1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 HD DVD Player [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 20 mei 2007
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In de US zijn de prijzen al bijna gehalveerd, dus hopelijk waait 't snel over naar de EU! Waar je wel goed op moet letten mocht je een stand-alone speler kopen is dat ie Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD en DTS-HD decoders aan boord heeft. Volgens de Blu-ray specificaties is dat namelijk niet verplicht!
     
  3. cartoonsmart

    cartoonsmart Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, weet iemand waar ik in Nederland die Matrix HD DVD versie kan kopen - ervan uitgaande dat de set vooralsnog op de 22ste alleen in de VS uitkomt.
    Oh, en ik ga ervan uit dat die (Amerikaanse) Matrix HD DVD schijfjes wel gewoon op de (PAL) 360 HD DVD speler af te draaien zijn?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat was de AVSWITCH-45 - HDMI 4-1 PORT SELECTOR van het merk HQ.

    http://www.hqproducts.com/nl/products/audiovideo/hdmiaansluiting/page_3/artl_AVSWITCH-45

    Koste bij de plaatselijk onderdelenhuis maar € 99

    De PS3 werkte perfect met de splitter ( Beeld 1080i en geluid ).
    Had alleen grote problemen met mijn Samsung HD-decoder , op 720p en 1080i kreeg ik alleen groene strepen over het scherm.
    Leek nu The Matrix.

    Als ik de HD-decoder op 576p zette dan werkte de splitter wel goed ?!?!?
     
  5. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag.Zal een externe hd dvd speler zoals deze: http://www.pixmania.be/be/nl/440522/art/toshiba/hd-dvd-speler-hd-e1.html#avisconso nog verder in prijs dalen?En hoelang zal dat dan duren ongeveer?Want deze heeft wel hdmi en volgens mij ook dolby treu hd etc.Maar voor dolby treu hd etc heb je daar geen andere audio set voor nodig?Ik heb nu de logitech z5400 die dolby digital pro logic 2 en dts ondersteund.

    Edit: ik zie nu dat ie hdmi 1.2 maar heeft.Maakt da veel uit?want hij ondersteund wel: Dolby Digital : tot 5.1 kanalen
    Dolby Digital Plus : tot 5.1 kanalen
    Dolby True HD : tot 5.1 kanalen
    DTS : tot 5.1 kanalen
    DTS-HD : tot 5.1 kanalen
    MPEG audio
    PCM : tot 5.1 kanalen
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2007
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zit natuurlijk wel een addertje onder het gras.

    Deze HD-Speler kan geen 1080p afspelen !!!
    * HD resoluties uit: 1080i, 720p
    Up-scaling DVD in standaard resolutie in 720p, 1080i via de HDMI uitgang
     
  7. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    ooh dus dan zal ik als ik da wil die duurdere versie van 800 dollar moeten kopen, wat ik dus niet doe.Ik wacht wel af, tot ze goedkoper worden en 1080p dan ondersteunen.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor Dolby Digital Plus, TrueHD en DTS-HD heb je nodig:

    • Receiver met HDMI (lager dan 1.3 voor PCM*, 1.3 of hoger voor bitstream* )
    • Receiver met 6 kanaals analoge ingang
    *PCM = decoderen van 't geluid in de speler
    *Bitstream = decoderen van 't geluid in de receiver


    De Toshiba HD-E1 is niet uitgerust met een 6 kanaals analoge uitgang, en de Z-5400 heeft geen HDMI ingang. Dan blijft alleen de optische uitgang over. Over de optische uitgang brengt de HD-E1 intern DD+, TrueHD en DTS-HD terug naar DTS zoals te vinden op DVD's. Deze omzettingen zijn in de meeste gevallen wel kwalitatief beter dan Dolby Digital en DTS op DVD's. Je zal echter niet van de hoogste geluidskwaliteit kunnen genieten.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het addertje is nu een dikke vette adder geworden.

    € 382 is eigenlijk veelste weinig voor een HD-DVD speler.
    Zag bij de MM een Samsung BD-P1000 Blu-ray speler voor € 799
     
  10. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    dus dan moet ik bijv een receiver hebben met een 1.3 hdmi ingang , wil ik genieten van het geluid van hd.

    Ja da wel melbuun dus ik wacht er nog wel mee, tot de prijs daalt op de markt.

    Bedankt voor jullie antwoord.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2007
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Helaas , zal ik ook een nieuwe Yamaha versterker met HDMI moeten kopen.
    Mijn huidige Yamaha heeft alleen 3x Optisch en 1x Coaxiaal.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoeft niet persé een receiver te zijn met een HDMI 1.3 ingang! HDMI 1.3 receivers hebben doorgaans decoders voor DD+, TrueHD en DTS-HD aan boord. De HD DVD speler geeft dan alleen 't geluid door en doet er verder niets mee. Receivers met een HDMI 1.1 of 1.2 ingang hebben geen decoders aan boord voor de HD geluidsformaten. Toch kun je met zulke receivers wel voor de volle 100% genieten van de HD geluidsformaten! HD DVD spelers zoals de HD-E1 beschikken namelijk zelf over de benodigde decoders. De HD geluidsformaten worden in de speler gedecodeerd naar PCM. In principe kan elke receiver met een HDMI ingang PCM geluidssignalen verwerken. Op deze manier heb je precies dezelfde geluidskwaliteit alleen wordt 't ergens anders gedecodeerd. :)

    HDMI 1.3
    • HD DVD speler => DD+/TrueHD/DTS-HD => als bitstream naar receiver => in receiver gedecodeerd

    HDMI 1.1/1.2
    • HD DVD speler => DD+/TrueHD/DTS-HD => in speler gedecodeerd => als PCM signaal naar receiver

    Edit:

    Alle huidige Toshiba HD DVD spelers kunnen alleen de zogenaamde 'core' lezen van DTS-HD, ofwel het DTS wat we vinden op veel DVD's.
     
  13. Gauner

    Gauner Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje voordat ook ik overga op aanschaf van deze uitbreiding.
    Wat zitten er allemaal voor kabels bij de DVD-speler? Lijkt me logisch dat de speler via een kabel in verbinding staat met de 360 zelf maar is er ook een directe verbinding tussen de DVD speler en de televisie of loopt dit zoals het nu is via de component van de 360 zelf? Alvast bedankt! _O_
     
  14. rizzle

    rizzle Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    DTS freak

    hier :thumbs:
    #1

    You can enjoy DTS Digital Surround at the full 1.5 Mbps data rate by hooking up any Blu-ray Disc or HD DVD player with DTS-HD Digital Out to your existing AV Receiver with DTS. Simply connect a basic digital audio cable to the S/PDIF outputs and inputs of your player and receiver. S/PDIF is a universal digital audio connection found on nearly all home entertainment products. It has both optical and coax type connectors. This connection will allow DTS Digital Surround (at the full 1.5 Mbps data rate) to be transferred and decoded, delivering improved surround audio.

    #2

    You can enjoy DTS-HD High Resolution audio by upgrading to a Blu-ray Disc or HD-DVD player with DTS-HD Digital Out and new AV Receiver with DTS-HD High Resolution Audio decoding built-in.
    Simply connect an HDMI cable from the HDMI version 1.1 or 1.2 outputs and inputs of the player and receiver. The DTS-HD bit stream will pass through the player and HDMI cable to be decoded by the AV receiver. This way you can enjoy DTS-HD High Resolution Audio at up to 7.1 channels at 96 k sampling frequency /24 bit high definition sound.

    #3
    You can enjoy DTS-HD Master Audio and DTS-HD High Resolution Audio if you have a new Blu-ray Disc or HD-DVD player with a DTS-HD Audio decoder built into the player. The audio will be decoded inside the player and passed to the receiver in two different ways.

    HDMI 1.1 or 1.2 Connection

    In this scenario, the high definition player would output the audio as an uncompressed 6 to 8 channel linear PCM digital audio stream. You will need a player with a built-in DTS-HD Decoder, and both player and AV Receiver need to include HDMI version 1.1 or 1.2* outputs/inputs. HDMI stands for High Definition Multimedia Interface, and is a single-cable connection designed to accommodate digital multi channel audio and video. Simply connect the HDMI cable from the output of the player to the HDMI input of the AV Receiver. The DTS decoder inside the AV Receiver will "ignore" the Linear PCM stream and pass the audio stream on to your receiver's digital-to-analog converters and then on to the 5.1 or 7.1 amplifier. This way you can enjoy DTS-HD Master Audio that is a bit-for-bit identical to the studio master.

    6 to 8 Channel Analog Connection
    In this scenario, the high definition player will output DTS-HD Audio through the analog outputs of the player to your AV Receiver. The DTS-HD Master Audio or DTS-HD High Resolution will be decoded by the player and sent out as analog audio signals to the AV Receiver. You would Simply connect 6, 7, or 8 RCA cables from the analog outputs of the player to the analog inputs on your AV Receiver. The number of analog cables will be determined by the number of analog output/inputs on the player and receiver. The analog signals will go directly to the receiver's amplifier section. In this way you can enjoy DTS-HD Master Audio that is bit-for-bit identical to the studio master.

    #4

    You can enjoy DTS-HD Master audio by upgrading to a Blu-ray Disc or HD-DVD player with DTS-HD Advanced Digital Out and new AV Receiver with DTS-HD Master Audio decoding. Simply connect the player and receiver with an HDMI cable. The DTS-HD bit stream will pass through the player and HDMI cable to be decoded by the AV receiver. Both player and AV receiver will need to be equipped with new HDMI Version 1.3* outputs and inputs. This way you can enjoy DTS-HD Master Audio at up to 7.1 channels at 96 k/24 bit sound that is bit-for-bit identical to the studio master.



    Kijk enzo zit het.\o/:cool:O-).

    En hier link naar de site.voordat jullie gaan zeggen dat bullshit is.

    http://www.dtsonline.com/dts-hd/how-does-it-work.php
     
  15. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    HD-DVD speler sluit je aan met een USB 2.0 kabel die je erbij krijgt op je XBOX360 en het beeld lopt gewoon via de component/vga kabel van je 360 naar de tv.

    Bovendien zitten er achterop je HD-DVD speler 2 extra USB aansluitingen voor accesoires \o/
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  16. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    zag het bericht op ign.com.
    Ik ben maar meteen gestopt met kijken, was net begonnen en heb tot en met episode 11 gekeken. Kijk het liever in HD. Voordat die hier in NL in HD verschijnt zijn zij al bij seizoen 3....komende week maar ff pre-orderen.
     
  17. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tot nu toe alle 22 afleveringen gezien. Vanavond wordt de laatste aflevering uitgezonden van het eerste seizoen. \o/
     
  18. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    ja is het de laatste? gvd!!! kwil meer :) hopelijk is het niet zo lang wachten tot seizoen 2, zoals dat het geval is bij LOST
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ha, wedden van wel?
     
  20. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    70 dollar voor een seizoen valt toch wel mee of ben ik nou gek?? Maar hoeveel hd dvdtjes heb je dan?? Ik heb er niet zoveel verstand van:eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina