1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BLACE, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, beetje een vreemde actie aangezien het potentiële kopers kan afschrikken. Ze zullen wel denken dat ze door die bordjes op te hangen niet meer aansprakelijk zijn voor bekraste schijfjes. Zou mij niets verbazen aangezien ze het consumentenrecht toch al niet hoog in het vandaal hebben staan.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat vermoeden heb ik ook !!

    Benieuwd wat er gebeurt als je binnen de 2 weken omruilgarantie de Xbox360 terug brengt naar de MM.
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Binnen die termijn zijn ze op zich niet eens zo moeilijk, alleen zodra die twee weken om zijn lijken ze niet langer aansprakelijk te (willen) zijn. Kwestie van tijd en geld lijkt mij. Na twee weken sturen ze iedereen direct door naar MS, zodat zij van alle logistiek en administratie af zijn. Free Record Shop doet precies hetzelfde. Heb vanochtend nog eens contact opgenomen met 't filiaal waar ik ooit m'n 360 heb gekocht. Exact hetzelfde verhaal als bij MM. De eerste 14 dagen na aanschaf behandelen ze zelf, daarna sturen ze je door naar MS.
     
  4. SanRox

    SanRox Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigelijk moet ik mijn 360 nu horizontaal gaan plaatsen, maar in verticale positie staat hij veel mooier onder de tv. Echte onzin dus, in iedere reclame folder staat hij verticaal maar zo kun je hem dus beter niet plaatsen
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In de handleiding staat dat je hem zowel horizontaal als verticaal kan plaatsen. Er zijn genoeg mensen die hem verticaal hebben staan en geen problemen hebben ondervonden. Verticaal staat hij minder stabiel i.v.m. omstoten. Wanneer je echter een goed werkende Xbox 360 hebt, en hem op een vlakke ondergrond plaatst (alle rubbertjes maken contact met de ondergrond) zou er niets aan de hand kunnen/mogen zijn.
     
  6. Dark Knight

    Dark Knight Vulcanus

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox is vandaag afgeleverd. Het is er 1 met een Samsung drive. :) Die is nogal stiller dan die Hitachi die ik eerst had.
     
  7. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Dingen zijn niet zo simpel als het lijkt. Ten eerste ben ik van nature al erg maatschappelijk geengageerd, ik kan niet tegen 'onrecht'. Ten tweede ken ik zelf ook een aantal mensen die dergelijke problemen hadden (krassen of Ring of Death, waar Microsoft niet al te tof over deed), dan weet ik dus dat dit soort klachten geen bullshit is omdat ik die mensen best wel goed ken.
    Ook wil ik zelf zo'n 360 gaan kopen (was ik van plan) maar daar wacht ik nu natuurlijk mee. Ik vind het een tof apparaat maar wil niet dat als hij stuk gaat ik dan een probleem heb. Nu kan ik natuurlijk ook gewoon wachten tot de Elite (waar vast en zeker een BenQ in zal zitten) maar voor de rest heb ik dat apparaat dan niet nodig.
    En last -but not least- heb ik met de Xbox1 ook last gehad van slechte service afhandeling. Wat wilde namelijk het geval? Ik had de Xbox bij de Media Markt gekocht en toen ging al na 3 weken de rechtertrigger van de controller stuk.
    Dus ik naar de Media Markt: "Mag ik een nieuwe?"
    Zij: "Nee dat kan niet, dan moet je het hele pakket terugbrengen. We kunnen je niet een losse controller meegeven".
    Eenmaal terug met de hele rimbam (volgende dag) staat er iemand anders achter en gaat die ook moeilijk doen, dat ik nu al te laat ben en dat dit iets is wat naar Microsoft moet worden opgestuurd.
    4 weken later: "Het is waarschijnlijk uw schuld".
    "Wat? Ik heb hem echt niet laten vallen"
    "Nee, dat konden we van de buitenkant niet vaststellen, maar een andere conclusie is niet mogelijk."

    Nou goed, om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk kreeg ik dankzij een handige connectie bij de Media Markt een tegoedbon mee om een nieuwe aan te schaffen. Ik moest alleen de controller tegen kostprijs vergoeden maar dat is in ieder geval beter dan niks.

    Als ik dat geweten had was ik natuurlijk nooit gaan klagen: dan had ik gewoon een nieuwe controller gekocht én mijn savegames behouden (het gebeurt namelijk soms dat je niet eigen Xbox terugkrijgt van Microsoft). Dankzij Media Markt kon ik nu gelukkig een gloednieuwe aanschaffen ipv een gebruikte console terugkrijgen van Microsoft zonder controller.

    Ik kan daar gewoon soms zo kwaad over worden, hoe grote bedrijven (of het nu Yahoo, Microsoft of UPC is) straffeloos consumenten kunnen kleineren. Je mag echt blij zijn dat Nederland een land is met zoveel invloedrijke organisaties en/of programma's die voor de consument op komen, in veel landen heb je dat niet.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  8. SanRox

    SanRox Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja okeej dat snap ik, maar uit voorzorgsmaatregel zou je hem dus het beste horizontaal kunnen plaatsen

    wat is trouwens "de beruchte TSST-drive" de samsung of die van hitachi?
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Is een Toshiba Samsung fabrikaat (Toshiba Samsung Storage Technology)
     
  10. Snackhaas

    Snackhaas Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Krassen of niet, de service van microsoft is op z'n diepte punt denk ik..

    Kheb zondag gebeld voor de krassen, maandag hebben ze teruggebelt met de medeling dat ze mijn Xbox komen halen.... Maar ze moeten nog steeds bellen wanneer ze dat komen doen :mad:

    En volgens mijn heeft Fardo aandelen M$
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  11. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Zij bellen nooit, je moet altijd zelf bellen, anders kan je namelijk wachten tot Sint Juttemis :mad:
     
  12. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Het is niet bij iedereen zo dat je niet gelijk en goed geholpen wordt! Mijn 360 heeft 2 keer de ring of death gehad. Ik heb gelijk gebeld, na een wachttijd van zo'n 10 min werd ik geholpen. Zo'n man van UPS kwam twee dagen later m'n 360 op halen en 4 dagen later had ik een andere 1. Dus de service is op zich niet slecht, je hoort voornamelijk de mensen die er problemen mee hebben en bijna nooit de mensen die er niet een probleem meehebben.
     
  13. michael31

    michael31 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0


    ik heb maandag gebeld, en vanmiddag is er terug gebeld, mijne word opgehaald, alleen wegens grote drukte kan het 15 dagen duren voor ik er een terug heb, al met al zeer tevreden dat het opgelost is en hoop dat ik nog lang plezier aan het apparaat mag beleven
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  14. Snackhaas

    Snackhaas Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    wanneer wordt ie dan opgehaald?
    Hoeft jouw xbox niet eerst 4 weken getest te worden?

    Tegen mij zeiden ze dat ze m'n xbox eerst gaan teste en dat ik um minimaal 4 weken kwijt ben...

    khoop dat ze jouw niet hebben voorgelogen :mad:
     
  15. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht, had zelf een ps2 (geen xbox), dat ik gehoord had dat de service van microsoft top was....

    Zo te zien laat dat te wensen over:x
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb geen aandelen van Microsoft :{. Maar ik ben wel een politicus. Een politicus kijkt kritisch naar bevindingen en legt waar nodig zout op de slak om niet alles als waarheid te beschouwen. Tevens ben ik een wetenschapper en betwijfel de methodiek welke kassa gebruikt heeft.

    Wat Kassa heeft aangetoond is dit:

    -Ik pas in mijn jas
    -Mijn jas past in mijn tas
    -Dus ik pas in mijn tas

    Deze stelling kan waar zijn als de tas groot genoeg is. In werkelijkheid is dit niet altijd zo. Kortom de waarheid ligt ergens in het midden.

    Ik ga er van uit dat MS de problemen zeer serieus neemt. Alle machines die terugkomen worden naar mijn weten nauwkeurig onderzocht om een eventueel structureel probleem boven water te krijgen. Op dit moment hebben zij geen enkele aanwijzing dat het een structureel probleem zou zijn. Het is dus lastig dit te reproduceren.

    Ik ga er even van uit dat er +/- 100.000-200.000 Xbox 360's in Nederland in omloop zijn. Misschien zijn het er meer ... Misschien zijn het er minder

    Wat ik bekritiseer is is het volgende:

    1. Dit probleem komt alleen in Nederland voor (Probleem komt voor, maar dat zijn slechts enkele gevallen - Panaromictiger is hier ene voorbeeld van)
    2. Hardware.info (de tester van Kassa) Heeft aangetoond dat in een normale situatie (Verticaal of Horizontaal) de Xbox 360 geen krassen veroorzaakt. Deze veroorzaakt ook geen krassen als de discs instabiel worden gemaakt. Als je je Xbox 360 beweegt (kantelt) dan maakt hij krassen. Hardware.info toont aan dat je in een normale situatie dus geen problemen hebt.
    3. Kassa blaast echter de bevindingen van het bewegen op en concludeert dat dit ook in normale situaties het geval is.
    4. Kassa heeft ongeveer 900 klachten gehad over krassende xboxen. Daarvan zijn er 3 keer 9 naar de studio gehaald om te testen. Ik ga er vanuit dat Kassa vantevoren vrij uitgebreid vraagt naar de problemen en enkel die consumenten uitnodigt die daadwerkelijk kunnen aantonen een krassende xbox te hebben. Van deze 27 “absoluut defecte” xboxen zijn er 22 die na 3 dagen testen geen enkele, zelfs geen esthetische, kras veroorzaken. Dat is bijna 90% die geen probleem vertoont! Van de 5 discs die wel krassen vertonen zijn er 3 die een deels rond krasje vertonen en 2 die vreemde krassen vertonen die volgens mij niet door de xbox veroorzaakt kunnen worden. Als je dit percentage over de 900 klagers gooit, zijn er nog maar 100 over die wellicht echt een probleem hebben. Op ruim 100.000 -200.000 Xboxen in NL is dat een zeer klein probleem.
    5. De disc die door Kassa op het eind van het programma getoond wordt is NIET tijdens de test veroorzaakt
    6. Kassa roept o.a. dat het gaat om consoles tussen mei en december 2006 en wel tussen de 1 en 2 miljoen. Hoe kunnen zij dat bepalen op basis van 27 geteste xboxen waar er wellicht 5 van kapot zijn? Daarnaast kun je uit de persberichten van Microsoft achterhalen dat ze er vorig jaar rond de zomer 5 miljoen hadden verkocht en na de kerst ruim 10 miljoen. In de genoemde periode zijn er dus ongeveer 5 miljoen verkocht. Als er 1 tot 2 miljoen kapotte zouden zijn, zou dat tussen de 20 en 40% zijn van de totale aantallen. Denk je niet dat dit zou opvallen? Zeg 1 op de 3, dan zouden er in mijn friendlist toch al gauw 30 kapotte Xbox 360's moeten zijn die krassen veroorzaakt.
    7. Kassa heeft het over de TSST drive en mensen met die drive zijn nu allemaal nerveus. ER is momenteel geen enkele aanwijzing dat er structurele problemen zijn met die drive. In de studio waren ook allemaal consumenten die met andere drives “problemen” hadden.
    8.Kassa’s belang is niet de waarheid of de consumenten belangen, maar kijkcijfers. Telkens publiceren ze persberichten en gooien ze verklaringen de wereld in die erg schreeuwerig zijn om aandacht (kijkers) te trekken. Ze fishen bij Microsoft om te kijken of ze reageren, maar uiteraard doen ze dat niet. Zij kunnen wat er ook gebeurt enkel slechter worden van reageren. Mensen die dat niet beseffen zijn naïef. Helaas zijn de algemene journalisten vaak te lui voor hoor en wederhoor en nemen klakkeloos de persberichten over. Daarmee ontketen je dus een ouderwetse heksenjacht. Het doet er niet meer toe wat waar is en wat niet, door het op het Internet te gooien is het plots waar geworden.
    9. Kassa heeft enkel esthetische problemen aangetoond. Geen enkele disc was onbruikbaar, ze werkten allemaal nog perfect.
    10. Kassa doet aan namens en probeert dit bij MS te verifiëren. Dit heet fishing. Ze roepen van alles en als Microsoft een antwoord geeft dan hoeven ze het niet te bewijzen, Microsoft geeft het tenslotte al toe.

    Als je ooit voor een willekeurige helpdesk hebt gewerkt (ik ben er 1 van), dan weet je dat 60-70% van de calls geen problemen zijn. Daarnaast weet je ook dat van de 40-30% van die calls andere problemen zijn en dat daarnaast ook een gedeelte afvalt (probleem doet zich niet meer voor, etc)

    Nu vraag ik me af wat moet MS doen? Een recall? Aangezien er geen enkele structurele oorzaak te vinden is en het probleem zich minder vaak voor doet dan 1 op de 100 (1 op de 1000 zelfs) heeft het volgens mij geen eens om een recall te doen. Welke serienummers moeten ze recallen? Welke drives? Vandaar de oplossing om mensen zelf te laten beslissen of ze hem willen laten repareren. Microsoft checkt dan zorgvuldig elke Xbox en slaan wellicht dan 2 vliegen in 1 klap (vandaar dat de uit loop van de 360 reparatie +/- 4 weken is). Wellicht vinden ze een structureel probleem en de consument krijgt een nieuwe drive. Wat kan en moet MS nog meer doen?
     
  17. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij weet de zaak anders nu ook wel aardig te verdraaien, een echte politicus ja... (Of je nu van de SP of VVD bent doet er niet toe, dat doen ze allemaal).
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoe bedoel je? dit zijn constateringen ...wat heb ik dan verdraaid? Graag argumenten... of spring jij ook direct in de sloot als Kassa dat zegt? ;)
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Desondanks is het voor de mensen die problemen ondervinden wel een uitkomst dat MS nu de moeite neemt om die 'probleem consoles' te onderzoeken, en wanneer nodig te repareren. Ik heb geen idee of alle ~1000 mensen daadwerkelijk bekraste schijfjes hebben zoals die van Leslie. In dit topic zijn ook diverse foto's gepost van bekraste schijfjes, welke niet cirkelvormig zijn.

    Imo heeft alle media-aandacht er wel voor gezorgd dat MS de mensen met bekraste schijfjes (door de X360) niet langer in de kou laat staan. Op internationale fora zie je ook aardig wat topics over dit onderwerp; cirkelvormige krassen veroorzaak door de X360. Toch, 1 á 2 miljoen probleem consoles lijkt mij een beetje overdreven. Er zijn drives die krassen veroorzaken (mijn 1e en 2e X360 hebben dat ook gedaan), alleen ben ik van mening dat het om een kleinere hoeveelheid gaat. Waar baseert Kassa die 1 á 2 miljoen op?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit hebben ze gebasseerd op natte vinger werk. Ik weet ook dat dit probleem bij meerdere mensen speelt (vaak individuele gevallen). Microsoft onderzoekt deze gevallen grondig en ik weet van Microsoft Nederland ook dat men bij mensen thuis is langs geweest. Bij sommige mensen die geklaagd hadden bij Kassa bleken geen kras problemen te hebben. Ik heb ook het gevoel dat tussen de klagers mensen met een Ring of Death hebben gezeten
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina