Transcode 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door FalconQ, 28 mrt 2007.

  1. FalconQ

    FalconQ Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je vindt daar geen uitleg. Maar ik hoop dat Pegas het me kan uitleggen...
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2007
  2. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik gebruik transcode+vista+x360 al maanden zonder probleem. Wat voor pc heb je, wat voor type video probeer je te transcoden, wie/wat geeft een foutmelding, en welke foutmelding... etc etc etc..
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2007
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Op het forum staat inderdaad niet zoveel, buiten die hotfix dan.

    @ FalconQ: Je moet niet proberen om een film via transcode op de pc af te spelen, dat werkt niet. Je moet het direct proberen met de 360 zelf. Dat tenminste als geen foutmeldingen van het programma zelf krijgt... .
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2007
  4. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook de nieuwste 4.6 geinstalleerd? Die schijnt speciaal voor Vista te zijn...
     
  5. cheelio

    cheelio Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik transcode 360 ook. Wat voor melding krijg je als je een divx via more -> transcode now afspeelt?

    Controleer (als je tijdens de installatie voor een service hebt gekozen) of de transcode service aanstaat. (rechtermuisknop op deze computer -> manage -> services. Daar moet de 'transcoding and broadcast service' de status 'started' hebben.
    Werkt het nog steeds niet, laat dan je log eens zien. (C:\Program Files\Transcode360\Transcode360_xxxxx_xxxx_xxxxx.log)
     
  6. michel035

    michel035 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi, even een vraagje over transcode

    Ik heb hier het hier op vista geinstalleerd en het draait prima met een film op iso basis
    Het enigste probleem dat ik nu heb is , hoe selecteer ik een ondertitel?
    In configuratie bij transcode heb ik hem al op nederlands gezet maar toch krijg ik geen titel te zien.

    weet iemand hoe ik ondertitels kan selecteren of moet instellen op de xbox360?


    /Mod TIP: gebruik de edit knop
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  7. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  8. Gspot

    Gspot Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat jij met Vista Media Centre werkt en het programma Transcode 360 is ontwikkeld voor XP Media Centre...
    De Vista versie moet waarschijnlijk nog komen...
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De vista verie van transcode is er oook al hoor :)
     
  10. michel035

    michel035 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, vista versie is er en werkt prima op de ondertitels na
     
  11. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb Vista Ultimate en Transcode360 versie 1.6.3.
    Ik gebruik de tray, heb de andere ook al geprobeerd.

    Als ik een divx op de 360 wil zien moet ik dan op 'meer/transcode' op de pc doen of op de 360? Dat is me niet echt duidelijk. Als ik het op de pc doe crashed MCE steeds.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    op de xbox 360 :)
     
  13. dannny

    dannny Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg continu de volgende melding
    de externe host heeft een verbinding verbroken
    kan iemand mij helpen:)
     
  14. abuserkadayf

    abuserkadayf Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    setup:

    eerst ff alles verwijderen codec pack transcode etc ...

    install transcode 360 vista (1.6.:cool:
    daarna ff een goede versie van klite codec pack
    maak verbinding met je x360 media center (eerst ff codes invoeren etc)
    zoek je filmpjes op, druk op meer(more) en daarna transcode :)

    ik gebruik het nu al een paar maandjes ,, speel echt alles af h264 hddvd x264 720p 1080p(subs en ondertitels werken perfect) ..vandaar dat ik nu ook geen hddvd player meer ga halen.. met transcode360 is me xbox360 een multi media center geworden}:]
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2007
  15. dannny

    dannny Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gedaan wat je zei maar ik blijf toch de melding krijgen dat de externe host de verbinding heeft verbroken
    Heb je nog een andere oplossing?:thumbs:
     
  16. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na uren proberen de hoop opgegeven en Tversity van mijn computer gegooid. Mijn Xbox kon de tv server maar niet vinden. In plaats van te linken aan de tv server linkte hij aan mijn computer (via WMP11 media delen toegestaan). Wanneer ik het delen uitschakelde kon mijn Xbox helemaal niet meer contact maken. Hopeloos dus.
    Nu met Transcode 360 was het een fluitje van een cent. eerst media center even instellen op mijn computer, vervolgens transcode 360 installeren, vervolgens media center op de xbox (en dus computer) instellen zodat er contact kwam.
    Ik zit nu wel met een vraag. Ik heb een aantal dvd's op mijn computer staan (kopies van originele dvd's die ik zelf in bezit heb) en via transcode 360 is het mogelijk om deze te streamen. Het betreffen hier gewoon mappen waar de dvd bestanden gewoon in staan. De film krijg ik probleemloos via mijn Xbox door, alleen kan ik met geen mogelijkheid in het dvd menu komen, en dus ook geen Nederlandse ondertiteling selecteren. Is hier een mogelijkheid voor? Ook krijg ik het display niet tevoorschijn van het Xbox dvd menu zelf, zodat ik via mijn Xbox zelf ondertitels kan kiezen.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb mce al wel geinstalleerd...hoe voeg ik transcode toe?
     
  18. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon het programma installeren. Je kunt het via onderstaande link downloaden. Vervolgens gewoon uitpakken (met winrar) en het programma openen. Het installeren en integreren in MCE doet hij zelf. Dit is overigens de versie die ik gedownload heb en ik gebruik windows xp. Voor Vista schijnt er een andere versie te zijn.
    http://games.softpedia.com/get/Tools/Transcode-360-Beta-41.shtml
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gedaan en die versie is ook voor Vista (staat er tenminste bij). Echter .avi deed het helaas nog steeds niet? Moet ik met Transcode zelf nog wat?

    Daarnaast zeurt ie dat de netwerkprestaties te laag zijn! Alhoewel mijn 360 en laptop 4 van de 5 streepjes groen hebben.....
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je het video bestand geselecteerd heb op je 360 moet je 'meer' kiezen en dan daar Transcode kiezen.

    De benaming zullen wel niet helemaal kloppen, maar zo moest je het doen ongeveer.
     

Deel Deze Pagina