1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BLACE, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals zo vaak gezegd wordt gaat het ook om een klein percentage van alle 360s. Er zijn veel verschillende soorten DVD-drives in omloop, en sommige daarvan zijn kut. Hoe Microsoft reageert op dit soort zaken is natuurlijk kut voor ons als klanten en we kunnen er heel boos om worden, maar voor een bedrijf als MS is het logisch dat ze dit probleem in de doofpot proberen te douwen.

    Maar nu kunnen ze er dus niet meer onheen en wordt er steeds meer aandacht aan esteedt op TV en in de krant, dus nu moeten ze wel.
    Goed nieuws dus voor alle mensen die hier last van hebben.

    En dat de 360 gerushed is slaat helemaal nergens op. Een dergelijk product wat jaren ontwikkeling heeft doorstaan en 5 jaar mee moet wordt echt niet expres gerushed. Er zat gewoon een fout in een model DVD-Drive van TSST, en dat kan gebeuren. MS heeft die fout er ook niet expres in laten zitten.
     
  2. michael31

    michael31 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    ook ik heb een week of 3 terug een discussie gehad, er werd niets aan gedaan door microsoft,,,,,,morgen 9 uur hang ik aan de lijn ....alweer!
    het is ongelofelijk dat ze het nu pas erkennen
     
  3. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    ze doen er anders bar weinig aan :)
     
  4. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Tjongejongejonge, sorry als ik misschien tegen sommige 'zere' beentjes aan ga trappen, maar dat geblaat van 'ik denk dat ik serieus naar de Playstation overstap want die geeft geen probs blablabla..'

    Beetje onrealistisch, net of de 'grote' PS geen eigen 'kinderziektes' heeft of nog gaat krijgen. Nee, dat is dan weer de perfecte machine.. Tsssss...

    EDIT: en ja, óók ik heb (ten tijde van de Xbox 1) probs gehad. Bij mij was de service wél snel en goed. Zo kan het dan dus ook. Btw, voor mensen die zeggen dat MS totaal geen service biedt; wie weet de actie van MS nog toen de Xbox 1 nét na launch in prijs dropte?? Juist...

    I rest my case..
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2007
  5. Argonath

    Argonath Active Member

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    En jouw laatste opmerking is natuurlijk cruciaal

    We moeten het allemaal treffen als we een dure console kopen en geen problemen ondervinden op grote schaal zoals we dat nu doen. Dat er meer aandacht aan dit probleem word gegeven vind ik echt geen voordeel voor mij op dit moment omdat mijn console er al staat en ik ben als de dood dat ie 'bye bye' zegt. Is toch te gek voor woorden.
     
  6. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n 360 eind 2006 gekocht, en er zit een Hitachi drive in. Ik heb nog geen problemen gehad dat ik echt die grote ronde krassen heb, maar zal toch maar eens gaan kijken op m'n R6 disc, aangezien die er iedere dag toch wel een paar uur inzit.

    Maar wel goed dat ze het eindelijk toegeven, en als er dan iets met m'n 360 is, ga ik zeker ook wel bellen.
     
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0

    beetje lomp om te gaan zeggen dat er niks aan de hand is of dat het normaal is.

    Kijk elke xbox forum maar, en je ziet overal wel enorme topics over het beschadigen van DVDs.

    Natuurlijk heeft elke console problemen, maar dit probleem is wel erg groot, en kost mensen enorm veel geld. Als het misschien 1 op de miljoen xboxen was ok. Maar zoveel? misschien wordt het wel enorm opgeblazen wie weet, maar als je ziet hoeveel klachten er overal komen.
     
  8. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, 1 op de 1000000 dus ongeveer 10 360's zouden dan dit probleem hebben.

    Het zijn er niet heel veel 360's van die 10 miljoen die er nu ongeveer zijn. Het lijkt veel, omdat de mensen die er problemen mee hebben naar fora komen, en mensen die geen problemen hebben hoor je niet zo vaak.

    MS moet gewoon de 360's die er last van hebben gaan voorzien van die kussentjes die er op horen te zitten. Zo kost het ze niet veel geld, behalve dan die spellen die vergoed moeten worden.
     
  9. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat jij zegt is ook wel. Ik bedoel er zijn wereldwijd al zo'n 10 miljoen consoles verkocht, dus laten we zeggen dat het er in Nederland 1 miljoen zijn. En er zijn bij kassa 1000 klachten binnengekomen dus dat is nog niet eens 1/10 van die 1 miljoen, maar 1/1000e. Dus je zou zeggen dat het nog maar gaat om een klein aantal mensen.

    Natuurlijk zijn die 1000 mensen er wel 1000 teveel, maar toch praten we nog niet over een gigantisch aantal.

    Overigens kom ik er net achter dat mijn disc van R6 (heb meteen maar ff gecontroleerd) ook al best wat krassen heeft. Zoals gezegd speel ik R6 iedere dag wel een paar uur. Ik heb hem vergeleken met de DVD van Madden 07, die ik nog maar net heb, en nog niet zo heel vaak heb gespeeld, en die heeft nog geen enkele kras.
    Nu is het niet zo dat R6 het niet meer doet, want hij doet het nog gewoon, maar toch, hij hoort helemaal geen krassen te maken toch? Nu zit ik er al aan te denken om toch naar die MS support te bellen, maar zou ik dat wel moeten doen ook al zijn het maar kleine (nog niet schadelijke) krassen?
     
  10. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    al mijn xbox discs hebben krassen maar ze doen het nog perfect en ze hebben niet meer krassen dan de discs van ee ps3 van een vriend van me
     
  11. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    pff kinderziektes zijn normaal ja. maar de problemen met de 360 als je het gevolgd het Zijn buitensporig en NIET normaal.
    En de service van microsoft is gewoon ronduit bagger.
    Jij doet net of we een applaus moeten geven omdat ms ook zaken wel eens goed afhandeld.Het is niet meer dan normaal hoor dat een servicedesk dat doet daar zijn ze voor.

    Godverdomme 80 procent van de mensen loopt wekenlang te proberen ms te overtuigen van een defect aan hun console en ms verklaart ze voor gek.Ik bedoel als er dan een fout in het product zit of wat dan ook.Dan moeten ze dat inderdaad lekker ontkennen in de pers als ze dat willen. maar sta in ieder geval voor je klanten klaar.

    En wat zegt over de sony .De cijfers bewijzen gewoon dat nintendo en sony het deze generatie kwa uitval en kinderziektes 10 keer zo goed doen.In het afgelopen half jaar geen noemenswaardige problemen of kinderziektes.

    Dus als je niet het geld hebt om alle consoles te kopen. en je xdoos blijft de hele tijd naar de knoppen gaan en de servicedesk luistert niet.
    Dan vind ik het niet raar dat iemand zegt voor mij ff geen xbox maar ik stap over naar de concurent.
     
  12. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja maar toch, niet iedereen stuurt een klacht naar Kassa. Maarja ik vind het nog best een groot aantal.

    En wat betreft support bellen, ik weet het niet, je zal eerst moeten bedenken of het aan jou kan liggen (BV niet goed met de dvds omgaan) Maar als je echt denkt dat het niet aan jou kan liggen dan zou ik support bellen, je weet maar nooit. Voor hetzelfde geldt doen ze het nog wel een tijdje maar dan net als je garantie verloopt gaat ie helemaal kapot :)
     
  13. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste maakt dat de service niet bagger. Dat je 360 snel opgehaald wordt en snel weer bij je thuis is, dat is service. Dat ze bij de helpdesk niet kunnen en mogen zeggen dat de DVD-drive krassen maakt heeft niks met slechte service te maken. De helpdesk luistert dus wel en doet zijn best, maar als je niks mag zeggen over de krassen dan kun je daar ook niks over zeggen tegen de klant De service van MS staat alom bekend als uitstekend.

    Cijfers? Geef dan even een bron als je dit soort dingen zegt.
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Oh kijk, dat is dan nieuw voor me. Ik heb eentje van 11-2005 met een Hitachi. Ik dacht altijd dat het net als bij de eerste xbox steeds met één drive werd geproduceerd. Ik had er vanmiddag nog informatie overgezocht, maar alle zoekresultaten gingen over het onderzoek van Kassa. Het woord gaat snel rond.
     
  15. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoorde het inderdaad ook op het nieuws, alleen daar werd nog gemeld dat krassen enkel door een onstabiele ondergrond zouden onstaan.

    Ik heb zelf al zon 30 uur Saints Row gedaan en er zitten nog geen krassen op, verwacht dus ook geen problemen. Overigens hadden sommige dvd's bij de Xbox ook al krassen, maar was nooit een probleem. Ook Morrowind, welke ik bijna 200 uur gedaan heb destijds had niet of nauwelijks krassen en liep altijd perfect. Ook hierover waren klachten over slechte disks, nooit iets van gemerkt. ;)
    Volgens mij valt het wel mee, gewoon netjes overal mee omgaan, heb je er jaren plezier van. :+
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is hun helpdesk wel goed. Maar het feit dat ze bleven ontkennen dat er problemen zijn.

    Als die bepaalde drivers echt zo slecht zijn, dan zouden ze alle xboxen met die driver terug moeten roepen en de gedupeerden eentje geven die wel deugt.
    Dat heet ook service, en tot dusverre heeft microsoft dat nog niet gedaan.
     
  17. M Leonhart

    M Leonhart PS4: Fingodox

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    M$ heeft nou niet bepaald echt veel toegegeven, behalve dat het kan.

    Bedoel, je fietsband kán ook lekrijden als je hem te lang gebruikt.
     
  18. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies. Als je daar over nadenkt is het eigenlijk gewoon stom. Welke Microsoft medewerker heeft dat ooit kunnen bedenken. Die moet echt wasted zijn geweest. _O_ Reward Pack _O_
     
  19. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0

    HAHAHA ze mogen niet zeggendat de dvd drive krassen maakt,en dus daarom niet vervangen.OHW ja tuurlijk!! dan is de service dus uitstekend!!! niks zeggen tegen de klant. dat is juist mn hele punt van de slechte service!!
    Fijn dat ze luisteren. Maar onder service wordt verstaan , aparaat defect afgeleverd, gewoon een nieuwe krijgen en niet tegen je mederwerkers zeggen dat ze moeten liegen tegen klanten zoals jij zegt.

    ik weet niet waar jij hebt gezeten maar volg het nieuws op internet lees de verhalen over de toestanden in amerika..Dr zijn hele sites aangeweid om gedupeerden te helpen die door ms het bos in worden gestuurd.De ms helpdesk staat alom bekend als BAGGER en niet zoals jij zegt als uitstekend.

    Dan kun je ook gelijk de cijfers vinden.Maar als jij al niet eens op de hoogte bent van die hoge uitval van ms en de problemen daaromheen is et dan niet eens verstandig dat je je daarin verdiept voordat je mijn verhaal als gelogen doet overkomen omdat ik geen cijfers en bronnen daarbij zoek .


    Uitvalspercentages na de launchperiode waren volgens ms zelf 13 procent .En dat zijn de cijfers van ms zelf winkeliers zelf geloven daar niks van en zeggen dat het hoger is. Uitval ps3 2 a 3 procent.
    En de WII weet ik niet ik heb geen wii dus dat nieuws volg ik niet,maar geloof me zker weten lager dan de 13 procont van ms.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2007
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb zelf ook een launch 360, alhoewel had een launch 360 deze is na 2 weken toen al gesneuveld, maar die van mij maakt ook krassen. Sommige zijn echt minimaal, maar een hoop zijn toch echt best wel flink bekrast.
    Maargoed, snap het nog steeds niet dat ze dit zo lang ontkennen. Het is een groot probleem. In mijn ogen verliezen ze juist credits bij de gamers die constant krijgen te horen dat het hele kras verhaal niet waar is en dat ze de 360 niet goed zouden gebruiken. Dat vinden consumenten niet leuk om te horen. Nu opeens is er misschien de mogelijkheid dat het apparaat krast en geven ze het een heel klein beetje toe. Acht, het is een stap in de goede richting zeg ik dan maar..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina