Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Vaak wel maar ik wil ze ook niet over één kam scheren.
    Er zitten vaak genoeg echte liefhebbers bij alleen werken ze bij de verkeerde winkel ;)
     
  2. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag had ik voor mn router iemand die er echt wel verstand van had. Was wel mooi, kon me er veel over vertellen aangezien hij het zelf ook een mooi ding vond (komt binnekort bij mediamarkt)
     
  3. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk heb je ook medewerkers bij Media Markt die wel echt iets weten over de producten die er worden verkocht. Maar ik bedoelde het `over het algemeen´.
     
  4. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook even rond gekeken naar een Dolby set, omdat ik alles hiero wil gaan vernieuwen (TV, geluid set, next gen console etc.) Maar vind het lastig om iets te vinden. Na de begin post te hebben gelezen durfde ik geen jopie vraag te stellen en ben ik dus verder gegaan naar het deel over de 'losse onderdelen'. Op kieskeurig.nl heb ik even snel rondgekeken naar receivers en had ook iets leuks gevonden. Alleen vraag ik mij af of die wel Dolby, dts etc. ondersteund, omdat er stereo staat. Deze is het: http://kieskeurig.nl/product/4066898F792B46C3C1256E3200578CAF.htm

    Kan iemand mij helpen?
     
  5. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Die reciever kan geen Dolby Digital/DTS weergeven. Het is een gewone stereo reciever.
    DE HK 3380 en 3480 zijn stereo recievers dacht ik. De andere allemaal surround.
     
  6. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Pioneer maakt over het algemeen goede recievers. Veel mensen vinden ze alleen voor muziek niet zo mooi. Meer van die film recievers. Je moet gewoon naar de winkel gaan en gaan beluisteren. Jij weet precies wat je wilt en mooi vind klinken.
     
  8. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou niet alleen kijken bij Pioneer. Kijk ook eens naar merken als Marantz, Sony, Denon, Onkyo en nog wel een aantal meer. Als je je console er ook op wil aansluiten en dergelijke moet je letten op component aansluitingen en bijvoorbeeld hdmi. Het is maar een tip, maar focus je niet zozeer op een merk.
    De volgende receivers zijn intressant en zitten in de zelfde prijsklasse ongeveer:

    Marantz sr5001
    Sony STR-DA1200ES
    Denon 1907
    Onkyo 604

    Hoop dat je er wat aan hebt,

    MVG Marc
     
  9. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk hier heb ik dus iets aan, bedankt :) Vind alleen €300 - €350 wel genoeg voor een receiver en dit zit me toch net iets te hoog. Die Denon lijkt me wel een geschikte receiver alleen is die net iets te duur. Ik zie dat die 7.1 ondersteund, hebben ze die dan niet in 5.1 zodat die goedkoper is?

    EDIT: Zoiets als dit? http://www.kieskeurig.nl/product/DF216743F5519BC6C125700A00370278.htm
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  10. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Een serie lager misschien? Van denon heb je toch ook de 1507. Van de Marantz kun je ook ff opzoek naar de SR5600, die is voor een 350 euro wel te krijgen. Is een uitlopend model, welke over dezelfde specs als de 5001 beschikt, maar dan zonder de hdmi interface. scheelt toch een slok op een borrel. Een goedkope zaak is Correct. www.correct.com
     
  11. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    De Marantz SR5600 lijkt idd wel op een leuk dingetje (voor zover ik er verstand van heb;)) Is deze dus goed voor film/gaming (ps2/ps3/xbox 360)? Zoja, dan ga ik eens een kijkje nemen in een shop. Heeft het ook zin om ernaar te luisteren? Of moet ik dan doen bij het kiezen van boxen?
     
  12. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Je moet zorgen dat de match tussen je speakers en receiver klopt. Dus luister de boxen die jou aanspreken het liefst op de receiver die je wil aanschaffen. Hierbij spelen budget en dergelijke een grote rol, omdat je ergens een keer een grens moet trekken. Wil je eigenlijk vloerstaande of boekenplank speakers? Dat is me nog niet helemaal duidelijk geworden. Ik zou een boekenplank model zeker niet afschrijven. Bijvoorbeeld de B&W 602S3 speelde zijn grotere vloerstaande broers finaal het bos in.

    Het merk Marantz zelf wordt omschreven als een warme versterker. Hier passen allerlei speakers op. Het gaat erom wat vind je mooi klinken en waarop. Als je bijvoorbeeld houd van een warme klank kun je denken aan B&W. Een ander merk wat je vaak genoemd ziet worden i.c.m Marantz is Mordaunt Short. Deze speaker-receiver combinatie ligt bij velen erg lekker in het gehoor.
    Wil je een meer neutrale klank, kun je denken aan een speaker welke bekend staat als een wat helderdere speaker. Dit zijn met name duitse merken als Elac, Heco en Magnat. Ikzelf kan hier geen oordeel over vellen, daar ik alleen de combinatie Marantz met B&W heb beluisterd.
    Een andere combinatie die vaak genoemd wordt is DALI met Marantz. Ik heb DALI wel beluisterd, maar op een andere receiver. De Dali speakers lagen ook erg lekker in het gehoor, en zijn volgens velen een goede combinatie. Ik heb DALI concept serie geluisterd, en dan met name de Concept 6, en de suite serie, de 1,7, welke ik zeer dun vond klinken. Dat wil zeggen weinig body en niet of nauwelijks laag.

    Hoop dat je wat hebt aan mijn gezwets.

    MVG Marc
     
  13. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn boekenplankspeakers en vloerstaande?

    En ja, heb heel veel aan je gezwets!
     
  14. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Boekenplank speakers zoals de B&W601, en Magnat 501. Een vloerstaander is bijvoorbeeld de 604 van B&W. Kijk maar op kieskeurig. Zie je zo het verschil. Een vloerstaander is zo'n grote speaker waar meer laag uit komt. Kijk maar even
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Boekenplank:

    [​IMG]

    Vloerstaanders:

    [​IMG]

    Vloerstaanders zijn dus groter daardoor kan er dus ook meer geluid uit komen (over het algemeen genomen natuurlijk).

    Vloerstaanders worden over het algemeen genomen vaak gebruikt voor stereo weergaven en voor surround zie je vaak Boekenplank speakers.

    (zelf heb ik vier vloerstaanders in mn setup, stereo/surround).

    Het hangt allemaal af van je budget, smaak, ruimte en wat je het liefst hebt.

    Loop gewoon eens een MediaMarkt of speciaalzaak binnen.
    Als je gewoon laat weten wat je zoekt en verschillende speakers wilt horen dan zullen ze je graag helpen.

    Al de verhalen die je van ons leest zijn leuk en handig maar het belangrijkste is dat je zelf gaat luisteren :)
    Men kan wel zeggen dat een bepaalde reciever niet goed bij een bepaalde speaker past maar als JIJ dat wel vind... Niemand kan voor jou bepalen wat je wel of niet mooi vind :thumbs:
     
  16. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Marantz icm Elac, ik vind dit zelf een zeer fijne combinatie. Zou ik ook zeker naar luisteren als je de kans hebt.
     
  17. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Super, met deze informatie ga ik zeker eens naar de Hifi speciaal zaken!
     
  18. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem trouwens ook wat CD's mee die je kent, daarmee gaat vergelijken nog makkelijker.
     
  19. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vandaag naar de fnac geweest, ik vroeg of ik de mordaunt-short genie's eens mocht beluisteren, maar dat kon niet van de werknemer, pff, ze waren niet aangesloten... maar ik heb zo eens naar de achterkant gekeken van die speakers.

    Bij de uitleg op de mordaunt-short staat er : "Nickel-plated, bullet terminals
    Completing the elegant cabinets, are matching nickel-plated, bullet terminals offering flexible connection – via banana plugs, bare cable or spade terminals. "

    dus dan kan ik dit gebruiken
    [​IMG]
    is dat dan 5 * 2plugs dat ik nodig heb ?
    En dan heb ik ook gewoon speakerkabel nodig ?
    zoals dit : [​IMG]

    Klopt dit ?

    Mvg , Filip
     
  20. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft geen pluggen te gebruiken. En de kabels kan je zelf kiezen. Je hebt veel verschillende en het ligt aan je speakers welke je wilt gaan gebruiken. Je hebt onder andere de normale speakerkabel maar ook de Bi-Wire speakerkabel. Beetje ingewikkeld hoe dit zit maar een normale speakerkabel zal voor jou denk ik wel voldoen. Koop ook niet te dure kabels. Het verschil tussen een kabel van €3 p.m. en €6 p.m. is niet enorm groot. Heb zelf Profigold kabels gekocht voor €3,20 p.m. Voor mij voldoen deze kabels hoop ik, heb zelf mijn reciever nog niet binnen. Hoop toch echt dat het deze week nog wordt zeg!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina