Wat is beste kwaliteit (ik heb RBG)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door wiskas_1000, 3 jan 2003.

  1. wiskas_1000

    wiskas_1000 n00b@xbox leet@cs =]

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mensen... ik heb een RBG (of RGB.. geen id wat et is) kanaal op men tv, dit weet ik zeker. Ook kan men tv SVHS en CVBS aansluiting krijgen (let niet op men zinnen want ik heb geen verstand van kwaliteit en wat de afkortingen zijn)..

    Wat kan ik het beste doen (SCART aansluiten) om het beste kwaliteit uit men xbox te krijgen
     
  2. Kami

    Kami JSRF addict

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    advanced scart cable geet de beste beeld kwaliteit, ook kan je met deze kabel 5.1 geluid krijgen :)
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat is de scart kabel die RGB geeft.
     
  4. gt3

    gt3 Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals hier boven is vermeld kan je het beste een advanced scart kabel kopen.Deze kabel zorgt ervoor dat je tv een RGB aansturing krijgt wat vele voordelen met zich mee brengt t.o.v een normale scart kabel.
    RGB staat letterlijk voor rood groen en blauw deze kleuren worden apart aangestuurd waardoor er een veel beter contrast en dus kleurscheiding op de tv te zien is.
    Het beeld ziet er daardoor veel scherper uit maar ook de kleuren zien er veel natuurlijker uit.
     
  5. wiskas_1000

    wiskas_1000 n00b@xbox leet@cs =]

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    thnx

    thnx 4 info allen
     
  6. Patrol

    Patrol Bullets = Enemy + 1

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    ..en als je een plasma TV ofzo hebt met meer dan 480 beeldlijnen? Moet je dan gaan voor het high definition pack? Wat is het verschil met Advanced SCART?

    Groeten,

    Patrick.
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    High Definition pack is alleen voor HDTV's, onze/mijn TV heeft ook meer beeldlijnen maar is geen HDTV.
     
  8. Tupac Shakur

    Tupac Shakur Westside, bestside!

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    He gasten,

    Ik heb ook zo´n advanced scart kabel gekocht.
    Maar als ik die op m´n RBG scart aansluit dan geeft het beeld een horizontale beeldruis (vage lijnen die van onder naar boven ´lopen´).
    Als ik hem op één van de andere twee scart aanluitingen doe, gaat het wel goed. Maar dan heb ik niet het RBG effect.
    (tv: Panasonic TX-28 PK10F 100Hz)
    Weet iemand of ik er iets aan kan doen?

    Alvast bedankt!

    Mzzl.
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Zet je Xbox eens op een andere refreshrate? 50/60hz
     
  10. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb mijn tv ook niet op het rgb kanaal staan, maar hij doet het wel goed op de andere kanalen. (ik heb er wel een versterker tussen staan waar alles eerst ingaat)
     
  11. Tupac Shakur

    Tupac Shakur Westside, bestside!

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb ff 50 en 60 Hz gezet maar dat werkt ook niet.
    Instelllingen van m´n tv halen ook niet veel uit. Blijft die lijnen geven.

    Tnx voor de info!

    Mocht er nog iemand een idee hebben, zeg het dan.

    Mzzl.
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Toch niet met Splinter Cell geprobeerd he? Daar zit nml een lijntje in het menu als extra effect :D
     
  13. Tupac Shakur

    Tupac Shakur Westside, bestside!

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, nee dat had ik ook al gezien.
    Maar die lijnen zijn heel goed te zien als ik in het xbox menu zit.
    En als ik b.v. Sega GT speel. En dan heb ik het niet over de zogenaamde warmelucht trillingen.

    Maar ja, dan laat ik die scart wel gewoon in een normale ingang zitten.

    Tnx again!

    Mzzl.
     
  14. macksplack

    macksplack Guest

    heb je een ntsc xbox? of omgebouwd want ik denk dat je tv geen ntsc ondersteund:confused: het is een vermoeden
     
  15. whoehaha

    whoehaha Wazupa

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Is je stopkontakt wel geaard?
     
  16. Tupac Shakur

    Tupac Shakur Westside, bestside!

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, die is niet geaard. Is dat wel nodig dan?

    Tnx.

    Mzzl
     
  17. Bos

    Bos Gods gift to women

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hetzelfde met die horizontale beeldruis, op een nieuwe breedbeeld 100hz :mad: . Heb toen hier op het forum een thread gevonden die daarover ging (een ouwe). Heb zelf mijn adv. scart open gemaakt, twee draadjes doorgeknipt. Zaakje weer aansluiten en perfect beeld op rgb, beter dan de gewone scart aansluiting. Het schijnt dat de verbindingsdraadjes die ervoorzorgen dat je tv automatisch op je xbox kanaal springt de storing geven. Nu moet ik hem dus zelf op da kanaal zetten. Maar ja das niet zo heel veel moeite. Ik dacht dat het om de draadjes 8 en 16 ging maar da weet ik nie zeker. Zoek die thread ff op anders. Het is heel simpel, maar ga voorzichtig te werk. En je garantie(op de adv. scart) is natuurlijk weg.
     
  18. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    okok

    Ik heb een panasonic 100hz breedbeeld. Die heeft van voren een soort videocamera RBG ingang...dusse 1 keer geel rondje :) en 1 keer s-video rondje met 5/6 gaatjes en 1 dwarsliggend streepje :). Echter, deze ingang wordt al door de kabel gebruikt die van mijn PC naar de TV gaat om zo filmpies op de tv te kunnen kijken.

    Op de achterzijde echter zitten 2 scart aansluitingen. Voorheen had ik een videorecorder, maar die hebbik weggegeven..nooit gebruikt...Nu heb ik daar dus 2 scarts vrij.. Als ik nu dus die Advanced scart kabel bij de xbox koop, dan geeft ie dus wel perfecte weergave via rbg...???

    Nou ik hoop het, want ik ben niet erg te spreken over die panasonic tv....klote ding gaat bij commerciele reklames automatisch op standby.....mail naar panasonic...nooit reaktie...

    Kan iemand ff aangeven of ik problemen mag verwachten met die advanced cable
     
  19. Bos

    Bos Gods gift to women

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0

    1 van die 2 scarts zal een rgb ingang zijn, staat bij de ingang aangegeven, meestal av 1. Dat wil niet zeggen dat je dan met adv. sc. ook perfect beeld hebt (zie mijn vorige bericht). Maar als je tv steeds op standby springt zou ik hem direct ruilen. En een tv met betere beeldbuis kiezen.
     

Deel Deze Pagina