1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ken ook mensen die hem op 1080i zetten .. maar dat maakt de beeldopbouw in prinipe alleen maar langzamer toch ?
     
  2. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  3. Bo-Lo

    Bo-Lo The DopeStar

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen ik ga de " Samsung LE 26 S81 " halen, is dit een goede keuze voor een 26 inc scherm ?

    Had ik een betere keuze kunnen maken voor een 26 inch scherm ?

    Ik had de keuze uit de volgende schermen:

    http://www.gsmeasy.nl/kados/lcd-tvs/ ( let op het zijn 2 paginas )

    Ik vroeg my af of deze goed is ook voor in de toekomst, ik wil er op gaan gamen ( pc games maar ook xbox 360 of PS3 )

    Verder moet ik 190.- euro bijbetalen voor dit toestel omdat ik hem in combinatie neem met een 20 euro per maand telefoon abonement.

    /Mod De tekst in je signature is te lang, mag maximaal 5 regels aan tekst bedragen.
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Iets zegt mij dat je beter in de winkel zelf kunt gaan kijken ipv online te bestellen. Specificaties zeggen niet alles. Je moet het immers zelf zien en horen.

    De verschillen zijn reusachtig, zelfs als de specs praktisch gelijk zijn. Zo vind ik verscheidene JVC en Samsung's er ontzettend dof uit zien.
     
  5. Bo-Lo

    Bo-Lo The DopeStar

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    De winkels vertellen ook niet alles en ik zou ook niet weten wat ik moet vragen, daarom vraag ik het hier in de hoop dat iemand die er verstand van heeft my kan adviseren.

    Trouwens Winkelbediendes weten net zoveel als de gemiddelde consument volgens mij en hier zitten tog wel wat pro's die er veel meer verstand van hebben lijkt mij.
     
  6. The Fish

    The Fish Wallah

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al even gezocht op het forum maar ik kon het antwoord op m'n vraag niet vinden:
    Is het het geld wel waard om een xbox 360 te kopen als je nog gewoon met een (goede, breedbeeld) beeldbuis zit? De graphics zullen wel een stuk minder zijn dan met een hd-tv, maar heb ik ook een handicap op xbox live met een beeldbuis? Zijn er mensen die het verschil gezien hebben en hier antwoord op kunnen geven? Alvast bedankt!
     
  7. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=2289939#post2289939

    Ik bedoel dus te zeggen: er wordt hier al maandenlang gesproken over allerlei televisies, aansluitingen etc... Misschien eens een review lezen of iets dergelijks.

    Reken maar uit... Het maximaal aantal pixels wat de 360 uit kan spugen is 1080P oftwel 1920x1080 naar een HDTV. Dat red je dus never nooit niet met een ouderwetse CRT-beeldbuis. Je zal dus aanzienlijk details gaan missen; voornamelijk letters en schaduwen zien er op een CRT minder uit.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  8. The Fish

    The Fish Wallah

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is vanzelfsprekend. Maar is er misschien iemand die beide gezien heeft en kan vertellen of het je een achterstand op live geeft bijv?
     
  9. Bo-Lo

    Bo-Lo The DopeStar

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik en ik heb ook meerendeels gelezen maar, zoals ik al eerder heb verteld heb ik geen verstand van LCD schermen en al helemaal niet van al die termen die ze gebruiken om bepaalde dingen aan te geven.

    Daarom hoopte ik op een persoonlijke advies voor mijn keuze van LCD scherm, op deze manier is het makkelijker voor mij om te zien of ik een goede keuze maak bij het bestellen van een LCD scherm
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  10. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel jezelf de vraag: als ik een spel speel op een 15" monitor met maximaal 800x600 resolutie of op een 22" breedbeeld TFT op 1680x1050 resolutie; wat ziet er dan beter uit, wanneer heb ik meer pixels, dus meer detail en wat doet dat voor mijn reaktiesnelheid?

    Een persoonlijk advies? "Niemand" kent je, niemand weet wat je te besteden hebt, niemand weet wat er nog meer bij jou thuis staat wat moet worden aangesloten. Daar valt dus hoogstens een onpersoonlijk advies aan vast te hangen en dat is dus lezen, Googlen, vergelijken etc.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  11. Bo-Lo

    Bo-Lo The DopeStar

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je niets zinnigs te zeggen hebt zeg dan gewoon niets, aan dat negatieve commentaar zit niemand te wachten en ik heb er ook niets aan.

    Reageer je frustraties even af op iemand of iets anders.
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar ik lees nergens wat je budget is (buiten het feit dat je zo goedkoop mogelijk iets bij je GSM wil hebben), welke inputs je nodig gaat hebben om bepaalde apparaten aan te sluiten, welke apparaten je uberhaupt hebt en dergelijke.

    Wat wil je dan? Dat iemand van dit forum zegt: nou, dan moet je een LG xxxx kopen maar die kost wel 1300 Euro.

    Jij wil persoonlijk advies, dan moet jij voldoende informatie verstrekken over wat de eisen zijn die je eraan stelt. En iets als "jah, ik wil mijn DivX-downloads kunnen kijken" is geen eis want dat kan ook op een TV van 300 Euro.
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt geheel af van de scherm grootte en de kijkafstand. Ik ben zelf op zoek naar een 40" LCD en ik kom zo langzamerhand tot de conclusie dat 1080p weggegooid geld is bij een kijkafstand van 3 meter.

    http://blog.hometheatermag.com/geoffreymorrison/090806more1080p/
    http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/
    http://www.hdtvexpert.com/pages_b/1080p_a_year_later.html
    http://proav.pubdyn.com/2005_January/13-ProAV-Old%20Site%20Content-2005-501proavparallaxview.htm
    http://www.soundandvisionmag.com/hitech/1137/maxing-out-resolution.html
     
  14. Bo-Lo

    Bo-Lo The DopeStar

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het over dat ik een 26 inc wou dat budget heb ik.

    1300 euro is volgens my eerder 42 of 46 inch.

    Ik had ook al vermeld dat ik erop wil gamen zowel pc games als ps3 of xbox 360 games.

    Ja dat kan ook op een tv maar daarvoor koop ik geen LCD. Je koopt tog een LCD omdat je mooiere kwaliteit wilt?

    Voor de rest heb ik nooit gezegt "dat ik zo goedkoop mogelijk iets bij me GSM wil hebben "

    Wel heb ik gezegt dat ik 190 euro moest bijbetalen voor de type 26 inc LCD scherm dat ik zelf gekozen heb. ( omdat ik deze mooi vond kwa uiterlijk )

    En daarom was mijn vraag of dit een goede keuze was aangezien ik geen verstand van LCD schermen heb dat is inbegrepen de speceficaties ervan.

    Vandaar mijn vraag om een persoonlijk advies.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  15. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, dan ga ik je kort voorlichten omdat er toch een paar begrippen niet landen bij je:

    LCD staat niet per definitie voor veeel beter/mooier beeld. Zelfs 2 LCD's van dezelfde fabrikant kunnen heel erg verschillen van scherpheid, kleurechtheid etc.

    Budget is relatief: ik kan je 26" LCD's aanwijzen van 450 tot 2000 Euro. Het is dus niet per definitie zo: hoe duurder, hoe groter, hoe beter. Oftwel; er is dus nog steeds geen bedrag genoemd wat jij "morgen" kan uitgeven aan een 26" LCD-TV.

    Zowel je Xbox als je PC kan je op 10 verschillende manieren aansluiten op een TV: de eis/wens die je moet formuleren op welke manieren jij betreffende apparaten aan wil sluiten. Dat heeft niets te maken met technische termen van een TV maar puur simpel met welke kabels jij wil gebruiken om een apparaat uiteindelijk beeld wil laten geven. En aangezien daar echt miljoenen artikelen over bestaan op internet, denk ik dat je dat dan maar eens moet doen. Want ik kan je ook een LCD aanraden, van 26", met excellente specificaties waar je je PC op aan kan sluiten en dan niet hoger dan 1024x768 kan.
     
  16. Bo-Lo

    Bo-Lo The DopeStar

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al eerder vermeld heb zijn dat de LCD's waar ik de keuze uit heb...
    Dus ALLE 26 inc die daar staan zijn binnen mijn budget, nu weet je mijn budget...

    Over de aansluitingen, Ik snap niet echt wat je daar mee bedoelt.

    Ik heb al verteld dat ik de LCD scherm voor PS3/xbox360 en pc games wil gebruiken, dus ook de daarbij horende aansluitingen al weet ik niet welke dit zijn.
     
  17. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar een site met vage combi-aanbiedingen omtrent GSM's, kadopunten en dergelijke is voor mij geen graadmeter van je budget. Ik heb wel even research gedaan en de duurste 26" die ertussen staat, kost in de winkel tussen de 600 en 1100 Euro (Philips 26PF7321).

    Dus opnieuw de vraag, is jouw maximale budget voor een 26" LCD is dus 1100 Euro?
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    tis wel degelijk te zien maar alleen bij de grotere diagonalen vanaf zon 42 inch.

    merk al het verschil in mijn 360 dashboard als ik switch tussen 720p en 1080i en idd het grootste verschil is dan ook te zien bij rustige en/of stilstaande beelden.

    zelfde ervaring wordt ook gedeeld met de link die max400 poste.

    " At larger screen sizes, the differences might become somewhat more apparent, especially if you sit close to the screen."

    het heeft idd te maken met kijkafstand en schermafmeting.
    tis voor de rest vrij simpel.....een ieder weet uit eigen ervaring dat bv een 50 inch plasma met een res van 1024 bij 768 er op een geringe kijkafstand er gewoonweg niet uit ziet.
    in dit soort gevallen kan je bijna de pixels tellen.
    hoe groter het beeld....hoe hoger de resolutie om het er uberhaupt strak uit te laten zien.
     
  19. Bo-Lo

    Bo-Lo The DopeStar

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij zegt dat ik beter die van 1100 euro kan nemen dan mijn huidige keuze: "samsung le 26 s81" die ik voor 190 euro kan krijgen dan zou ik in iedergeval willen weten wat er zoveel beter aan die 1100 euro is en of het dan ook werkelijk de moeite is.
     
  20. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg nergens dat je beter die van 1100 Euro moet nemen. Ik zeg nergens dat ie beter of slechter is. Wat ik probeer, maar waar ik hopeloos in faal, is het in gang zetten bij jou van een manier dat je (zwaar gefocust op die ene site) gaat lezen welke 26" daar staan, wat anderen (op andere sites dan XBW) erover zeggen, wat de ervaringen zijn en op basis daarvan gaat bedenken wat voor jou de beste 26" is.

    Als ik het voor het zeggen had, had ik een 26" Loewe Selection neergezet maar dan ben je 2500 Euro verder.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina