1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ja, duh. Duffe ik. :cool:
     
  2. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook de scart kabel kopen, maar lost die de volgende probleempjes op die ik nu op composiet heb?

    - beetje ruis
    - reflectie (een soort irritant randje rond letters en donkere figuren tegen een lichte achtergrond)

    Ik heb een 28 inch 4:3, 50hz tv van bijna 2 maanden oud
     
  3. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ik vond die advanced scart cable op mijn JVC 100hz breedbeeld(non-hd ready) helemaal geen beter effect geven!!

    dus als iemand zo'n kabel wil, pm me maar!!
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2007
  4. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    weet je zeker dat je hem op een RGB scart ingang hebt gestoken?
     
  5. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja of het inputsignaal moet je soms bij je tv instellingen ook op rgb zetten.en op sommige consoles de output op rgb

    ik koop altijd bij elke console gelijk een rgb erbij voornamelijk omdat ik me irriteer aan onduidelijke letters.en dat is met de rgb toch echt wel een groot verschil.
     
  6. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag ook zo'n kabel gekocht, echt een enorme verbetering. Nauwelijks nog storinkjes in beeld, het lijkt wel een computer monitor!

    Wat ik me afvraag, bij een RGB signaal, wordt er ook nog een helderheids (lumminaties?) meegestuurd?
     
  7. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Als ik mijn Xbox 360 via de standaard kabel (van de Xbox Premium) aansluit vind ik de letters bij bijvoorbeeld Test Drive Unlimited maar heel onduidelijk. Helpt het als ik de Advanced Scart koop?
    Nog een ander vraagje is, heeft deze kabel een aparte aansluiting voor het geluid (volgens mij rood en wit)? Mijn radio heeft alleen een stereo ingang (links en rechts) maar het geluid is veel beter dan wat uit mijn tv komt. Het heeft dus geen digitale ingang.
     
  8. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    advanced kabel worden de letters ook scherper mee, ik heb hem ook en ben er erg blij mee.
     
  9. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Okey bedankt! Maar zit er aan het eind van die kabel alleen dat scart blok of heb je verder nog 2 tulpstekkertjes voor de audio links en rechts?
     
  10. dapluiz

    dapluiz Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er nog een verschil tussen de M$, mad catz en Big ben kabel behalve de prijs ? :)
     
  11. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat vraag ik me ook af. Er is inderaad aanzienlijk merkbaar verschil, tussen een RGB Scart kabel van Microsoft, Monster Cable of Speedlink?

    Zou die van Monster Cable een nog beter beeld kunnen geven dan die van Microsoft of Speedlink? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

    Alvast bedankt!
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hangt van je TV af, maar ja er is wel degelijk verschil
     
  13. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is een Grundig TV. Deze om precies te zijn: http://www.grundig.nl/?group=products_ctv_elegance

    Gebruik nu al een Speedlink kabel. En het beeld is behoorlijk goed te noemen. Maar welke zou je dan aanraden voor nog beter beeld? De Monster Cable of de Advanced Scart?
     
  14. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Onderling zal het niet veel verschillen, wellicht dat die van MS het best is.

    Speel trouwens al een tijdje op een Philips beeldscherm met zo'n RGB kabel, toen ik die kabel net had zag niet zo veel verschil met die component kabel. Toen ik vorige week met wat vrienden ging gamen (system link) op ktv's met mijn component kabel, zag ik echt duidelijk verschil. Zeker als je de RGB kabel gewend bent. Alleen dat dashboard al, onscherp, fletse kleuren etc. Blij dat ik thuis weer met RGB kon gamen, voor mensen die geen HD scherm hebben en twijfelen aan zo'n kabeltje, het is zeker de investering waard imo.
     
  15. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    mee eens
     
  16. kakaerg

    kakaerg Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als je tv geen 60hz aan kan, gaat het met de Advanced Scart ook niet lukken.
     
  18. kakaerg

    kakaerg Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    maar kijk maar op de link erboven *) , mijn tv kan wel 100 hertz aan maar geen 60 hertz dat is wel raar :confused::confused: kan je me watmeer uitleg geven over dit probleem want ik ben echt een n00b hierin. want ik probeer via mijn xbox 360 op pal 60 te zetten maar dat lukt niet en gaat ie weer op pal 50, en aangezien dat ik allen 60 hertz spellen heb ... moet ik nu een nieuwe scherm kopen of wat
    kan iemand me helpen plzz _O_
     
  19. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Weet iemand toevallig of de Loewe Xelos 5381ZW 80cm, RGB ondersteund? En of het bij deze TV nut heeft die Advanced Scart te kopen?
     
  20. QkleQ

    QkleQ Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik wil weten of mijn scart aansluiting op mijn Sharp 21HT-15S tv, rgb ondersteunt. Ik wil namelijk een advanced scart kabel kopen voor mijn xbox 360 voor betere kwaliteit. Ik kan echter in mijn handleiding niets vinden of de scart aansluiting op mijn tv rgb ondersteunt. Ik heb ook al liggen googlen maar kan niets vinden. In de handleiding staat dat het om gaat om een Euro-SCART 21-Pin-terminal. Achter op de tv staat peritelevision scart.
    Tv is PAL, diagonale lengte van 54 cm, en ondersteunt 50/60 Hz.
    Wat me verder ook opvalt is dat als ik op 60 Hz weergave game, het beeld lichtjes schokt/trilt. Is dit bij elke tv zo?
     

Deel Deze Pagina