Fok: Meer dan de helft van de consoles stuk

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kevf, 30 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  2. Cybercon

Cybercon Guest

Ja ik had het ook al in de VS Thread gepost, maar dit is werkelijk waar een schande :emo: Met de PS2 had ik in het begin wat kleine probleempjes, maar enorme kuren die de Xbox 360 vertoond heb ik nooit meegemaakt :emo:

Typisch een geval van een product te vroeg op de markt brengen (lees: rushen) =(

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het dusdanig schokkend, dat ik het een eigen thread waard is :)

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Mijn is ook stuk. :+

5. legian

legian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijne niet hoop ook nie dat ie stuk gaat
    wel lullig voor degene die van wie ze wel stuk zijn gegaan

6. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijne is 2x stuk geweest \o/

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hmmm zo wordt het een opsommingsthread en daar hebben we geloof ik al een poll voor. Deze thread is meer bedoeld om een discussie te starten :)

8. Cizzler

Cizzler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem met dit soort "onderzoeken" is de betrouwbaarheid...mensen die geen problemen hebben zullen nooit de moeite doen om zo'n survey in te vullen...

"There have been 2325 survey submissions so far
    This represents 0.23% of the 1,007,246 Gamertags registered to date"

Vind dit persoonlijk wel een erg kleine groep op het totaal van een paar miljoen 360's om dan de conclusie te kunnen trekken dat de helft van alle 360's stuk zijn.

Het uitval percentage zal ongetwijfeld hoger zijn dan die paar procent die Microsoft beweert, maar de helft lijkt me erg onwaarschijnlijk.

De mijne is ook nooit stuk geweest bijvoorbeeld en ik ken ook niemand die wel een kapotte heeft gehad. Maar als je er wel een hebt die stuk is gegaan dan zoek je eerder naar lotgenoten...

9. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijne ook 2x stuk geweest. Is opgelost. Dus??

Oh ja, moet ik wel vermelden dat ik de eerste zending had (mfd xx-11-05). Pre-order dus. En mijn tweede kwam uit januari 06.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2007
  10. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat MS nu eindelijk eens toegeeft dat ze 360 gerusht hebben, Hoeveel verschillende DVD drives zijn er nu in omloop? 4? Waarom zouden ze er iedere keer een andere drive inzetten als het een deugdelijk produkt is? Ik had altijd een hoge pet op van MS, maar ze dalen nu wel in mijn achting. Het cijfer 50% zal natuurlijk veel te hoog zijn, maar het blijft teveel.

ongeveer 1 op 3 van de mensen met een 360 die ik ken heeft hem al terug moeten sturen.

Het is ook niet zomaar dat ze de garantietermijn verlengd hebben van 1 naar 2 jaar.

11. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees altijd met verbijstering hoe sommige mensen de 360 en M$ blijven verdedigen.

Ik ken 4 mensen met een 360.......bij al die 4 is hij al een keer kapot geweest.
    De mijne gelukkig nog niet, maar dat zal heus niet lang duren.

Het ding is gewoon brak.....
    Hij wordt te warm, waardoor er velerlij problemen ontstaan.
    Vervolgens stuur je hem op en krijg je een bij elkaar geplakte 360 terug, die wie weet hoe vaak al is gerepareerd en teruggestuurd (dit laatste is trouwens in strijd met het europese consumentenrecht)

Dus.....als hij werkt is ie super, maar hij zit gewoon brak in elkaar en M$ naait de boel door een andere xbox terug te sturen.

12. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de vorige xbox zijn er ook verschillende drives gebruikt, waarschijnlijk omdat ze aan een bepaalde drive bijv goedkoper komen :) Denk ik dan

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    wat een onzin

14. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is onzin? Als dat wat ik zei onzin is dan verontschuldig ik me, dacht gewoon dat dat de reden was :)

15. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet wel zeggen dat de service uitstekend is, ik heb nooit langer dan een week zonder 360 gezeten. En binnen een jaar 4 verschillende drives? Beetje overdreven toch?

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Egh wat is naaien door een andere xbox terug te sturen? Als die het vervolgens doet dan is er niets aan de hand toch. Sony/nintendo doen het veelal overigens ook op die manier. Trouwens, wat heb je liever, wachten tot die van jou gerepareerd is of zo snel mogelijke een werkende terug.
    Meer als 50% kapotte 360's. Dat is een cijfer waar ik erg mijn vraagtekens bij zet. Mensen van wie de 360 nooit kapot is gegaan hebben over het algemeen geen reden om te klagen of echt de drijf om met een dergelijk onderzoek mee te doen.
    Dat er misschien meer kapot zijn gegaan dat Microsoft zou toe willen geven zou best kunnen, maar 50+%..............?
    Overigens, moeten ze aan mij ook niet vragen hoe betrouwbaar de PS2 is. Zijn er al 4 kapot gegaan bij mij,. Is ook niet representief voor de algehele betrouwbaarheid voor de PS2. Maar als er een onderzoek zou komen over hoe betrouwbaar die console is zou ik ook reageren en daardoor zou ook een scheef beeld kunnen ontstaan.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Schrik hier wel heel erg van. Ik wist dat er veel defecten waren, maar ik vind +/- 60% wel super veel. :eek:
    Ben zelf ook slachtoffer geweest van deze epidemie onder de 360.

18. unitbuster

unitbuster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb met die van mij nog geen problemen gehad en ik heb hem vanaf de launch:b:

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    zoek de verschillen........... FOK cursus suggestieve berichtgeving:

in het oorspronkelijke bericht wordt duidelijk gemeld dat het om een hoog percentage gaat van xboxen waarvan de eigenaren mee hebben gedaan aan het onderzoek, niet zoals Fok suggereert 50% van alle.
    Het oorspronkelijke bericht is zeker niet goed, laten we wel wezen. Maar Fok verdraait wel het een en ander, zoals het aantal mensen wat mee heb gedaan b.v.

20. miepjuu

miepjuu KriepKriep

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me xbox ook iets na de launch, en er is nog nooit wat mee aan de hand geweest, houden zo hoop ik, maarja, als er zoveel xbox's kapot gaan is dat best wel schokkend!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina