Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, dus gewoon inbrand-effecten... Ik had me altijd voorgesteld dat de buizen opeens kapot knalde ofzo.. :+

2. iv0

iv0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even een vraag waarop ik het antwoord op internet niet kan vinden. Ik wil de Epson EMP-TW700 kopen. En een doek van deze site:

http://www.camcosystems.nl/index.php?action=product&tbl_product_id=165

met een kijkvlak van: 221 breed bij 124 cm hoog, ik heb 3,25 meter tussen de beamer en het scherm. Kan ik dan projecteren op het gehele kijkvlak. Of is de afstand daar te klein voor? Ik wil graag een zo onbenullig groot scherm als maar mogelijk is. :)

In een aantal reviews over de epson staat dat hij een scherm projecteert van van ruim 1,5 meter op ongeveer 1,8 meter afstand.

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou geen probleem moeten zijn;).

4. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    Heb zelf een tw-600 en ook bij camco een doek gekocht 220x130.
    doek werkt goed (wel een goedkoop, dus ook dito kwaliteit maar zekers te doen)
    afstand bij mij is 3,5 a 4meter is groot. Bij racespellen goed te doen maar bij shooters zet ik het beeld soms kleiner want anders word ik te dol, omdat je ogen i'n één oogopslag niet het hele scherm kunnen zien ofzo

5. kuchiki Byakuya

kuchiki Byakuya Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey heb een vraag he heb gisteren een beamer gehaald en heb er dus totaal geen verstand van, maar heb hier een link ervan is het wel een acceptabele beamer voor de 360?

http://paradigit.nl/info.php?group=8&art=10007111

en omdat ik nu laatste tijd niet echt ruim zit , heb ik ook gehoord van andere mensen dat ze soms wel voor ipv een doek ze bij de ikea een witte zonwering die ze voor in de slaapkameres meestel gebruiken
    is dat ook wel redelijke kwaliteit of gaat daardoor echt veel scherpte en enz van verloren

thnx

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, eigenlijk niet. Het is geen HD-beamer (en zo kun je hem ook niet aansluiten). De contrast ratio van 350:1 is ook niet echt geweldig. Als je 'm nog terug kunt brengen zou ik voor een tweedehands HD-beamer gaan...

7. iv0

iv0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn hier al meer vragen over gesteld maar het is nog niet helemaal duidelijk. Als ik en dvd speler aansluit op mijn beamer met een Digitale HDMI-uitvoer. Is dat dan net zo goed als met een xbox 360 of beter want 360 heeft een compnent uitgang toch en geen HDMI? Of haal ik nu termen door elkaar. Misschien dat iemand mij dat simpel kan uitleggen.

Dan zijn er ook nog een paar ander veel gebruikte kreten die ik niet begrijp:
    - upscaling
    - natieve resolutie van je beamer
    - outputten

btw ik heb ook de gister de Epson EMP-TW700 besteld!!

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt helemaal aan de kwaliteit van je speler. HDMI is niet per definitie beter dan component. Dat is op elke weergever weer anders. En uiteraard is het zo dat als jij een speler van 1000 euro koopt, hij met gemak een 360 verslaat.

Het omhoog halen van de uitgestuurde resolutie van een speler. Als je dvd-speler 480i uitzendt, en je tv maakt van dat signaal 720p, heet dat upscaling.
    De resolutie die je beamer heeft (dus NIET de resolutie die je beamer aan kan). Je beamer kan als maximum resolutie 1080p hebben, maar als 'ie maar 720 beeldlijnen heeft is zijn native resolutie toch 720p. Als ie dan een 1080p signaal krijgt kan hij die wel weergeven, maar dan in de downgescalede versie.
    Gewoon uitgangen (bijv. component/s-video/scart/HDMI).
    Nice:thumbs: .

9. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    PRACHT beamer, en zeker voor dat geld. ik laat hem binnenkort ISF calibreren, wordt ie een stuk kleurrijker van, beter contrast en betere zwart-waarden \o/

10. chilly willie

chilly willie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey mensen/ hd beamer bezitters,

Ik heb dit forum zo een beetje doorgelezen. Ik vroeg me af of de beamers die jullie gebruiken ook voldoende beeldkwaliteit geven met daglicht. Ik kijk thuis tv via de schotel, dus met een digitale ontvanger(decoder). Word ik blij als ik met een beamer overdag gewoon op film1 een film bekijk? Of moet ik dan echt alle gordijnen sluiten, en van mn zonnige kamer een "darkroom" maken?
    Zou de beamer mn tv kunnen vervangen?

Gr chilly

Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  11. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hey,

je zal zeker een beamer kunnen vinden. Zoek er een met wat meer Ansi Lumen (lichtopbrengst) en probeer te voorkomen dat het zonlicht op je scherm schijnt.

Mvg,

Sjoerd

12. chilly willie

Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor je reactie,

Ik heb besloten dat de beamer mijn tv voorlopig nog niet hoeft te vervangen. Op deze site http://www.ftscreens.nl/prijzen.html , beweren ze dat hun beamers ook bij daglicht prima werken. Ik heb hierover mijn twijfels

Ik heb besloten dat mijn zolderruimte(ruim) moet gaan dienen als bioscoop/game room.
    Er kan hier een scherm van ongeveer 160cm breed hangen (door het punt dak betekend hoe lager hoe breder, maar beeld tot aan de grond is niet functioneel).
    - De afstand van scherm tot kijk positie is ongeveer 3 tot max. 5 meter.
    - Ik wil er met de xbox360 op kunnen gamen
    - Ik wil er dvdtjes op draaien
    - Ik heb een sat. decoder met heeeeel veel zenders, o.a. film1 en 2 sport1 enz. Dit moet ook met de beamer bekeken kunnen worden
    - De zolder is 100% donker; 0,0 raam opperlvakte

Nu vraag ik tussen neus en lippen door, advies van jullie. Dit, omdat een aantal van jullie ervaring hebben met beamers. Dit vind ik belangrijker dan de gladde verkooppraatjes die ik bij een electro winkel krijg.

Ik wil aan de beamer ongeveer €500 tot €800 besteden. Ik wil gewoon een goede, geen 2dehands dus. Ook wil ik geen ding met ouderwetse techniek. HD is denk ik wel het mooist, zeker voor de xbox.

Ik las dat Occisor een De Epson TW700 heeft gekocht, en hier erg tevreden over is. De pics zagen er ook erg goed uit!
    Maar ook heb ik van anderen gelezen dat zij goede beamers hebben gekocht voor ongeveer 700-800 euro.
    Nu vraag ik me af of de Epson écht zoveel beter is dan andere, goedkopere modellen.
    Als die Epson nu echt zoveel beter is, en het daarme een stuk lekkerder kijken is, wil ik er best nog iets meer voor uit trekken. Ik wil een goede beamer!

Kan iemand mij vertellen wat de epson zoveel beter maakt?
    Kan iemand mij een goede beamer adviseren.

Gr chilly

13. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Voor 700-800 gaat een nieuw HD beamertje niet lukken man. Dat wordt toch wel minimaal 1000. Bijvoorbeeld de Hitachi PJ-TX100 (zijn hier een aantal hele blij eigenaren, incl mij ;)) of de Epson TW600. Deze geeft al een heel indrukwekkend groot plaatje (zoals deze en deze van mij). Tel daar nog zo´n 200 a 250 bij op en je zit gelijk een stuk hoger qua contrast ratio, wat een nog mooier plaatje opleverd. Daar heb je dus bijvoorbeeld de Epson TW700, en de Hitachi PJ-TX300. Dit zijn bekende goede modellen.

Je kan even de startpost lezen voor algemene info over beamers, maar waar je het meest op moet letten met een HD beamer uitkiezen is dat de natieve resolutie minimaal 1280x720 (WXGA) is, en niet op de maximale resolutie letten!

Met die 100% lichtdichte kamer zit je gebakken, dat wordt een geweldig plaatje :D

Succes! En nog welkom op het forum :)

14. chilly willie

Leuk Bevonden:
    0
    dankje!

Ik vind een goede beamer zn geld gewoon waard. Minder is dat die dingen zo snel minder waard worden. Is er ongeveer een inschatting te maken, hoe lang ik met een nieuwe Hitachi PJ-TX100 (of een andere beamer) vooruit kan. Ik snap dat de lamp die er inzit een max. aantal branduren heeft. Maar bij normaal gebruik, hoeveel jaar ongveer?
    Moet ik denken aan 3jaar?5jaar?7?>10?

15. Shizzel

Shizzel Guest

Maakt dat echt zoveel uit dan? Aangezien ik toch aan het sparen ben voor een beamer (wilde eerst LCD'tje, maar dat wordt erg duur voor een mooi scherm), vraag ik het gelijk ff, kom vaak namelijk tegen dat de native nogal wat lager is dan de max.

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, mijn beamer heeft een eco-mode, waar de lichtopbrengst iets minder (maar nog steeds ruim voldoende!) van wordt, en dan gaat hij 3000 uur mee met een lamp. Ik heb de beamer nu een jaar en zit op de 600 uur ongeveer, wat dus neerkomt om een kleine 2 uur per dag (damn :9). Reken maar uit :) Tegen de tijd dat mijn lamp op is, zijn de beamertechnieken vast alweer zo´n stuk verder dat de beamer gewoon geupgrade wordt ;)

Tuurlijk is de natieve vaak lager dan de max. De natieve is hoeveel pixels het scherm écht heeft (fysieke aantal pixels), en wat hij dus aan jou laat zien. De maximale resolutie heeft te maken met de rekenkracht van het ding, want je kan er dus wel een hogere resolutie (meer pixels!) instoppen. Maar dan zal de beamer een berekening moeten maken om het beeld kleiner te maken (of om te zetten) naar de échte (natieve) resolutie, genaamd down-scaling. Als je HD wil zien, moet de natieve resolutie dus ook HD zijn.

17. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hey,

grappig dat je ook een beamer zoekt, ben er zelf ook voor aan het kijken. Heb nu een leuke tweedehands Hitachi TX-100 op het oog, zelfde als Dynamike. Ook tof dat je eigen biosje gaat maken, heb je er al speakers voor?
    Voor de beamer raadt ik je aan iets langer door te sparen. De TX-100 heb je voor 1000,- euro nieuw (Stassen) en een TW700 of TX-300 vind je voor 1300 overal. Bedenk dat het scherm ook wat gaat kosten he.
    Misschien is 160 breed net iets te klein ( (8) ), met een afstand van 3 meter kan je gerust 1 maatje breder gaan, 177 breed, of misschien wel 2 meter, maar je zit inderdaad met dat dak.
    Als ideale opstelling wordt uitgegaan dat als je het scherm horizontaal in 3 gelijke stukken zou delen, je ogen op gelijke hoogte zijn als de onderste 1/3e van het scherm.

Bij normaal gebruik zul je jaren met je beamer kunnen doen. Ikzelf neem me een gemiddelde voor van 3 films per week a 2 uur per stuk, en ong. 10 uur gamen in de week, dus 16 uur totaal per week. In het begin zal dit natuurlijk wat hoger zijn, maar dit zakt ook weer af.

Keep us updated!

Sjoerd

18. chilly willie

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien loop ik iets te hard van stapel met HD. Als ik eens goed bedenk hoevaak ik gebruik zal maken van HD. Via de sat. ontvang ik nog geen hd zenders. Ik koop/huur nooit HD films. Dus heel af en toe zal HD tot zijn recht komen tijdens het xboxen. Aangezien voornamelijk mijn broertje gebruikt maakt van de xbox, zal hij nog het meest profiteren van mijn aankoop. Of zie ik het verkeerd. Films (digitaal van mijn decoder) die niet HD zijn, zijn op een niet-HD beamer toch even mooi als op een HD-beamer? Ofwel, als je nooit HD kijkt, is een HD-beamer zonde van het geld!?

Voor het geluid heb ik al een hele fijne home cinema reciver, met fraaie boxen!

Het dak is idd echt een probleem. Als ik uitga van een doek van 160breed(van schuine kant tot schuine kan), dan is de afstand van bovenkant doek tot aan de grond ongeveer 190. Nu komen de zitposities best laag, dus dat 1/3 verhaal gaat wel op.

16uur per week vind ik best veel! Dat is 832 uur per jaar! Een lamp van 3000uur is dan naar 3,6 jaar op! En een nieuwe lamp kost...?

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als je idd nooit HD kijkt heeft het niet veel nut.

Maar als je dan geld uit gaat geven aan een beamer, kan je misschien wel al voorbereiden op de toekomst door een HD-Ready modelletje te nemen. Dalijk zit je over een jaar met een HD satelietontvanger, en wil je toch eigenlijk een HD beamer, en dan zit je al met een SD modelletje opgescheept. Dan was het misschien voordeliger geweest om dan gelijk een HD modelletje te kopen, ipv. eerst een oudere, en dan wéér een nieuwere. Nogmaals, ik heb geen idee van jouw toekomstplannen en wensen; your choice ;)

Nieuwe lamp voor de TX100 is rond de 250, wat vrij laag is voor beamerlampen :)

Laatst bewerkt: 1 apr 2007
  20. iv0

iv0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Epson EMP-TW700 binnen!! wat een gaaf ding. Omdat ik het scherm komende week ga bestellen projecteer ik nu nog op een oranje muur met profiel en nu ziet t er al net zo gaaf uit!

Alleen weet ik niet hoe ik het beeld groter kan maken. Ik zit op een krappe 3 meter tussen beamer en muur en haal ong 1,70 denk ik. Kan ik dat nog uit of inzoomen? Mischien dat andere Epson bezitters dit weten.
    Want schermen heb je wel in verschillende maten maar je zou de grote altijd iets moeten aanpassen toch?

Dan heb ik nog een vraag weet iemand hoeveel het kost om een lamp van de Epson EMP-TW700 te vervangen. Zodat ik elke week wat geld opzij zetten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina