Marketplace afprijzingen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Ramon NL, 3 apr 2007.

  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik baal een beetje van de irritante machtpositie waarin MS zit met hun marketplace (en ook Sony en Nintendo, maar daar heb ik vooralsnog weinig mee te maken). Omdat ze geheel zelf kunnen bepalen wat er op Marketplace komt, zal er nooit concurentie ontstaan, en kunnen ze de prijzen systematisch hoog houden. Het voordeel van iets in een winkel te kopen, is dat de winkel regelmatig de prijzen naar beneden kan/moet gooien.

    Als voorbeeld: Bankshot Billiards 2, sinds 2 december 2005 kost hij 1.200 Points, en inmiddels gewoon nog steeds 1.200 points. Een game die op hetzelfde moment uitkomt; Call of Duty 2, wat zou die nog kosten, op een aanbieding bij de MediaMarkt tussen de 19 en 25 euro? Als je bedenkt dat ie me 60 euro heeft gekost, dan is 25 euro een prijsdaling van zo'n 58%. Downloadable content voor CoD2 kost me nog steeds 400 (Skirmish) + 800 (Invasion) = 1.200 Points. Omgerekend zo'n €14,30, wel erg veel tegenover het spel. Als je bedenkt dat er ondertussen veel minder CoD2 wordt gespeeld, is het toch wel duidelijk dat dit niet meer 1.200 points waard is. Echter, MS vind het nodig om die prijzen te laten staan.

    Ik weet 100% zeker dat wanneer Bankshot Billiards 2 op dit moment zou worden afgeprijsd naar zeg zo'n 400 points, dat het download percentage van dat spel zeker met 500% stijgt.

    Een ander misselijk probleem op Marketplace is het betalen voor content die al op de disc staat. Wat is daar het eindstation van? Straks krijg je voor je 60 euri 1/3e van de game, en de rest mag je bijkopen op Marketplace, en helemaal niemand die er wat tegen doet. Het is pure geldklopperij. Uiteraard ben je nooit verplicht dit te kopen, maarja, je wilt je game helemaal spelen. Zo bij LEGO Star Wars 2, 108kb voor alle characters die in deel 1 zaten, een leuke extra die gewoon op de disc staat, maar ze laten je er snel nog even 200 points voor betalen.

    Gamerpics en Themes vind ik dan wel het toppunt van geldklopperij, als je erin trapt. Er zijn bijzonder veel mensen die ze kopen, en hebben niet echt door dat ze hun geld aan het weggeven zijn, want dat is het, niets meer, niets minder.

    Wordt het niet eens tijd dat MS een hoop downloadable content gaat afprijzen, ten eerste omdat teveel content vet overprised is, en ten 2e omdat je toch zou verwachten dat ze er baat bij hebben. Momenteel is alleen GRAW's Chapter 2 flink afgeprijst (van 1.200 naar 600), maar goed, je krijgt inmiddels bij een nieuwe GRAW disc ook een code om Chapter 2 gratis te downloaden.

    Ik vind Marketplace eigelijk totaal geen succes, zeker als je kijkt naar het aantal mensen dat sceptisch tegenover MP staan, ik ben van mening dat afprijzingen wel een flinke boost aan MP zou kunnen geven, en komt MS eindelijk ook ons eens een beetje tegemoed.
     
  2. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    heb alleen worms hd aangeschaft, wat er verder aangeboden wordt boeit me niet of is te duur. Als het niet goed zou lopen zouden ze de prijsen wel verlagen, lopen teveel naieve mensen rond denk ik.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb Worms HD en Texas Hold 'm officieel gekocht via Marketplace. En één keer een Picturepack. Maar dat kwam omdat ik 1000 punten moest kopen, voor Worms (die is 800) en ik dus nog 200 punten over had. Dus toen heb ik die maar op die manier opgemaakt. Dus dat is denk ik ook de reden van veel andere mensen.

    Fijner was geweest als je gewoon Worms kon kopen voor 800 punten, en dat je dan geen specifiek aantal punten ervoor moet kopen. Dan besteedde je gewoon daadwerkelijk wat je nodig hebt.
     
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het er wel mee eens dat de MP content echt wel eens mag afgeprijsd worden.
    Het voorbeeld om bankshot biljards van 1200 naar 400 te verlagen vind ik alleen wat te grof (halvering van de prijs zou beter zijn. 600 mp points)

    Veel dingen zijn overpriced (graw chapter 2)
    En de mappacks bijvoorbeeldvan call of duty 2 mogen onderhand wel eens gratis of voor heel weinig worden aangeboden want niemand koopt het.

    Waarom de prijzen niet net zoals in echte winkels worden verlaagt om de zoveel tijd komt naar mijn mening omdat het niemand in de weg staat.
    In een echte winkel kopen ze producten in en moeten die vervolgens kwijt, wat niet verkocht word blijft staan en omdat dvd's samen nu eenmaal een grote massa vormen die wel mooi in de weg staat gaan ze de dvd's heel goedkoop in de winkel leggen zodat ze er snel vanaf zijn en ze weer ruimte hebben voor nieuwe spullen.

    En dat is op marketplace niet het geval, wat een download van 50 mb staat niemand in de weg en er word alleen bandbreedte verbruikt wanneer die download gedownload word (kan zijn dat ik dit fout heb)

    Het probleem is dus het feit dat het erop gezet word en er verder niet meer naar omgekeken word omdat het dus niemand in de weg staat.

    ik ben dan ook van mening dat we zelf hier op XBW.nl maar eens een vragenlijst moeten gaan opstellen over het prijsbeleid van marketplace en dat door ongeveer 100 tot 250 mensen moeten laten invullen en de resultaten doorsturen naar microsoft.
    Of ze er wat mee doen is dan nog maar de vraag,
    Maar ze weten dan in elk geval hoe de communitie er over denkt.

    Ben wel benied naar jullie mening/gedachte over dit laatste.


    Edit: Nog even over Texas Hold Em,
    Toen die uitkwam was Texas Hold Em gratis voor 48 uur en daarna zou Texas Hold Em geld gaan kosten.
    Daar had ik geen problemen mee Hoewel in de eerste instantie toch echt beloofd was dat die game geheel gratis zou worden.
    Waar ik dan wel een probleem mee heb is dat het een game is die gekekn naar andere arcade games 400 MP Points waard is, en toch hadden ze het lef om er 800 voor te vragen, Volgens mij om er over de rug van mensen die te laat waren met downloaden terug te verdienen wat ze verloren in de gratis periode.
    Want indereen die Texas Hold Em later kocht betaalde 10 euro (ongeveer want als je via live zelf MP Pouints koopt betaal je 1,20 Euro per 100 MP Points)
    voor een game die je als de prijs in Euro's was, Niet voor meer dan 2,50 zou willen kopen (je betaalde dus voor jezelf en 3 andere die het gratis hadden.)
    En dat vind ik dus echt niet kunnen.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2007
  5. Nesem

    Nesem the realest NESEM

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ermee eens dat alles te duur is,ook de loze games. Daarom ga ik sowieso niet op live en dat market place gedoe. Ik vindt het echt onzin dat je voor maps etc moet betalen terwijl je al 60 a 70 pleuro voor de game hebt betaald. Ze zouden zelfs de tofste delen van de game eruit halen en die via marketplace verkopen. Hummm doet me denken aan de belasting, je betaald belasting omdat je werkt en geld verdiend en je betaald belasting omdat je het hebt en het uitgeeft. Bil Gates heeft duidelijk naar Nederland gekeken.
     
  6. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt wel alsof jullie vergeten dat je die content niet hoeft te downloaden...
     
  7. nedmetfan

    nedmetfan Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het volledig met Ramon NL eens, zou misschien schelen als die downloads geboycot zouden worden. Hoe minder mensen dit zouden doen, des te eerder gaat microsoft zich achter de oren krabben.
    Zit ook te wachten totdat xboxlive gratis wordt, zou ook een goede boost betekenen voor het online gamen.
    En ja ik weet dat je niet verplicht bent die content te downloaden, maar het gaat om het principe, je hebt al een flink bedrag betaald voor een spel, de makers zouden dit juist moeten belonen dmv gratis content.
     
  8. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, deze opmerking heb ik nog nooit voorbij zien komen, en is tevens 100% inrelevant
     
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    het is irrelevant :)
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom is dat nou weer irrelevant? Jij hebt het over te dure downloadable content, maar als je het niet koopt is het ook niet duur :confused:

    Trouwens, ik zou me behoorlijk genaaid voelen als die content na een paar weken voor minder te koop is terwijl ik de volle mep heb betaald....
     
  11. nedmetfan

    nedmetfan Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Geldt dit dan ook niet voor games, die worden toch ook afgeprijsd na een bepaalde tijd..............
     
  12. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ach, t is gewoon wat de gek ervoor geeft...

    Ik vind eerder dat je extra microsoft points zou moeten krijgen, bij elk nieuw spel, controller, mem card etc etc gewoon xxx aantal ms points. Mensen belonen die stuff kopen.

    Of als je je spel helemaal uitgespeeld hebt(dus 1000 GP) dat je dan ook x aantal ms points krijgt. Gaan mensen toch nog meer hun best doen om een spel uit te geven.

    En sommige content is idd te prijzig.

    Poker is misschien wel duur 10,- maar je kan ook wsop kopen voor 38 euro.. poker is poker.. Ik wilde een poker spel, en kan me bij poker weinig animatie voorstellen die mij 38 euro waard is.. dus heb ik poker van marketplace gekocht.

    Ik heb alle car-packs van TDU gekocht, misschien wel duur maar ik wilde persé met die nieuwe auto's rijden... dus voor mij al t geld waard.

    Dus 't is maar net wat de gek er voor geeft!!!
     
  13. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat ze wel net als bij Texas hold 'm wat vaker arcade games voor 24 of 48 uur gratis mogen aanbieden ofzo.

    Maar ben het met je eens, dat de MP echt veel te duur is. Dat is ook de reden dat ze het MS Points hebben genoemd. Stel ze noemde het gewoon Euro's, en je las dus serieus dat je voor een picturepack 10 euro betaalde (noem maar iets). Dan liet je het wel uit je hoofd, maar omdat er nu staat 800 points, denk je dat het wel gewoon kan. Tenminste dat lijkt mij.

    Vind dat er wel veel meer gratis content op mag komen. Als je kijkt naar de gratis content in Amerika, en in Europa is dat echt vet oneerlijk.
     
  14. DaanM

    DaanM Solid Snake

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    UHHH.... zo gaat dat met alles? De ps2 kost toch ook niet nog steeds 1000 gulden in de winkel (of hoeveel het ook was).

    M$ zou door de prijzen omlaag te doen alleen maar meer verkopen. En het kost ze waarschijnlijk weinig extra werk. Zo houd je ook meer gamers tevreden en houd je live ook "levend". Ik heb zelf nog geen live (ga het binnenkort wss aanschaffen) maar lijkt me ook lelijk om online niet je spel te kunnen spelen omdat je bepaalde maps niet hebt gekocht.
     
  15. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben het wel met Ramon eens maar ook dan zijn er mensen die zich genaait voelen. Mensen kopen Bankshot Biljards voor 1.200 punten en een maand later word hij goedkoper naar 400 MP. Daar zou ik dan niet écht vrolijk van worden. Al denk ik zeker dat de verkoopcijfers omhoog zullen gaan. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Ik zou Bankshot Biljards bijvoorbeeld ook wel voor 400 downloaden. 1.200 is voor mij teveel. Ik vind het geen slecht plan inderdaad, ik hoop ook dat ze het een keer toe te passen. Niet dat er over een paar jaar de Cod2 maps nogsteeds zoveel kosten terwijl geen hond het meer speelt. Als ze alle oudere Arcade-games en gamedownloads goedkoper maken weet ik zeker dat Microsoft veel meer verdient en dat dan nog op voordeel van de gamer.
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben het eens, ms naait ons met veels te hoge prijzen.
    Ik ga ook zeker geen 25euro betalen voor 2100 points. die zijn meteen op (na 1 map-pack/gamerafbeeldingen en een arcade game) DOeiii, 25euro!
     

Deel Deze Pagina