1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, wat de ontwikkelaars daarmee waarschijnlijk bedoelen is dat de PS3 gewoon te moeilijk is voor hun om er (efficïent) voor te programmeren.

    Het lijkt er trouwens op dat SC een beetje meer de Hitman toer op gaat?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat was ook de smoes bij de relaese van de Playstation2.
     
  3. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft betaald de reclames van Splinter Cell Conviction. In ruil daarvoor wordt het spel exclusief voor 360. Een beter antwoord op MGS4 bestaat er niet.

    Laten we Splinter Cell Double Agent voor de PS3 porten. Gamers kunnen het beste voor 360 versie kiezen, die we mooier hebben gemaakt. De kans is namelijk klein dat ze 2 consoles hebben. En dan lopen we straks gamers mis voor onze exclusieve titel Splinter Cell Conviction.

    Door te zeggen dat SC5 niet op PS3 kan is puur eigen belang. PS3 te moeilijk voor Ubisoft, uhum nee ze werken gewoon beter samen met Microsoft. Dat het voor de 360 allemaal wat makkelijker gaat, dat zal best maar als ze zich richten op een PS3 titel, dan zal het resultaat net zo goed zijn.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Duh, natuurlijk kan SC5 op de PS3. Maar met de reden die ze geven zeggen ze imo dat ze niet goed genoeg zijn om de met de PS3 om te kunnen gaan. Of of het wat mooier te zeggen voor de developers: de PS3 is te moeilijk voor hun.
     
  5. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en dat zeggen ze alleen maar, omdat SC5 360 exclusief is.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mooi verwoord! Ben het met je eens. Een voorbeeld is dus Oblivion, een PS3 versie waar wel tijd in is gestoken en dat zie je ook terug. Het ging laatst bij Gamekings nog over ports. Hier werd gezegd dat ontwikkelaars zoals een EA en UBI de grafische engine voor één platform maken en hier vanuit word geport. Een game die helemaal is ontwikkeld voor de 360 die naar de PS3 word geport, zal minder goed zijn op de PS3, een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld Splinter Cell DA. Een PS3 zou dus een SCDA of Conviction niet aankunnen, maar het kan wel MGS4, Heavenly Sword, Assassins Creed en andere grafische indrukwekkende games aan? Beetje vaag he?! Zoals al gezegd, sluit me bij wesley aan.
     
  7. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze al problemen hebben met de nieuwe splintercell wordt assassins creed ook wel een domper op de ps3.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Lees voor de grap eens aandachtig de berichten van onderstaande heren voordat je nog meer 'onzin' uitkraamt...

     
  9. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Pegas zegt het al. De ps3 is te moeilijk voor ubisoft.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehm, laat ik 't zo zeggen; lees deze drie berichten, met name die van wesleyX. Het is niet zozeer dat de PS3 veels te moeilijk voor ze is.

     
  11. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap het. MS heeft Ubisoft geld geboden om splintercell exclusief te houden. Maar dan is het toch niet zo verstanding van Ubisoft om te zeggen dat het spel niet mogelijk is op de ps3, nu ze met assassins creed komen?
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij wordt SC door een ander team gemaakt dan AC. Pin me er niet op vast :D Trouwens, Splinter Cell DA draaide op de Unreal 2.5 engine. Ik gok dat SC5 op de nieuwe Unreal 3 engine zal draaien. Zowel de X360 als de PS3 kunnen in principe de Unreal 3 engine goed draaien.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het komt uit een PS blad, dus denk ervan wat je wilt, maar desondanks best wel interessant:

    GTHD vs Real life:

    [​IMG]
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat de laadtijden op de PS3 door de snellere CPU en de 100% zekerheid van een HD korter zullen zijn, is best logisch. Maar sinds wanneer heeft een CPU iets te zeggen over hoe mooi een game is/zal worden?

    @ GTHD <> real-life: Auto's zien er zo goed als fotorealistisch uit :thumbs:. Alleen hebben ze nog wel wat werk aan de parcours (en dus niet de achtergronden), welk trouwens geld voor elke race game.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2007
  15. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou best kunnen. Ik zeg ook niet dat de ps3 splintertcell5 niet aan zou kunnen, vind het zelfs een belachelijke opmerking van ubisoft. Maar ik snap niet waarom ze de ps3 nu een beetje "zwart" maken.

    Dat deden ze trouwens ook al bij Assassins creed:

    http://games.fok.nl/news.php?newsid=13931

    Maar ik snap nu hoe we ineens van Splintercell naar Assassins creed komen. De link Ubisoft natuurlijk. Maar ook dat Kameo (paar posts terug) vertelde dat dit spel er wel vetter uit ziet dan splintercell5 (waar we nog niks van gezien hebben). Maar van de "toppertjes" van de ps3 hebben we ook nog bar weinig gezien.

    Valt wel op dat er niet veel nieuws komt van MGS4, heavenly sword en killzone.
     
  16. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Erm welke is nu de echte? Haha neen, tis dat het erin staat maar anders had ik het echt niet geweten :eek:. Screens zien er echt super uit!
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Vergeet ook niet dat Ubisoft verschillende studio's heeft, met als koploper Ubisoft Montreal (verantwoordelijk voor al zeker SC1 (en wrs nog een paar) en AC). Ubisoft Shangai is natuurlijk ook zeer goed als je ziet hoe ze de port van SC1 op PS2 hebben gedaan.

    Ik vraag me af welke studio er verantwoordelijk is voor SC5.

    Van AC hebben we al wel wat gezien en dat zag er zeker even goed uit als SC5 en volgens laatste berichten is de game zelfs nog mooier geworden :9.
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb overigens niet gezegd dat AC er vetter uitziet dan SC5:

    Zeg alleen dat ik het raar vind dat SC DA en Conviction niet goed mogelijk zijn op de PS3, terwijl andere grafische indrukwekkende games wel mogelijk zijn op de PS3, waaronder AC.

    MGS4 komt zeer waarschijnlijk volgend jaar pas uit, dus het is gewoon wat stiller rond deze game. Zo is het ook stil omtrent Alan Wake bijvoorbeeld. Echter, op de E3 kun je de nodige info van MGS4 waarschijnlijk verwachten. Over Heavenly Sword is de laatste tijd aardig wat nieuwe info verschijnen, zo werd vorige week nog gezegd dat er een demo aankomt en was er wat nieuws over de game. Op de afgelopen GDC heeft Sony aangegeven dat men op de komende E3 met info komt over Killzone.
     
  19. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar vind het een beetje raar om te zeggen dat spellen er vet uit gaan zien als ze nog in ontwikkeling zijn.

    Kan ik ook wel zeggen dat Halo3 alle spellen doet vergeten. Heb nog niets ingame's gezien. Ja, okay die beta maps.
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Alles van AC tot hiertoe was ingame, de laatste trailer van MGS4 ook en ... . Of dat den SC5 echt ingame is, weet ik niet maar ik denk dat het uiteindelijke resultaat niet veel zal verschillen van dat. Halo 3 zie er trouwens nog niet zo mooi als er van verwacht wordt (ja, ik weet dat de bèta al een wat oudere build is)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina