game zoals FF gaan maken:'-( :'-(

10. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, wanneer komt deel 4 van the elders scrolls uit??!:confused:
    Final Fantasy is toch véeel te lineair!:confused:

11. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    het zijn idd 2 hele verschillende RPG's

Ennuh TES4 kan denk ik nog wel heeeel lang duren, ze hebben ook super lang gedaan over deeltje 3! Maar jah.. vind je het gek? :)

12. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    moet je in het begin van het spel al beslissen wat je wil worden??!!

nouja, dat maakt opzich nog niet zoveel uit, maar als je bijv. voor de titel knight ofzo kiest, dan kan je toch nog wel wat magic leren en stelen?

13. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad een groot verschil tussen de twee. Ik denk dat True Fantasy Onlin wel een RPG á la Final Fantasy zou kunnen worden. Dit is, net als de toekomstige FF titels, een online game met cell-shaded graphics die op het eerste gezicht kwa concept wel overeenkomt. Hopen dat 'ie ook naar Europa komt. 8)

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    tuurlijk kan je dat doen, maar het word misschien iets moeilijker om het onder de knie te krijgen, ik denk dat je als je een bepaald ras bent, met bepaalde sign enzo dat je bepaalde dingen wel weer sneller kan, ieder ras heeft weer zn voordelen.

Maar als je in het spel zit kan je zelf kiezen wat je gaat doen! Je kan naar een fighters guild, en thiefs guild of een mage guild.. it's all to you.

15. wiskas_1000

wiskas_1000 n00b@xbox leet@cs =]

Leuk Bevonden:
    0
    is et singleplayer rpg?

kan et ok multiplayer gaan?? (bedoel ik xbox live!)

enne hoe lang duurt et voor je et hebt uitgespeeld

16. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: is et singleplayer rpg?

ik neem aan dat je morrowind bedoeld.. het kan niet online gaan en het duurt zo lang als jij het wilt :+ het is namelijk nooit echt uit

17. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    voor de pc zeiden ze dat je er 800 uur mee bezig was om hem uit te spelen en met de uitbreiding was je nog zo een 200 uur bezig.

Deel Deze Pagina