1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een keuze gemaakt denk ik :)
    nl.
    receiver : Panasonic SA-XR55 ( € 350)
    frontspeakers : Mordaunt short Avant 904i ( €200)
    Centre speaker: Mordaunt short Avant 905i ( €150)
    Subwoofer : JBL Northridge E250P (€350)
    Achterste speakers: Mordaunt short avant 902i ( €200) of andere, ik wet het nog niet goed.( zou ik deze pakken of die van de genie serie?)

    Is dit een beetje een goede combinatie ?
    aan kabels besteed ik niet zoveel geld, max 100euro
    Dus kom ik aan een totaal van : +-1350euro

    Edit: weet iemand waar ik afzonderlijk de speakers op internet kan kopen van mordaunt short genie, want ik vindt het nergens.

    ,
    Filip
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2007
  2. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn.. Geld over ofzo.
    Als ik ook 5.1 wil gamen, voor niet al te veel geld.. 100euro ofzo.

    Dan is de Logitech X540 een goede oplossing of niet?
    Maar deze heeft geen optische geluids ingang.. Is het dan wel mooi 5.1 geluid?
     
  3. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    voor 100euro zal niet veel poep zijn, voor mooi 5.1geluid zou ik toch vanaf 200euro kijken hoor
     
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Heej simoens,

    Ik zou gewoon die 902i pakken als ik jou was. Dan heb je dezelfde achter en front speakers. Want 904 dat is gewoon een 902i met een kast eronder. Maakt je geluid completer.

    MVG Marc
     
  5. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, ik vind die genie speakers toch niet apart, alleen in UK maar die leveren niet naar hier, dus pak ik maar die 902i ;)
     
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Gelukkig maar, en zoieso die 902i is een leuke speaker, met een aantal awards aan zijn broek ook. Heb je alleen deze speakers beluisterd of nog anderen als ik vragen mag?
     
  7. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    heb alleen die 904i belusiterd met de centre,waarop het was aangesloten heb ik niet gelet maar ik was meteen verkocht, subwoofer heb ik nog niet gehoord, maar krijgt wel heel goede commentaar en die achterspeakers ook.
     
  8. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat raad je me aan voor rond de 200 dan? Tis alleen voor bij mn 360..
    Dus films en vooral games :)
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2007
  9. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Is eigenlijk maar een optie, de 5400 van logitech. Zoek daar maar eens op. Dan heb je wat.
     
  10. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Had je misschien beter wel kunnen doen;) Een Marantz klinkt bijvoorbeeld behoorlijk anders op je MSen dan bijvoorbeeld een panasonic.. Voordat je tot aanschaf over gaat zou ik dus zeker nog even beluisteren hoe de receiver matcht met je speakers.:)

    Je subwoofer is een lekkere:9 !! voor films/games is het een monster!! Voor muziek is ie wat minder geschikt..

    succes ermee:thumbs:
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308

    z5400 is inderdaad een goede set. Heb zelf de wat krachtigere broer, de z5500. Heb zelf nog een oude pod versie, wat betekent dat het "plopjes" probleem er nog inzet. Heb hier echter geen ergerlijke ervaringen mee, en ga hem dus ook niet omruilen.
    Voordat ik de Z5500 van logitech kocht, heb ik mij een aantal jaar vermaakt met de 5500D van creative. Dit is een set die DD5.1 uit je xbox(360) pompt, voor een bedrag van rond de 100 euro. Zelf weet ik dat een computershop bij mij in de buurt deze set nog verkoopt. Denk alleen dat ie verder niet meer goed leverbaar is, omdat het al een vrij oude set is.

    Heb jij geen groot budget, koop dan de Logitecht z5400/z5500. Zijn zelfs die prijzen te hoog, ga dan op zoek naar een Creative inspire 5500D ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  12. bli3p

    bli3p Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    2
    Totaal geen problemen met Z5400, heb hem nu een aantal maandjes op mijn slaapkamer staan.
    Het gamed heerlijk weg en je kan de volumes prima op elkaar afstellen, daarbij is het nog een mooi setje ook..
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd. Marantz staat er redelijk om bekent als goede reciever van Mordaunt Short. Heb het zelf ook al vaak gehoord en klinkt erg goed. De 2 merken lijken wel voor elkaar gemaakt :)

    -------------------------------------------------------

    Eindelijk wat meer bekend over mijn Marantz SR5001 reciever. Als het goed is komt ie dan écht deze week!
     
  14. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Zou eens tijd worden nietwaar, kun je eindelijk weer van je speakers genieten zoals ze horen te klinken.
     
  15. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0

    IK heb nog niets gekocht hoor ;) ik wacht af tot het einde van mijn examens en dan koop ik alles tergelijkertijd, je hebt idd gelijk over marantz reciever, heb eens opgezocht, dus zal het ook een marantz worden \o/
    Ik ga zaterdag eens gaan luisteren in de fnac naar de MS genie, spreken mij ook erg aan.
     
  16. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Fnac, dat is toch een soort van variant op de Media Markt? Volgens mij heb ben ik daar wel eens geweest. Anyways, wel gewoon nog even luisteren naar de combinatie he, van marantz en mordaunt. Niet zomaar blind iets kopen, tenzij het niet anders kan, en dan nog liever niet.
     
  17. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    jah zoits, maar wel heeeeeelll duur! nooit kopen in een fnac.. ik kom daar alleen om te kijken en te testen :)
     
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Een dure winkel zal vast goede service hebben. Liever een winkel die sommige dingen voor iets meer verkoopt, wat beter personeel heeft en voldoende uitleg kan bieden als de Media Markt die een stel achterlijke heeft die je slechts kunnen vertellen dat Marantz (of een ander merk) een leuk merk is. Vind het zelf maar klote winkels die alleen handig zijn voor mensen die weten wat ze willen kopen!
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Helemaal mee eens maar.....
    Niemand kan iemand vertellen wat een leuk merk is (wat audio betreft). Je moet het zelf horen en dan bepalen of het iets is ;)

    Ik ben zelf de laatste maanden ook bezig geweest een goede surround/stereo set bij elkaar te zoeken en ben veel wijzer geworden.
    Het belangrijkste is eigenlijk niet af te gaan op ander mans mening maar zelf gaan luisteren.
    Wat voor de één een goede combi kan zijn, kan voor de ander verschrikkelijk klinken :)
     
  20. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Media Markt mensen wijzen meestal gewoon wat dingen aan hoor. Zijn stelletje idioten! *)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina