Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan gewoon niet :x
    Packard Bell is een heel ander merk dan Hewlett Packard. PB is inderdaad niet aan te raden, HP daarentegen is een prima merk met goede prijs-kwaliteit verhouding. Alle A-merk laptops worden geleverd met extra software, maar dat mag geen ramp zijn, zo moeilijk is het niet om die te verwijderen of een clean install te draaien.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is bij elke laptop zo. Op m'n Acer stond ook allemaal zooi op van Acer zelf, geformateerd en een verse XP Professional erop gegooid.

    Nergens last van.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Nu heb ik dezelfde vraag op een amerikaanse forum gesteld, en daar raden ze mij volop aan om voor een Dell te gaan.

    http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/3x_nb_cat2?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs



    InspironTM 1501
    Geniet van een hoge snelheid en grote opslagcapaciteit voor uw digitale foto's, muziek en documenten.
    AMD® Turion 64 X2 Mobile-technologie TL52
    Legitieme Windows Vista™ Home Basic - Nederlands
    1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
    15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm: 1.280 x 800
    120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
    Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
    256 MB ATI® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory™
    Collect & Return-service, slechts 90 dagen


    Voor 700 euro heb je al een heel aardige laptop, hoe word Dell onder de mensen bevonden hier?

    Zo zo, via die site kan je je eigen laptop samenstellen en hun bouwen em dan voor je?
    Das wel fucking cool....diezelfde specs als hierboven maar dan met meer geheugen
    2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024), word ie 750 euro, dat is zeer netjes, toch?
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2007
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Change of plans...ik heb met mijn vader overlegd, en die zei "waarom ga je niet voor een nog VEEL betere laptop, vergeet niet dat het je pc gaat vervangen,maar vooral dat je het ook voor de toekomst hebt, kan je beter gelijk iets echt goeds zoeken" en hij bood me aan een soort van regeling te maken, iets wat sommige shops ook doen..30 euro per maand en je kan nu al je product halen en gebruiken, alleen bij mijn pa heb ik dan niet die extra kosten, erg tof van hem, en ik denk dat ik dat aanbod aanneem.

    Ik heb mijn budget nu tegen de 1000 euro gelegd, hoger ga ik ook echt niet.
    Dat heb ik simpelweg gewoon niet over voor een laptop, is ook nergens voor nodig. Ik heb eens zitten kijken naar Apple, die Macbooks, prachtdingen zo te zien...maar erg prijzig, voor de goedkoopste Macbook (13 inch, klein scherm dus) betaal je al 1.099,00 . en dan is het ook nog maar 512 mb ram, dus nah.
    Design is uiteraard belangrijk,maar niet ZO belangrijk.

    Acer, Toshiba of Fujitsu Siemens of Dell dus.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de HP Pavilion dv6318ea

    Merk processor: Intel
    Type processor: Core Duo T2080
    Kloksnelheid: 1.73 GHz
    Cachegeheugen: 2048 KB
    Bustechnologie: 533 MHz
    Intern geheugen: 1024 MB
    Harde schijf: 160 GB
    CD/DVD (RW): double layer DVD
    Diskettestation: nee
    Grafische kaart: nVidia Geforce Go 7400
    Grafisch geheugen: 128 MB
    Shared videogeheugen: nee
    Modem: 56k6 V.92
    IEEE 1394: ja
    Netwerkkaart: ja
    Parallelpoort: nee
    Seriële poorten: nee
    USB-poorten: 3x USB 2.0
    TV-out: ja
    Touchpad: ja
    Accu: Li-ion
    PCMCIA: ExpressCard/54
    Schermformaat: 15.4 inch
    Widescreen scherm: ja
    Besturingssysteem: Win Vista Home Premium
    IRDA: nee
    WiFi: 802.11g
    Garantie: pick-up & return
    Garantieduur: 12 maanden
    Bluetooth: nee
    Ingebouwde webcam: ja
    Nummeriek toetsenbord: nee
    Geheugenkaartlezer: ja

    €845,50 incl verzending op Chear.nl
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Grote kans dat ik voor

    Asus A7T ga

    € 1.053,69


    http://www.funprice.nl/shop.gss?pag...t&method=gotoArtikelAction&arg0=Artikel::4652

    Is ietsje duurder dan ik wou, en het is geen 2 gig ram,maar dat is altijd bij te kopen.

    http://www.funprice.nl/shop.gss?pag...t&method=gotoArtikelAction&arg0=Artikel::4652

    plus de geforce 7600 zit erin, die ik (van wat ik gehoord/gelezen heb) heel erg goed met games presteert...en al zeg ik wel dat ik nooit pc games doe, kans is groot dat ik met een laptop uiteindelijk echt wel wat ga gamen.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zit nu toch weer te twijfelen aangezien bovenstaande HP een Core Duo T2080 processor heeft. Deze heeft maar 1mb Cache. (512kb per Core).
    En het is een Core Duo, een voorganger van Core 2 Duo. Met het oog op de toekomst is het misschien verstandiger om een Core 2 Duo te pakken..

    Twijfels..twijfels.

    /edit: Lees net op internet dat het verschil tussen 1mb Cache en 2mb Cache nihil is. Dus dat is al een twijfel minder! :+
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2007
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    1mb vs 2mb cache is wel belangrijk hoor! Alles wat in het geheugen moet (dus echt alles wat je computer ook maar doet) gaat door de cache, cache geheugen is ook ontzettend duur in verhouding
     
  9. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh... Cache is pas leuk afhankelijk de grootte en van het level. On-die cache op L1 zal aanzienlijk betere prestaties leveren. Desondanks kan je ervanuit gaan dat alle cache van 2MB of minder op L1 niet direct merkbaar is voor gewone gebruikers; zie ook maar eens de benchmarks van de "gewone" E6400 en de E6420 waarbij dus de winst minimaal is.
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    M'n keuze is definitief!
    Ik ga voor de HP Pavilion dv9255ea!

    Houdt je vast en huiver voor de specs. :cool:

    Intel Centrino Core 2 Duo T5500 (1,66ghz met 2mb Cache)
    2024mb RAM
    240gb SATA (!!)
    17" scherm
    Nvidia Geforce Go 7600 256mb dedicated geheugen
    Externe poorten:
    - 5 in 1 Cardreader
    - 1 VGA Port
    - 1 HDMI Port :cool:
    - 4 USB
    - Svideo Out
    - Firewire
    - etc etc
    Bluetooth

    En nog veel en veel meer!

    Hier kan ik de komende jaren wel mee vooruit! :+
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  11. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Hulp met laptop

    Hoi allemaal,

    Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen.. Maar ik heb er nou niet echt veel verstand van. Kan iemand mij daarbij helpen?
    Ik heb een paar puntjes die er wel in moeten zitten:
    - Er kunnen redelijk nieuwe games gespeeld worden
    - minimaal 1024 mb.
    - Wireless Lan
    - Ethernet aansluiting
    - Als het kan/past Bluetooth
    - Niet te klein beeldscherm
    O ja mijn budget is €1800,-
    Alvast onwijs bedankt!!
     
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  14. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    de specs die je noemt zijn vrijwel standaard in elke laptop aanwezig (€1000+)
    Wat belangrijk is voor een goede gamelaptop is een losse grafischekaart die geen gebruikt maakt van je interngeheugen. (dus geen shared videogeheugen)

    Alienware maakt laptops die geschikt zijn voor gamen.
    Aangezien je een redelijk bedrag hebt om een laptop aan te schaffen kun je een kijken naar de Aurora m9700 serie. (alienware.com)

    Deze laptops zijn er vanaf zo'n 1300 euro.

    voor 1800 euro heb je dan

    17" WideUXGA met een resolutie van 1920 x 1200
    256 Geforce Go 7900
    2 GB intern geheugen
    80GB 7200RPM schijf
    AMD Turion 64 2.0 Ghz (dual core)
     
  15. Hit `em hard

    Hit `em hard gimme one of those!!

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    3
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ding weegt dan wel 5-6kg en is enorm lomp, heeft iets van 5 fan's erin en voor elk extratje (dvd brander zit er niet eens standaard in) betaal je ontzettend veel.
    Daarnaast is 80gb niet bepaald veel en die turion maar matig.
    Vriend van me heeft hem ook, en heeft er ontzettend spijt van, mede doordat die dingen zo lomp zijn.
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Berichten vanaf de post van Ghostkiller14 even verplaatst.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is een volledige change of plans, om een lang verhaal kort te houden.Na lang zoeken, ben ik dan TOCH bij Zepto uitgekomen. Weliswaar 2ehands (3 maand oud) een geweldige laptop voor alles, en voor gamen is die helemaal te gek voor woorden, en ik denk dat ik dan wel eens heel wat pc games zal gaan doen. In een review ervan lasik dat Oblivion met 4x anti alias en op 800x600 prima te spelen was, ik zag een filmpje gemaakt door de gast waar ik em ga halen van Prey met alle settings op hoogst, draaide als een zonnetje.

    Gaat me 1150 kosten, nieuw issie 1475.



    Omschrijving

    Lekker compact, klein, ubersnel en gewoon 'n
    erg lekker apparaatje om mee te werken: Zepto Znote 6214W!

    Hoofd specificaties:
    14,1" WXGA Crystal Clear 1280 x 800
    nVidia GO 7600 512MB
    Intel Core 2 Duo T7200 2,00GHz
    2048MB DDR2 - 667MHz in Dual Channel
    100GB @ 7200 rpm
    DVD+-RW DualLayer
    Intergrated BT & Wi-Fi

    overige specificaties:
    Centrino™ NAPA technologie
    Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
    4 x USB 2.0 poorten, 1 x Firewire, 1 x VGA uit
    Geluid in- en uit , 1 x TV-Uit
    Ingebouwde 3in1 kaartlezer
    100/1000 Megabit netwerk, 56K modem
    341mm x 247mm x 27mm, 2,35 kg

    Bijgeleverde accesoires:
    passende Zepto-sleeve
    Oplader voor netstroom

    Bijgeleverde software:
    Legale MS Windows Vista Home Premium 32 bits (OEM-versie)
    Werkt hier 100% volledig! Alle drivers voor de Zepto icm Vista Home Premium zijn te vinden.


    http://tweakers.net/aanbod/advertentie/65563


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  19. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb die ook :D. lalalala. Tja wat moet ik zeggen.. uh.. lekker snel, niet te duur, vrij ligt van gewicht en best wel ok design. 1 nadeel is.. door de beste hoge specs (vooral de videokaart) gaat de accu niet zo lang mee. Een adapter meezeulen is dus wel verplicht. Maar voor de rest heb ik nog geen nadeel gevonden. Scherm is niet te klein maar ook niet te groot, zodat je hem echt altijd bij je kan hebben in je rugzak. De case is ook sterk genoeg.. ik heb niet eens een hoes eromheen gedaan. Stil is die ook nog.

    oftewel pwn laptop. Klasgenoot heeft er sinds gister ook 1. lets start the zepto invasion !!!
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Aaaaah vet man, dat is nog eens grappig dat je die ook hebt.

    Het maakt mij echt niks uit dat de accu niet superlang meegaat, aangezien ie echt het meest van de tijd op mijn kamer zal staan op het buro, dus is totaal niet van belang eigenlijk. En op vakantie zal ik nooit een laptop meenemen, een PSP evt is meer dan genoeg voor de 'rustigere' momenten op vakantie.

    Ik wou een laptop dat ik sowieso Brothers in arms kon draaien...nou.....dat gaat hem absoluut wel lukken zo te horen, tjonge. En wanneer ik ga gamen, sluit ik die shit aan op mn beamer..nouuuuu echt, can't wait.

    vanaf maandag al bezig met uitzoeken, ik was bijna zeker dat ik zelfs voor een van de nieuwste Znote's wou gaan , ik zou em bijna bestellen...en toen zag ik ineens staan dat de leveringstijd onbekend was, en ik ben een beetje allergisch wanneer zoiets er staat...ik heb ooit eens met een Amerikaanse PS2 een niet al te fijne ervaring gehad. In europa was ie nog niet uit en ik gek genoeg 2600 gulden betalen bij Futurezone te Rotterdam voor een USA PS2...echter kwam dat ding maar niet, uitstel na uitstel, smoes na smoes....vreselijk. Ik wil iets gelijk kunnen halen, of in elk geval een geschatte of verwachte leveringsdatum weten.

    Toen een tijdje nog getwijfeld tussen Sony Vaio, eentje van 1300 die er supertof uitzag maar qua specs niet kon tippen aan deze Zepto , De Asus f3jp nog overwogen,maar dat zat in de 1400 euro....en uiteindelijk bij die zepto uitgekomen. :)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina