Advanced SCART en AV ingang Sony

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Broes, 28 mrt 2002.

1. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo'n advanced scart kabel en nu is het zo dat als ik mijn xbox aanzet dan springt mijn TV (Sony Trinitron 54cm) meteen op AV1. Dit hoort natuurlijk ook zo, maar als ik op de knop drukt om een andere ingang te kiezen heb ik ook de ingang RGB. En deze laat ook gewoon het xbox beeld zien. Zit er nou nog verschil tussen of ik hem op AV1 laat staan of moet ik hem toch steeds handmatig overschakelen op RGB ?? Of maakt dat voor de kwaliteit van het beeld niet uit? :confused:

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Yaz

Yaz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het geen zak uitmaakt.. Beide maken ze gebruik van de zelfde ingang met daarachter de zelfde componenten.. Ik denk echt niet dat het uitmaakt.

3. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Bedank voor de reactie.
    Tja, het maakt ook eigenlijk niet uit ook. Beeld ziet er goed uit enzo :)
    Maar was even benieuwd of iedereen met een Sony hem zelf overschakeld op RGB (via afstandbediening).

4. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik de handleiding van mijn Sony TV staat dat de ene scart aansluiting RGB ondersteunt en de andere S-video, ze ondersteunen beide natuurlijk ook gewone AV-signalen.
    Er staat ook het volgende over de AV kanalen en hun ingangssignalen:

Kanaal AV1 (->1) : Audio/Video signaal via Scart.
    Kanaal RGB (->...) : RGB-signaal via Scart.
    Kanaal AV2 (->2) : Audio/Video signaal via Scart.
    Kanaal S-Video (->S) : S videosignaal via aansluiting op voorzijde.

Als je de xbox aansluit op de scartaansluiting die s-video ondersteunt, zul je zien dat het AV2-kanaal wel beeld geeft, maar het S-kanaal (als het goed is) niet. Dat is logisch, want het zijn verschillende signalen.
    Bij de AV1-ingang die RGB ondersteunt is het hetzelfde, als je AV1 kiest zie je het gewone AV-beeld, en als je het RGB-kanaal (die met ...) kiest zie je de RGB weergave.
    De Advanced Scart Cable geeft namelijk zowel RGB als het gewone AV signaal door.
    Als je de gewone scartkabel gebruikt zul je op het AV1-kanaal wel iets zien en op het RGB-kanaal niet.

Ze zijn dus wel degelijk verschillend. Bij mij schakelt hij ook automatisch naar AV1, omdat dat signaal ook door de scartkabel komt, dus moet je hem zelf op RGB zetten.

Ik heb de betreffende pagina van de handleiding gescand, als je wilt kan ik hem naar je mailen (230k).

5. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Bouncemeister.
    Ik heb nog gewoon de handleiding liggen van mijn Sony en zo te zien is dat hetzelfde als jij aan gaf. Heb ook 2x scart en de tweede kan dus alleen s-video(YC ofzo) en de eerste alleen RGB. Op AV2 heb ik een scart naar mijn stereo(surround) aangesloten.

Deel Deze Pagina