1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een vraagje m.b.t. de RGB-ingang op mijn tv. Ik beschik over een tv met zowel een normale scart-ingang als een RGB-ingang. Echter vind ik het moeilijk om met zekerheid aan de hand van de beeldkwaliteit vast te stellen welke de RGB-ingang is.

    Als ik het moet omschrijven is bij de ene ingang het beeld wat feller (harder/donkerder), maar de letters iets minder scherp. Bij de andere ingang is het beeld wat matter, maar de letters iets scherper.

    Hopelijk kan iemand mij wat meer zekerheid geven op basis van mijn omschrijvingen, welke van de twee waarschijnlijk de RGB-ingang betreft.

    Alvast bedankt!
     
  2. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een heel tijdje de adv. scart kabel. maar nu begin ik me toch wel te storen aan de positie van het beeld.
    Nu het beeld via rgb signalen wordt verzonden, staat het beeld een tikje naar links gepositioneerd. Wanneer ik de tv op Av1RGB zet, wordt dit al wat beter, maar nog steeds mis ik een stukje van het beeld aan de linkerkant.

    Ik heb een Sony Trinitron breedbeeld tv, nu heb ik gelezen ergens op dit forum (kan het niet weervinden) dat je het beeld kan verplaatsen in het 'service menu'. Weet iemand hoe ik in het service menu van een Sony Trinitron tv kom? het is een bepaalde reeks van knoppen op de afstandsbediening. Alvast bedankt.
     
  3. Onliner

    Onliner Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Die met die scherpe letters is je RGB.
     
  4. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt onliner!
     
  5. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal. heb gisteren het topic een beetje doorgelezen... advanced scart kabel gekocht... en jezus.. wat een verschil :) ben er echt blij mee.. alleen blijkt dat ik alleen een optische out heb op mn stereo :mad: geen optische ingang.. de enige ingang die ik heb is via de rode en witte tulp stekkers. Bestaat er niet gewoon een verloopstukje dat ik op mn toslink kan plaatsen? of staat dit ook al in het topic?, (zoja dan heb ik er overheen gelezen)
     
  6. SanRox

    SanRox Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hetzelfde. Mijn Home cinema set van Panasonic (Panasonic SC HT 870)heeft ook geen optische in of uitgang. Wat is dan de beste manier om hem met mijn tv of 360 te verbinden. Als ik nu namelijk TV kijk zet hij het stereo geluid om naar 5.1 geluid.

    Weet iemand wat ik het beste kan doen?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    met de advanced scart kabel kan je alleen gebruik maken van optische geluid (er bestaad geen coverter) ... je kan het gewoon via je tv laten verlopen, want met je setje krijg je geen 5.1 geluid ...
     
  8. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    aah ben er al uit... had dus alleen analoge input (links/rechts)
    Kastjes bestaan wel.. die zetten optisch digitaal signaal om naar coax digitaal.
    Alleen zelfs dat kan ik niet gebruiken. maarja, dat wordt sparen voor een klein 2.1 setjes met een optische ingang... :mad:
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    2.1 setjes met optische ingang bestaan niet ;) ... optisch is bedoeld voor surround sound :)

    die kastjes optisch (digitaal) naar coax digitaal bestaan idd ... maar ze bestaan niet om deze om te vormen naar analoog
     
  10. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    ja daarom :) dat had mooi geweest... maar nu zit ik dus met mooi beeld en klote geluid :mad: Gisteravond zelfs nog geprobeerd om via de koptelefoon ingang op mn TV de minijack te splitten naar 2 tulp stekkertjes... :) maar geluid is ook niet al te best :) nouja... ga het surround topic maar doorlezen voor een goedkoop setje ... thnx voor de hulp.
     
  11. dapluiz

    dapluiz Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel mensen hier hebben het met Dead Rising geprobeerd ? Collega van me heeft nu sinds kort ook een RGB scart en hij zegt dat de teksten wel verbeterd zijn maar nog niet supergoed leesbaar, is dit bij iedereen zo of is dit ook een beetje tv afhankelijk ?
     
  12. Argonath

    Argonath Active Member

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook van plan om de advanced scart te kopen. Ik ben ook aan het sparen voor een HD televisie maar die komt in de zomer pas. Is de combinatie HD tv+premium console+advanced scart beter dan ZONDER de scart aansluiting? of maakt het geen verschil wanneer ik een HD televisie heb gekocht?
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2007
  13. CVDV

    CVDV Scandinavian Shit

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een wat oudere tv jaar of 10. Geen HD tv dus. Is het dan nuttig om een advanced scart kabel te kopen? Heb nu een VGA HD AV-kabel die zat bij me xbox 360 nl.

    Cees
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Met de Advanced Scart kabel zal het allemaal niet iets duidelijker worden.
     
  15. CVDV

    CVDV Scandinavian Shit

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarvoor dient te kabel dan?
     
  16. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Is waarschijnlijk een typfout, hij zal bedoelen het zal allemaal NET iets duidelijker worden in plaats van NIET
     
  17. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    De enigste keer dat ik verschil heb gezien was toen ik de 360 aansloot op de hd-ready TV.. toen pas zag ik écht verschil, en was alles ineens veel duidelijker!

    Dus ik zou eerst eens vragen of je zo'n kabel ff kunt "testen", of dat je 'm terug mag brengen als het niets is...
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2007
  18. CVDV

    CVDV Scandinavian Shit

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, koop hem wel via hier of marktplaats wel voor 10 euro te krijgen..
     
  19. Argonath

    Argonath Active Member

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik geen verschil merk stuur ik hem retour. Ik krijg hem vandaag binnen als het goed is want hij is verzonden gisteravond dus als ik grote verschillen zie, zal ik wat plaatjes posten. :)
     
  20. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Misschien dat je oude tv geen RGB scart aansluiting heeft. Als je tv dit wel heeft (check handleiding) vind ik het verschil behoorlijk groot en vind ik het gewoon zonde om de standaard kabel te gebruiken.
     

Deel Deze Pagina