Dingen zijn niet zo simpel als het lijkt. Ten eerste ben ik van nature al erg maatschappelijk geengageerd, ik kan niet tegen 'onrecht'. Ten tweede ken ik zelf ook een aantal mensen die dergelijke problemen hadden (krassen of Ring of Death, waar Microsoft niet al te tof over deed), dan weet ik dus dat dit soort klachten geen bullshit is omdat ik die mensen best wel goed ken.
Ook wil ik zelf zo'n 360 gaan kopen (was ik van plan) maar daar wacht ik nu natuurlijk mee. Ik vind het een tof apparaat maar wil niet dat als hij stuk gaat ik dan een probleem heb. Nu kan ik natuurlijk ook gewoon wachten tot de Elite (waar vast en zeker een BenQ in zal zitten) maar voor de rest heb ik dat apparaat dan niet nodig.
En last -but not least- heb ik met de Xbox1 ook last gehad van slechte service afhandeling. Wat wilde namelijk het geval? Ik had de Xbox bij de Media Markt gekocht en toen ging al na 3 weken de rechtertrigger van de controller stuk.
Dus ik naar de Media Markt: "Mag ik een nieuwe?"
Zij: "Nee dat kan niet, dan moet je het hele pakket terugbrengen. We kunnen je niet een losse controller meegeven".
Eenmaal terug met de hele rimbam (volgende dag) staat er iemand anders achter en gaat die ook moeilijk doen, dat ik nu al te laat ben en dat dit iets is wat naar Microsoft moet worden opgestuurd.
4 weken later: "Het is waarschijnlijk uw schuld".
"Wat? Ik heb hem echt niet laten vallen"
"Nee, dat konden we van de buitenkant niet vaststellen, maar een andere conclusie is niet mogelijk."
Nou goed, om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk kreeg ik dankzij een handige connectie bij de Media Markt een tegoedbon mee om een nieuwe aan te schaffen. Ik moest alleen de controller tegen kostprijs vergoeden maar dat is in ieder geval beter dan niks.
Als ik dat geweten had was ik natuurlijk nooit gaan klagen: dan had ik gewoon een nieuwe controller gekocht én mijn savegames behouden (het gebeurt namelijk soms dat je niet eigen Xbox terugkrijgt van Microsoft). Dankzij Media Markt kon ik nu gelukkig een gloednieuwe aanschaffen ipv een gebruikte console terugkrijgen van Microsoft zonder controller.
Ik kan daar gewoon soms zo kwaad over worden, hoe grote bedrijven (of het nu Yahoo, Microsoft of UPC is) straffeloos consumenten kunnen kleineren. Je mag echt blij zijn dat Nederland een land is met zoveel invloedrijke organisaties en/of programma's die voor de consument op komen, in veel landen heb je dat niet.
Laatst bewerkt: 18 apr 2007