1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Geheel mee eens in het geval van je 24" TFT monitor waar je misschien zo'n 70cm vanaf zit. Steker nog, volgens o.a dit artikel valt dat verschil zeker op! Ook door mij.

    Romius vraag zich echter af of een 40" Full HD tv in de woonkamer zin heeft. Een totaal andere situatie naar mijn mening.
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Is ook een totaal andere situatie, volledig met je eens. Maar wij hebben er een in de huiskamer staan (een 40" Full HD Bravia) en dat beeld is ook ziekjes scherp hoor (uiteraard i.c.m. een goede bron) :eek: Maar dan zou ik er een 40" HD Ready scherm naast moeten zetten (met vrijwel identieke instellingen en dezelfde kijkafstand hanterend) om echt goed te kunnen vergelijken. En die ruimte biedt ons TV meubel helaas niet :+

    Maar dat bijvoorbeeld je HUD kleiner wordt als je resolutie omhoog gaat is een feit, of we nu over een 24" TFT of een 40" Full HD scherm hebben. En dat is voor mij de voornaamste rede om voor een zo hoog mogelijke reso te gaan.

    EDIT : Artikel doorgelezen, maar ik weet eigenlijk niet wat ik verder nog over de kwestie moet zeggen. Laten we het erop houden dat iedereen voor zichzelf zijn situatie even moet bekijken, eventueel zoveel mogelijk nabootsen in de winkel waar men gaat kijken voor een nieuw scherm, om vervolgens de beste keuze te kunnen maken. HD Ready of Full HD, LCD of Plasma.

    En nu heb ik er genoeg van 8) :+
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  3. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt mij ook het verstandigst, het is ook een kwestie van smaak. Ik stond laatst naar een Samsung LCD en een Panasonic plasma te kijken en m'n vriendin vond de LCD mooier. Nou heeft ze er ook geen verstand van :+ , maargoed.
    Maar als ik dit zie, ga ik toch liever voor plasma:

    [​IMG]
    Bovenin Sony LCD, linksonderin Sharp LCD en rechtsonder Pioneer plasma.
    Ik denk overigens wel dat dit wat dramatischer overkomt dan in het echt, maargoed.

    Mijn advies: koop een Panasonic 37 of 42PV70 :D

    Hele artikel over contrast ratio van het plaatje vind je hier overigens: http://gizmodo.com/gadgets/feature/contrast-ratio-shoot out-everyone-loses-259495.php
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel een erg extreem voorbeeld hoor. Op mijn Sony LCD is zwart gewoon echt zwart, met of zonder videosignaal. In dat artikel is het beeld blauw? Ik zou niet veel waarde hechten aan dat artikel, niet erg objectief naar mijn mening.

    De tijd dat Plasma's per definitie een beter geven dan een LCD is toch echt voorbij. Neem bijvoorbeeld de Sony 40W2000 ..

    http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030218,49285565,00.htm

    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=63698

    http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/sonykdl40W2000.htm

    Dus bekijk die ook eens in de winkel zou ik zeggen. Wil je niet voor Full HD gaan dan is de 40V2500 of de nieuwe 40D3000 ook het overwegen waard.
     
  6. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat zei ik al, dat het plaatje erger is dan in het echt. LCD's worden ook beter met hun zwartwaardes, die laatste generatie Sony's zijn ook erg mooi. Maar ik vind de prijs ook vrij fors.
    Op mijn LCD is het beeld ook een beetje blauw heb ik zelf ervaren.

    Maar de meningen zijn verdeeld, ik lees over het algemeen dat plasma toch een beetje de voorkeur heeft. Maar ook hier komt smaak weer om de hoek kijken, en ook waar je meer waarde aan hecht. En ook waar je 'm voor gebruikt, ik vind dat SD content toch net mooier draait op een plasma, dus met name DVD films. En daar gaan de meeste reviewers ook vanuit, films. Voor games vind ik het verschil al kleiner worden.

    De tendens de laatste tijd is dat de allebei de kampen hun nadelen hebben weggewerkt en het steeds meer op persoonlijke voorkeur neerkomt.

    edit: Ik heb even die reviews voor de 40W2000 doorgenomen en dat ziet er ook echt goed uit, maar er zijn ook nadelen. Zoals ik al zei, voor SD content bijv. En de prijs vind ik toch behoorlijk, de goedkoopste is 1750, toch bijna 600 euro duurder dan een 42" Panasonic.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  7. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou ong. de gemiddelde prijs van de samsung R 8 serie (dacht ik)??
    Dan bedoel ik die met dat soort glas onder aan...

    [​IMG]

    En dan de 82 cm?
     
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Weet iemand een leuk scherm tussen de 400/500 euro voor de pc op aan te sluiten? Om wat te gamen, voor films te kijken en ook de xbox 360 op aan te sluiten.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor dat bedrag heb je helaas niet veel keus.
    De schermen dit tekoop zijn , zou ik persoonlijk niet in huis halen.

    De Mediamarkt verkoopt nu een Philips 26pf3321 voor € 459
    ( 1x Composiet , 1x S-video , 2xScart , 1x Component en 1x DVI/HDMI

    Tussen de € 500 en € 600 heb je wel een Samsung LE26R71B.
    Deze is standaard voorzien van (1x Composiet , 1x S-Video , 2x Scart , 1x Component , 1x VGA en 1x HDMI ).
     
  10. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    iK heb deze tv voor 949 bij de mediamarkt gekocht. Via internet is ie waarschijnlijk goedkoper. Alleen bij mediamarkt doen ze niet zo moeilijk over kapotte pixels enzo.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar kunnen wel winkels nog een voorbeeld aannemen.

    In de voorwaarden van Progress staat , koop=koop.

    Als je daar een LCD bestelt en vervolgens thuis ontdekt dat je 2 dode pixels heb , dan kan je de LCD niet terug doen.
    Want Progress beroept zich dan op garantie-voorwaarden van de fabrikant.
     
  12. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0

    Niet te geloven. Deze argumenten slaan dus nergens op. Ghosting zie je juist bij spellen met snelle horizontale bewegingen. De snelle bewegingen bij racegames zijn per definitie niet horizontaal maar in de diepte. Dit heeft ook helemaal niets met blur te maken.

    Je kunt juist eerder ghosting verwachten bij voetbalspellen of snelle first person shooters (waarbij je met je gun vaak snel van links naar rechts draait). Het is echter niet gezegd dat iedereen er last van heeft. Toen ik die LCD had zeiden sommigen die bij me op bezoek kwamen tijdens een potje PES6 direct van hee wat is er in godsnaam met dat beeld van je aan de hand terwijl anderen zeiden van vet man PES in HD en meer niet.

    En wat die resolutie betreft.... McDennis je kan wel weer met allerlei artikelen aan komen zetten maar ik heb GHTHD op de ps3 op een HD ready en een Full HD scherm gezien en je ziet het verschil duidelijk. En ik heb mijn 1366x768 Panasonic LCD ingeruild voor een 1024x720 panasonic plasma. Die twee resoluties liggen nog dichter bij elkaar en zelfs daar zie ik een DUIDELIJK verschil in scherpte. En op mijn computermonitor kan ik van 600x400 tot 1920x1080 (zelfs nog verder maar ja, welke game support het en welke game loopt dan nog soepel met mijn 6800 kaart?). En bij elke stap omhoog/omlaag zie je het verschil. Jij moet echt je oogkleppen eens een keer afzetten, een ps3 met een full HD gaan opzoeken en dan hetzelfde spel in 1080p en 720p gaan spelen. En dan moet je hier terugkomen en je excuses aanbieden en dan praten we er niet meer over okee?
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Please, quote mij gewoon ff helemaal niet meer oke ? Geldt voor iedereen, ben de discussie zo onderhand wel beu. Bovendien ben ik onwetend en heb ik toch nergens verstand van, dus zal ik in het vervolg ook wijselijk mijn mond houden hier als er om advies wordt gevraagd....

    Ik bedoel dit niet hatelijk maar ik heb er gewoon echt geen zin meer in.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  14. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Na lang wikken en wegen heb ik afgelopen maandag de Samsung 50Q91 aangeschaft.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Heerlijk scherm om TV op te kijken en op te gamen...
     
  15. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ik zag deze in de krant staan voor 570 euro, volgens mij is dat een foutje:+ Ik denk dat ze die zwarte wat bijna iedereen heeft mee bedoelen. Het plaatje van de R 8 staat er wel bij..

    Hehe zag het op tv ook + 70 maanden garantie.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  16. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Wrede plasma. Maar wel een beetje klein. Ik vind slechts 127 cm niet echt meer van deze tijd maar ja dat moet je zelf weten.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Reclameborden, curbstones, strepen op het wegdek... racegames hebben echt meer dan genoeg beweging om ghosting te veroorzaken. Maar of je het wil of niet, met zowel shooters als racegames als welk genre dan ook, op mijn 4 ms LCD TFT paneel heb ik GEEN ENKELE VORM van ghosting. Of ik daarbij geluk heb dat mijn ogen het niet waarnemen of niet, IK ZIE HET NIET. En ik kan wel vertellen dat die 40 ms van jou pure onzin is. Dat is 4 honderste van een seconde. Ik rijd met racegames vaak genoeg 0,04 seconden achter mijn eigen tijd aan, en dat is ongelooflijk veel als je dit als responsetime hebt. Dan zou je een bliksem niet eens kunnen waarnemen in bijvoorbeeld Bullet Marsh (nieuwe map van Gears of War). De enige ghosting die ik waarneem is de ghosting die de ontwikkelaars in het spel gestopt hebben om het snelheidsgevoel te bevorderen.

    En nog ff mijn mening over LCD vs. plasma:
    Het is maar net wat je prefereerd. LCD is scherp en plasma heeft een ongelooflijke kleur opbrengst. Zie het maar als de vergelijking tussen een VGA kabel en een component kabel. Ik persoonlijk ben pro-plasma. Die 200 horizontale beeldlijnen die 'ie mist zijn voor mij niet waarneembaar, maar de kleuren en zwartwaardes knallen er vanaf. M'n oma heeft net een nieuw model 32" van phillips gekocht, en ik moet zeggen dat de kleuropbrengst van LCD echt is toegenomen de laatste tijd, maar imho doet het nog veelste veel onder voor een plasma paneel. Ook zijn DVD's beter te bekijken op plasma, omdat het beeld op de een of andere manier voor mij veel rustiger lijkt.
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier bedoel je motion-blur, toch ? Wat ook in o.a. NFS Carbon zit ?
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Whow, ik kom vrij zelden in deze thread maar door bovenstaande quote toch nog maar eens wat terug gelezen....
    Guys, chill :b:

    Ik heb een tijdje geleden een aantal keer duidelijk verteld wat mijn ervaringen zijn betreffende plasma/LCD, HD Read, Full HD etc en als ik dat zo heb getypt vind ik het wel weer goed voor de thread (jammer genoeg lezen veel mensen nooit een thread op hun gemak door....).

    Grappig om te zien dat mensen keer op keer hun ervaringen herhalen en herhalen er er bijna niet uit lijken te komen met anderen.

    We kunnen nog zo mooi met zn allen zeggen wat de cijfertjes inhouden en met wetenschappelijke onderbouwingen komen maar beeld en geluid moet je toch ervaren om een goede mening te vormen.

    Z3R0, laat je niet gek maken en verdiep je nog wat verder in Halo 3 ;) Is veel leuker \o/

    En als het over deze discussie gaat mag Jeepee voortaan voor mij mee discussieren !
    Niks meer aan toe te voegen :D
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  20. JeePee

    JeePee Guest

    @ Zero,
    Jep, en in Burnout, MotoGP, PGR3 een beetje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina