1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek al een tijdje naar een programma die je CPU-temperatuur ingame toont. En ik weet niet welke spyware zijn,... Ik heb er hier al 2 staan, CPUCool en Speedfan. Maar deze tonen ze niet ingame.
    Anders kan ik neit weten heover ik kan gaan overclocken. :+
     
  2. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Overclocken doe je niet in-game!

    Het stabiel clocken van een systeem test je onder Windows gewoon met Prime of iets dergelijks en binnen Windows kan je op wel 10000 manieren je temperaturen weergeven.
     
  3. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Heerlijk die 8800GTX videokaart :x

    De laatste tijd krijg ik redelijk vaak een BSOD met de foutmelding nv4_dsp.dll. Dit voornamelijk met WoW maar met C&C3 krijg ik zo nu en dan ook deze foutmelding. Daarnaast oogt mijn systeem ook behoorlijk instabiel.

    Gisteren heb ik mijn drivers van mijn videokaart geupdate in de hoop dat de foutmeldingen wegblijven maar sinds ik de kaart heb geupdate oogt alles zeer langzaam ingame en schokt/hapert ook het beeld. Maar toch behou ik een constante FPS van 60+ terwijl je als je het beeld ziet je zou denken dat het een FPS van 20/25 is. Erg vreemd iig.

    Wat ik heb gedaan om mijn oude settings terug te krijgen is als volgt:
    Systeem herstel
    Alle drivers verwijderd en mijn oude drivers geinstalleerd.
    Ook volledige scans van mijn systeem (virus, memtest, foutcontrole's etc).

    Maar toch blijf ik dat haperende beeld behouden. Heeft iemand een idee wat dit dan toch kan zijn?
     
  4. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat er op een of andere manier een fout in je Geheugen of Hardeschijf zit??
     
  5. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Ook al naar gekeken, en ook daar kwam niks uit :)

    Maar goed, vandaag laat ik mijn pc geheel opschonen en word windows XP weer opnieuw geinstalleerd. Waarschijnlijk hebben de updates van de videokaart iets beschadigd in windows zelf waardoor alles zeer slecht werkt en mijn systeem alles behalve stabiel maakt.

    Hoop daarna wel dat alles gewoon weer werkt zoals het hoort :)
     
  6. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, nu ik met me nieuwe probleem.

    Mijn oude pc start opeens niet meer op...
    Ik kom tot het scherm van waar ik kan kiezen tussen veilig modus enzo, ik kies er eentje uit, maakt niet uit welke, en hij start ze eigen opnieuw op terwijl ik gister nog vrolijk een spelletje heb zitten spelen...

    Ik heb niks geinstalleerd of gewijzigd...

    Specs:

    AMD Athlon 3000+
    512 Mb ram
    Geforce 6200 (128 mb dacht ik)
    Windows XP S2

    Edit: Ik heb al de Batterij uit me moederbord gehaald, 30 min gewacht en terug in gedaan maar helpt ook niet.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  7. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Momenteel heb ik 2 verschillende 17" LCD's die elk 7000 ~ 8000 uur(!) gedraaid hebben. Beide van het merk HP. Prima schermen, doen het nog steeds maar vervangen zou geen overbodige luxe zijn.

    Heb van alles uitgezocht en ben tot de conclusie gekomen dat een 22" scherm het mooist is. Mijn computer gebruik ik momenteel voor internet, chatten, documenten maken en het proberen van vanalles in virtuele omgevingen. Het is niet persee een game PC (het gaat om PC2) maar ik kijk wel graag een episode '24' of Prison Break ofzo.

    Nou is mijn oog gevallen op een Samsung 226BW (dat Vista scherm) of de HP W2207. Heeft iemand ervaring met deze schermen en misschien tips of do's en don'ts.
     
  8. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    7 a 8000 uur voor een LCD is niet echt veel. LCD's kunnen tot 40.000 uur gaan. Plasma's tot 20.000. Als je elke dag je scherm 3 a 4 uur aanzet, zou je zo'n 40 jaar (LCD) kijkplzier moeten hebben. Hoewel de resoluties dan al achterwege zullen zijn. :+

    EDIT: Dat scherm van Samsung heeft veel positieve commentaren. Idiaal, volgens mij. Hoewel ik niet op de hoogte ben van schermen...
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    met googlen kwam ik hier op uit:
    http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t10593.html

    dus als je wel een VIA chipset hebt weet je nu waar het door komt ;)
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze doen het nog wel, dat is het probleem niet. Alleen de brightness enzo word uiteraard naar verloop van tijd een stuk minder. Die Samsung heeft het voordeel iig 2ms te zijn(alhoewel dat mij niet echt interreseert), 3 jaar garantie te hebben en daarnaast inkoop 3 euro goedkoper. De HP daarin tegen heeft 5ms, 1 jaar garantie en is dus ietsjes duurder. Wel kan deze veel beter in hoogte/hoek versteld worden.
     
  11. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
  12. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nou bezig mijn videokaart te overclocken door middel van het programma ATI Tray Tools en daar staat dan bij overclocking het volgende:

    Values:

    Bios GPU: 200,0 Current GPU: 219,0
    Bios MEM: 166,0 Current MEM: 176,0

    En mijn vraag is: Is mijn videokaart nu overclockt? ik weet dit niet zeker omdat er bij die bios GPU/MEM gewoon nog de standaards staan.
    Als hij nou nog niet overclocked is, wat moet ik dan doen om deze snelheden te krijgen?
     
  13. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @dave123: ik zou eens op zoek gaan naar de correcte "vertalingen" van bios en current.
     
  14. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben op zoek naar een draadloze router waar je met 6 mensen opkan.

    De DI-624 beschikt over een krachtige Firewall, en een 4-poorts 10/100 Mbps switch, voor een gedeelde Internet toegang, via breedband modem of kabel.

    Wil die vierpoorts zeggen dat je er maar met vier op kan of is dit iets anders? Alvast bedankt!
     
  15. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijkaar wel:

    [​IMG]
     
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Vierpoorts is voor 4 UTP-aansluitingen. Als je wireless erop wil (waarom zou je anders een draadloze router willen?), dan moet je de handleiding ff downloaden van dat ding want sommige routers hebben ook nog eens beperkingen op het aantal draadloze connecties.
     
  17. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je?, sorry maar ik weet niet zoveel van computers.
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh... Je wil overklokken maar kan bepaalde waarden niet aflezen en als ik je erop wijs waar je dan naar moet zoeken, dan heb je geen idee waar het over gaat.

    No offence, maar denk je niet dat het slim is om je PC in originele staat te houden en niet zelf te gaan lopen overklokken? Want 1 waarde verkeerd begrijpen of aflezen en je sloopt zo zonder problemen je videokaart of CPU.
     
  19. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou eerlijk gezegt boeit deze computer me niet zoveel meer omdat ik binnenkort een nieuwe krijg, en dan kan ik best met het overclocken spelen. Maar wat ik niet snap is wanneer ik in de bios de AGP op 4x zet en dan ook in ATI Tray Tools de AGP op 4x zet dat wanneer ik restart (dat moet) hij bij de ATI Tray Tools gewoon weer op 0x staat maar in de bios nog wel op 4x.
    Ik heb een Radeon 9200SE
     
  20. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu heb ik een vraagje... Ik kan mijn CPU-temp met 2 verschillende programma's uitlezen. CPUCool en Speedfan. Nu ik ze allebei open heb staan, zie ik dat CPUCool en Speedfan verschillende temps geven... Die tot 10° C verschillen. CPUcool toont 40 graden, wat best goed is. Speedfn toont maar liefst 50 tot zelfs 59°! Welk programma heeft gelijk?
    EDIT: of is gewoon een andere temp? :#

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina