Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BLACE, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Veel van die gasten hebben volgens mij hun xbox bewogen of hebben te veel trillingen door de xbox op hun muziekboxen te zetten of op een wiebelige tafel.

    Maar ik geloof ook wel zeker dat er rotte tussen zitten, dus sommigen hebben recht op een nieuwe, maar zeker niet iedereen.
     
  2. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat verklaart dan niet hoe die discs bij de Kassa test beschadigt raakten waar het om een gecontroleerde omgeving ging. Maar ik was er niet zelf bij dus kan er eigenlijk ook niet echt een mening over vormen lijkt mij dan.
     
  3. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    ze hadden tog 3x een test van 5uur gedaan en steeds nieuwe spellen gekocht?
    de xbox hoort zowieso geen krasjes te maken dus die 'mug' mag er niet eens zijn maar ik snap niet dat microsoft dit niet voor de launch heeft getest..
     
  4. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien wel getest maar gewoon geen problemen mee gehad. Als elke van die Samsung drives krassen zou maken waren er vast meer klachten geweest denk ik, niemand kan zeggen dat van die 1000 klachten niemand onzorgvuldig is geweest met zijn haar X-box360, Kassa kan dat wel aan iedereen vragen maar mensen zijn erg makkelijk in het niet vertellen van de waarheid, wanneer het in hun nadeel is liegen ze liever.

    Maar dat Microsoft een oplossing heeft voor mensen met bekrassende consoles is natuurlijk alsnog een goede zaak, zodat in iedergeval later ze er geen problemen meer mee zullen hebben.
     
  5. Snackhaas

    Snackhaas Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen vertrouwen meer in microsoft.... ze zijn geen haar beter als sony...
    Dat gezeur over stabiele ondergrond...

    Mijn Xbox staat op een betonnen vloer met tegels in een eiken houten tv-meubel en mijn luidsprekers handen aan de muur.
    Toch is mijn oblivion disc verrot terwijl hij lange tijd niet uit de console is geweest.
     
  6. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet wel bedenken dat Kassa er pas na 5 uur mee op hield, dat in ogenschouw nemende zijn hun resultaten best zinvol om te melden mits er niet mee gerommeld is natuurlijk.
     
  7. Snackhaas

    Snackhaas Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    bij kassa zijn 30 verschillende xboxen, en 30 nieuwe gamediscs gebruikt.

    Ja de game is niet stuk na 5uur, maar bijv. oblivion heb ik zo 70 uur gespeeld..
    als je na 5 uur al n krasje hebt... wat heb je dan na 70 uur
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  8. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds ik een ps3 met hdmi heb aangesloten krijgt het beeld van mij 360 een groene waas over zich heen. Hij is aangesloten met VGA. Hiervoor had ik dit nooit. Maar als ik mijn ps3 ontkoppel blijft het nog gewoon:confused: . Weet iemand hoe ik dit kan oplossen
     
  9. Gerben_S

    Gerben_S Alias gerben

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben denk ik ook al het nieuwe slachtoffer.. Lijkt wel of het bij dezelfde spellen gebeurd.. Eerst namelijk heel vaak Oblivion.
    Bij mij is het voorgekomen bij Crackdown. Wordt dit eigenlijk vergoed? OF alleen de xbox zoals hierboven beschreven is?
     
  10. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook de test van Kassa op YouTube gezet en ondertitelt, kijken wat er mee gebeurd.

    Kostte wel even wat moeite maar zo heb ik tenminste ook nog een stukje videoediting geleerd (was nog lastiger dan ik dacht).

    YouTube filmpje

    Dat andere filmpje van kassa is inmiddels ook al redelijk goed bekeken: 18000 keer.

    Ik krijg alleen niet dat YouTube filmpje erg mooi er op, erg korrelig. Iemand tips? (hij rekt het ook uit van breedbeeld naar 4:3 hoe dat op te lossen?)
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  11. Underground

    Underground m8 is voor n00bs...

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Hardware.info heeft ook een test gedaan op de samsung tsst drive en uit die test bleek dat er krassen werden veroorzaakt. Plus dat ze ook nog met de microscoop hebben gekeken naar de 'stootkussentjes' die niet zijn gemonteerd op de samsung drive.

    Hardware.info

    dus alle geruchten over dat kassa een oneerlijke test zou hebben uitgevoerd zijn niet waar.
    de feiten liegen niet :)
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm ik betwijfel de test van Hardware.info ... en ik zal daar straks ook de redenen voor geven ... Hardware.info heeft trouiwens de test voor kassa uitgevoerd .. dus we hebben het over dezelfde tests.. ik heb zlefs gehoord dat ze de discs verzwaard hadden ..maar goed .. ik wil ook graag de foto's zien, zodat we eem duidelijk beeld krijgen

    Wie zegt dat ms dit niet getest heeft .. sterker nog ik denk dat ze dit juist wel getest hebben en geen uitval hebben gehad. Ik vraag me ook af of de klagers echt krassen hebben die men heeft

    ze hebben met 30 machines getest (waar van werd beweerd dat deze krassen zouden geven) met nieuwe spel ... 1 xbox 360 gaf 1 krasje, maar geen duidelijke kras .. de overige machines niet ... Kassa claimt dus dat de xbox 360 krast, omdat 1 xbox 360 een krasje geeft?
     
  13. exiss

    exiss Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    En die kras kan dus overal door veroorzaakt worden. Daarnaast stonden alle machines op 1 tafel. Ik weet niet of jij ooit jouw tafel/kast hebt vast gepakt vlakbij een 360/wii (wat dank ook), maar dat veroorzaak een (zeer) lichte trilling. 30 van die dingen op een paar tafels verergeren die trillingen alleen maar... De machines stonden dus ook niet bepaald op een goede testbare ondergrond. Ze zouden in een normale huissituatie hebben moeten staan (tenzij iedereen 30 360's heeft natuurlijk).
     
  14. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik eigenlijk denk is dus dat beide waar is.

    - Het is waar dat je de 360 waterpas moet zetten en niet moet aanraken.
    - Het is waar dat ook zonder 'wild' gebruik krassen kunnen ontstaan.

    Nu ik de test van Hardware.info, de klachten op dit forum, de klachten op de rest van het internet, en de tweede test van Kassa bij elkaar op tel denk ik dat de DVD-drive van Microsoft gewoon héél gevoelig is.
    Kijk ook maar naar de tweede test van Kassa: de derde sessie levert beduidend meer en diepere krassen op dan sessie 1 en 2 die met Duitse grüntlichkeit zijn aangepakt.

    Bijna niemand in huis checkt op zijn console waterpas staat, ze kijken gewoon op het blote oog of hij stabiel en recht staat.

    DVD-drives kunnen heel gevoelig zijn zonder 'bescherming'. In de begindagen van de DVD-drives gebeurde het wel eens dat DVD's letterlijk verpulverd werden, je kon dan de scherven uit de computerkast gaan vissen.

    Uit de test van Hardware.info zie je dat Samsung dit snapt: die hebben vier rubberen lapjes aangebracht van nog geen 20 cent. Daarmee voorkom je gelijk al dit soort problemen.
    Microsoft heeft dit helaas niet gedaan en nu zie je het resultaat.
    De tweede fout van Microsoft is natuurlijk dat ze nooit hadden moeten zeggen dat je de Xbox ook verticaal kan gebruiken, het is duidelijk dat dat problemen op levert.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de uitzending verwijst Felex steeds naar het onderzoek van Hardware.info
    http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnY2pwZGia/Krassende_XBOX_360/

    Het gekke is dat Hardware.info binnen een paar dagen naar de uitzending zijn/haar eind conclusie heeft terug getrokken.

    Het onderzoek kan volgens Hardware.info dus niet als ondersteunend bewijs voor de krasmeldingen van veel Xbox 360 eigenaren dienen , iets wat in de berichtgeving van Kassa wel gesuggereerd wordt.
    Onze excuses voor de onvolledige berichtgeving hierover, wij hopen het op deze manier rechtgezet te hebben.


    http://www.techzine.nl/nieuws/11937/Microsoft-wijst-klachten-krassende-360-van-de-hand.html
     
  16. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Exact, daarom denk ik ook dat Microsoft in die zin gelijk heeft dat je de Xbox 360 gewoon 100% waterpas moet zetten.
    Hardware.info toonde alleen maar aan wat een grove misser van die drive was. Zowat iedere DVD-drive heeft van die rubbertjes om de lens, dat is niet voor niks gedaan.

    Zoek ook maar eens op internet. Sommige knutselaars hebben zelf rubbertjes aangebracht en dan kunnen ze hem gewoon zonder problemen onder een hoek van 30 graden kantelen.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Oja? Ik ken heel veel dvd spelers zonder rubbertjes. de xbox 360 hoeft heus niet waterpas te staan ... zegt harware.info en ms ook niet
     
  18. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt de positie van Microsoft alleen maar zwakker als dat zo is.
    Volgens mij heeft Microsoft dat overigens wel min of meer gezegd, ik zal het even terugzoeken.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft zegt stabiele ondergrond... dat is niet 100% waterpas
     
  20. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik de handleiding heb bekeken zie ik inderdaad dat je gelijk hebt. Hoewel, je zou hierover nog kunnen soebatten:

    Maarja, dan vind ik het wel erg slordig van Microsoft om te bezuinigen op twee paar rubber viltjes.

    In ieder geval was het interessante van die Kassa-test dat:

    -Sessie 1 de minste krassen had. Hier stonden de consoles allemaal horizontaal.
    -Sessie twee had iets meer krassen, hier werden de consoles halverwege verticaal gezet (natuurlijk niet tijdens het spelen van het spel). Volgens de handleiding kan de console inderdaad zo neergezet worden.
    -Sessie drie had de consoles weer horizontaal maar nu in een 'gewoon' gebouw. Dat het een slecht gebouw was geloof ik niet. Het was het VARA gebouw en ik neem aan dat ze daar ook wel computerapparatuur hebben staan.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina