Bouw mij de ideale PC...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door LightXBrigade, 26 dec 2002.

1. LightXBrigade

LightXBrigade Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oftewel...geef eens wat MUSTHAVES op waar ik niet onderuit kom bij de aanschaf van een vette nieuwe PC in januari.

Bedrag te besteden : +/- 2500 euro.

In elk geval een flatscreentje en minimaal 2 harddisks nodig.
    verder...AMD vs Intel..iemand ervaringen?

Ik ga er geen loodzware programma's mee draaien, voornamelijk internetten, veeeeel bezig zijn met muziek, en ik wil wel alle pc spellen kunnen draaien met hoogste detailniveau uiteraard..
    verder lijkt me een dvdwritertje wel leuk.

kom maar op met die type kaarten, processoren, moederbords, soundcards, dingen waar ik op moet letten, etc..

thanks

2. markorius

markorius Guest

p4 3,06, GF4 4800, 200 gb, 19 LCD, Home Theater boxen + versterker, Soundblaster beste kaart, DVD writer duurste, Zoiets.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2002
  3. LightXBrigade

Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel budget heb ik dan nog over ;)

4. markorius

markorius Guest

niets, :+

5. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste de GF4 4800 is niks anders dan een opgefokte 4600 die niks extra leverd maar alleen maar duurder is. Eind Januarie heeft Creative de primeur met de nieuwe Geforce FX kaart (wel duur).

En als jij geen loodzware programma's gaat draaien maar wel spellen wat zijn dan in godsnaam loodzware programma's??? Want spellen zijn onder andere de zwaarste programma's die je kan laten lopen voor ons als consumenten.

6. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het systeem wat boven staat aangegeven is wel aardig, maar w8 anders ff op de FX chipset van nvidia, ennuh aub koop hem niet van creative zoals iemand dat aangeeft. Das bagger, no offence natuurlijk. Als je voor nvidia gaat, w8 dan voor de FX serie en neem dan 1 van leadtek, asus of club3d (deze laatste schijnt met de geforce 4 de snelste te zijn). Anywayz, deze kaart zal behoorlijk duur worden (FX), dus je kan uiteindelijk ook voor een Ati Rage 9700 Pro gaan (draait de geforce 4 4800 ti zo d'eruit) kijk maar 's op www.tweakers.net. En natuurlijk zou ik gaan voor een goeie zware/strakke geluidskaart van TERRATEC, EN GEEN creative bull.

7. LightXBrigade

Leuk Bevonden:
    0
    kijk daar hebben we wat aan..
    heb je enig idee wat die FX kaart gaat kosten? ik las €399 of €499 voor de creative?

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zeg niet dat je die van creative moet kopen, ik zeg dat die de primeur hebben want ze mogen als eerste de kaart uitbrengen dus hij zal eerder op de markt zijn als andere FX kaarten. De kaarten van Creative komen trouwens uit de fabriek van MSI.

En dat de FX de 4800 eruit trekt is niet zo bijzonder want de 4600 trekt zelfs de 4800 eruit. 4800 is gewoon weer een mooi verkoop truucje netzoals de geforce 4 mx kaarten.

9. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb je hier wat aan want dat ga IK in januari kopen:

Gigabyte 7VAX moederbord
    AMD Athlon 2600+ 333fsb + Coolermaster cooler
    Maxtor 60gb 7200rpm
    Samsung PC2700 512mb
    DVD speler en CD rewriter
    Point of View Ti-4200XP 128mb Turbo Edition (loop op de snelheid van een Ti-4600)

Zet ik zelf in elkaar met een Chieftek behuizing
    Kosten, ongeveer 1200 a 1300 euro. Deze wordt hoofdzakelijk voor gamen gebruikt.

Edit: 17" TFT scherm heb ik pas gekocht voor 650 euro (Hitachi cml174sxwb). 16ms response tijd en analoog/digitaal aansluiting en 30 dagen pixel perfect garantie.

Laatst bewerkt: 27 dec 2002
  10. LightXBrigade

Leuk Bevonden:
    0
    1300 euro voor een mooi systeempje... dan heb ik nog +/- 1200 euro over, mmm die FX kaart gaat wel door denk ik ;)

11. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    geloof me voor 2500 euro bouw je echt wel een meesters systeem hoor. Maar niet vergeten, als je echt erg veel met muziek speelt enzo, Terratec geluidskaart, boxen mag je zelf uitkiezen :D.

P.s. Wixx ik had het over de Ati Rage Pro 9700 (welke ik heb) dat die de geforce 4 eruit trekt en dat deze dus even snel draait als de FX. Op sommige gebieden is die langzamer, maar op sommige gebieden is die wel sneller :D

12. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ga eens hier naar toe

13. Warzone-NL

Warzone-NL War Is On

Leuk Bevonden:
    0
    ehe....

ik zou wel voor intel gaan hoor......
    Die hebben momenteel wel een performance voordeel...

ook zou ik niet voor de ati gaan maar voor nvidia....
    sneller is ie wel,maar moet ook compatible zijn he......

laterrr

By Warzone-NL

14. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil niet eigenwijs doen hoor, maar ati is op dit moment overal mee compatibel, de 9700 is klaar voor dx 9.0 dus dat zegt naar mijn mening voldoende. Al wordt dx 9.0 nog niet ondersteund, maar binnenkort komt daar verandering in. Daarbij, ik zei ook w8 ff op de nvidia, wellicht dat de fx aars gaat kicken, waar ik wel van uitga. Maar goed, het is uiteindelijk de keus van de topicstarter. Maar bent het eens met je, ik zou ook voor intel gaan, heb ik gewoon betere ervaring mee.

15. M@ximuS

M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga dit kopen in januari:

Pentium 4 2533MHz
    512 DDR-Dram
    GeForce4 TI4400
    120 GB HDD

met nog wat extra dingen zoals een 17" TFT scherm enzz

16. star-saber

star-saber ZW Xbox Crew

Leuk Bevonden:
    0
    Voor intel gaan ben ik mee eens.
    maar waarom niet voor Ati ?

het is gewoon een superkaart
    alles doet het nooit problemen.

trotse bezitter van een P4 2.8 RDRAM met Radeon 9700 Pro

17. LightXBrigade

Leuk Bevonden:
    0
    intel p4 2,8 ghz = 467
    moederbord epox = 175
    512mb sd = 166
    radeon 9700 pro 128 = 396 (of geforce fx ff afwachten..)
    creative audigy player = 84
    2x seagate barracude 80gb = 268
    dvd rom = 47
    cdbrander 48*12 = 57
    floppy = 9
    behuizing = 125
    monitor = 17" flatscreen = 699
    speakerset = niet nodig, aansluiten op stereoinstallatie
    logitech toetsenbord navigator special ed = 39
    logitech mx700 cordless mouse = 69

mmm kom zo aardig in de buurt....

18. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je komt bijna in de buurt, maar kom op he. Je stelt een meesterlijk systeem op en vervolgens gooi je er een audigy player kaart in van 87 euro?!?!? En dan nog iets, bij zo'n kickass processor, hoort ook nog 's kick ass geheugen. Wat dacht je van 512 ddr?

19. LightXBrigade

Leuk Bevonden:
    0
    die audigy bewust.. want ik heb em puur nodig voor het afspelen van mp3's ... een duurdere kaart gebruik je alleen indien je prof muziek wilt gaan maken naar mijn weten, want qua geluidsweergave is er niet veel verschil lijkt me

20. LightXBrigade

Leuk Bevonden:
    0
    en wtf is DDR? het is trouwens DDR SDRAM wat ik bedoel met bovenstaande

Laatst bewerkt: 5 jan 2003

Deel Deze Pagina