De officiele "Xboxen die krassen geven." oplossingen thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mirik, 29 mrt 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bepraat hier alles wat te maken heeft met het krassen van de Xbox zodat alles netjes en overzichtelijk te vinden is in geval van oplossingen etc.

Hier is in iedergeval iets om over na te denken (mogelijke oplossing):

http://archief.xboxworld.nl/index.php?show=news&id=617

2. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    vind het niet echt een oplossing maar ik laat nog weten of de reparatie procedure werkt :)

3. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    tjah, denk niet dat je garantie vervalt, hoe moeten ze ooit weten dat jij dat ding gepolijst hebt ja toch?

het is geen openschroef werk dus....

okay let us know!!

4. Sorcerer@

Sorcerer@ Pen Pen

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal wel degelijk werken en het is altijd beter dan hem opsturen ofzo. Je bent misschien een half uurtje bezig om alles netjes te doen en weer alle "vochtigheid" te laten opdrogen. En het is eigenlijk gewoon een vernislaagje, dat spul dat je erop zou moeten smeren is een soort van beschermend laagje voor meubels enzo (soort harde lak dus) je krijgt dus een extra laagje op je tray. Dit laagje zitten geen oneffenheden in (oneffenheden op de drive zijn zo klein dat het aanbrengen van het spul dit opheft) en hij wordt nog eens stofvrij (je blaast het er zo vanaf, stof blijft er niet op liggen).
    Het is echt geen ingreep waardoor je je garantie verliest, tenzij je natuurlijk je tray naar binnen laat gaan terwijl deze nog "nat" is :).

5. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoelde eigenlijk de terugstuur manier :D

6. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    ow!

tjah, ik zou als ik een krasjes xbox had allang die tray gepolijst/lakt hebben!

ben je hem ten minste niet voor 20 miljard jaar kwijt en heb je de genoeg doening iets 'gefixed" te hebben.

alstie dan NOG kapot gaat kan je hem altijd opsturen.

7. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat maken die eventuele krasjes nou eigenlijk uit als de game of dvd toch niet beschadigd wordt?

8. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm even op een reitje

1. Iets wat je nieuw koopt moet in perfecte staat zijn.
    2. 1050,- (lijkt mij veel geld) betalen en dan beschadiging aan spellen.
    3. Irritant als andere wel goed functionerende xboxen hebben.
    4. De psycholoog die je daar weer voor moet behandelen.
    5. Enz. (mag aangevuld worden!)
    =(

Laatst bewerkt: 29 mrt 2002
  9. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij effe vertellen hoe je kan zien wat voor dvd speler er in je xbox zit. (philips of thompson)

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien aan het geluid dat de speler maakt ??

Als ik op de eject-toets druk duurt het zeker 5 seconden
    voordat de la los gaat.
    Als hier een Philips speler in zou zitten
    moet die van de Thompson véél eerder los gaan ??

11. Highlander

Highlander Hete bliksem

Leuk Bevonden:
    33
    Ik zou hem persoonlijk gewoon ruilen,

Dat geklooi met allerlei glijmiddeltjes lijkt mij meer een tijdelijke oplossing.

12. Elite_Force

Elite_Force ...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn X-box net een week en heb behoorlijk veel HALO gespeeld... Tot nu toe nog geen problemen met krasjes, klinkt misschien als een open deur, maar hoe kan het dat de een wel last heeft van die krasjes en de ander niet? Of misschien komt het bekrassen bij mij nog... Ik vind het allemaal wel wat vreemd...

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee als je nu geen krasjes hebt zal je ze niet krijgen ook, waarschijnlijk door dat de thompson dvd speler (in de meeste zitten philips dvd spelers) de DVD al draaiende weer op de lade legt waardoor die krasjes ontstaan..

14. Elite_Force

Elite_Force ...

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, ik snap het...

Maar ik heb op een gameforum in Nederland gelezen dat ook een aantal gamers last hebben of hebben gehad van de meest rare krassen, zelfs helemaal overdwars over hun DVD's of games... Dat zou met name met Halo gebeurd zijn... Er zijn zelfs gamers met dit probleem die dit wijten aan het feit dat hun TV geen 60Hz optie heeft... Ik vind dat wel erg ver gaan... Hoe "weet" je TV of je X-box op 50Hz of op 60Hz staat? Dat kan toch niet? Verder meldt men dat als men Halo afspeelt op 50Hz er geen krassen meer zouden ontstaan, terwijl dit dus bij 60Hz wel zou gebeuren... Dit zou te wijten zijn aan het "feit" dat Halo geen 60Hz zou ondersteunen... Onbegrijpelijk... Ik heb Halo zowel met 50Hz als met 60Hz gespeeld, geen centje pijn... Weet iemand hier wat over te melden? ;)

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    1 sec duurt het bij mij

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Denk dat jij, of hun, alles gewoon door elkaar mixen ]:- Sommige games willen wel eens flippen als je tv maar 50hz aan kan (dat staat gewoon in je focking manual trouwens) en de Xbox op 60hz staat. Krassen overdwars kunnen gewoon niet en zijn eigen fouten..

17. Elite_Force

Elite_Force ...

Leuk Bevonden:
    0
    OK, WouteR, bedankt voor de reply... Ik heb niks door elkaar gegooid hoor, ik weerspiegel gewoon wat ze zeiden op het Gameforum.nl... Alleen zijn die posts nu allemaal weg vanwege die hack... Maar ik vond het allemaal al erg vaag en raar... En krassen overdwars zullen inderdaad wel zijn ontstaan door eigenhandig verkeerd omgaan ermee... En hoe ze erbij komen dat je krassen kunt krijgen van het instellen van de X-box op 50Hz of 60Hz is me helemaal een raadsel... Maar ik heb het hele zooitje hier toch geplaatst met een vraagteken om wat feedback er op te krijgen... ;)

18. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Whaha jah 50 of 60 hertz heeft er helemaal nik smee te makne, dat kan wel de oorzaak zijnvan bijvoorbeeld slowdowns in spellen die niet voor 60 hertz gemaakt zijn. (Halo)

19. Dabo

Dabo Guest

5. Je moet stoppen met je werk omdat je een krassenfobie hebt en hierdoor niks meer aan durft te raken omdat je bang bent dat je krassen veroorzaakt.

20. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    met andere woorden durf nooit maar dan ook nooit meer te zeggen dat het iets is waar je je niet druk over moet maken!!!!8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina