Hulp gezocht bij uitzoeken nieuwe provider

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gemini NL, 21 mei 2007.

  1. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal,

    Mijn moeder en ik vinden dat we teveel betalen voor ons internet en telefoon rekening tov de snelheid en gebruik.
    Nu willen we dus overstappen naar een nieuwe provider, en hebben het liefst een pakket van telefoon en internet in 1. Maar als het niet goedkoper is, dan niet.
    Nu zei mijn moeder: Wouter zoek je eens een goedkoop abbonementje! Nou, oke, goed.... alleen ik heb geen flauw idee waar, en vooral: waar we op moeten letten.
    Hierbij dus het verzoek of iemand mij hierbij kan helpen.
    We zoeken het volgende:

    -Redelijke internet snelheid, ik download veel (via de pc, grote bestanden) en heb Xbox-live, daarvoor moet
    het dus ruim genoeg voor zijn.
    - Geen datalimiet!!
    -Lage kosten, ik zal het preciese bedrag wat we nu p/m betalen nog wel posten maar geloof dat de telefoonrekening 20/30 euro is en het internet ook iets van 20 euro, dit voor een download snelheid van 300 kb/s en de upload haalt max. 60 kb/s
    - Liefst een 2 in 1 pakket voor internet en telefonie, als het goedkoper is.

    Meer dingen kan ik en ce moment niet bedenken:)

    Verder misschien nog handig om te weten:
    -Woon in Amsterdam, dus we hebben glasvezel tot onze beschikking(gebruiken we nu ook)
    - Momenteele provider is demon(sinds kort onderdeel van xs4all) voor internet, en tele2 voor telefoonie.

    Oja en nog een klein vraagje ter controle:
    er staan 2 snelheden bij internet aanbieders, echter kloppen deze niet met de werkelijkheid. Ik hoorde dat het normaal is daa je het getal door 7 ( 8 dus, danku Pegas! O-))moet delen, klopt dit?

    (voorbeeldje:))
    [​IMG]

    Zo genoeg getypt nu, als iemand kan helpen, alvast bedankt!!!:thumbs:

    Edit/ 26 mei 14:34
    We betalen nu:
    - Kpn: 27,- euro per maand, voor isdn oid ( weet eerlijk gezegd niet precies wat dit inhoud)
    - Demon: 19,- per maand voor internet
    - Tele 2: ligt eraan hoeveel we bellen, laatst 4.70 maar 47,- is ook voorgekomen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2007
  2. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Delen door 8 ;).

    Bijvoorbeeld die Tiscali heeft een download snelheid van 5120 Kb/s wat in theorie een maximale download snelheid van 640 KB/s. In de praktijk zal dit echter lagen liggen, waarschijnlijk rond de 600 KB/s zoals xboxgansta al zei en als je te ver zit van een centrale, haal je die snelheid helemaal niet.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Les 1: geen bellen en internetten in één pakket! KPN, Tele2 het is echt allemaal drama.
     
  5. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    @ xboxgansta: ziet er aardig uit dat pakket! Had hem ook zelf al gezien.
    @ Kevf: Explain yourself. Zou je me kunnen uitleggen waarom niet? Dacht dat het juist handiger zou zijn..
     
  6. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap misschien iets niet...

    Je zegt in de startpost dat je veel download. Nou is "veel" een abstract begrip maar bedenk even simpel dat dat T5-abbo, afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale, best traag is als je veel/vaak iets van XBLive afhaalt. Een demo van een game (zeg, 1GB) gaat je met T5 minstens een half uur kosten.

    Ikzelf vind "veel downloaden" en dan voor 1GB minstens een half uur wachten, best een uitspraak die niet samen gaan maar dat moet je zelf maar even zien te bepalen.

    *edit*
    Pas je wel op voor verborgen kosten? Zoals: lijnkosten voor een KPN-aansluiting, aansluitkosten, gesprekskosten telefonie (naar GSM's, servicenummers, etc) en noem maar op? Zo kan een aansluiting die voor 15.95 in de maand wordt aangeboden ineens al het dubbele worden door verborgen kosten.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  7. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkeerd gezegd;
    Ik download veel van het internet zelf, dus op de pc!
    Meestal via een torrent site, en dan bestanden die aardig kunnen oplopen in grootte (4 tot 8 gb)
    Ik zal het even veranderen in de startpost.
     
  8. MPGamer02 NL

    MPGamer02 NL Gamer

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.upc.nl/totaalpakketten/

    Ik zou het 2e pakket van €30,- aanraden. Ik heb al een lange tijd chello en ben er erg tevreden mee. Sinds kort zijn deze goedkope pakketten er.
    Prijzen los:

    Bellen (onbeperkt, dus ALTIJD gratis naar vast in nederland) €20,-
    Chello Power €40,-

    Dan bespaar je toch mooi de helft van het geld door dat pakketje. Het goedkopere pakket raad ik niet aan ivm het doorseeden van je torrents en xboxlive
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Van KPN idd mischien niet, maar naar eigen ervaring met XMS (via glasvezel) kan ik lekker bellen zonder Tele2 en zonder KPN alles in 1 pakket. Digi televisie erbij, en glasvezel internet...alles door 1 plastic draadje. En betaal volgens mij maar iets van 20euro per maand (een half jaar 19,95euro daarna voor het hele pakket 50euro) Maargoed dan moet er maar net XMS bij jou in de buurt mogelijk zijn (lees: zitten).

    Daarnaast is XMS een van de weinigen waarvoor geen dure 0900 nummers in het leven geroepen zijn, nee ik kan daar gewoon op Tweakers mijn vraag stellen.

    Dat noem ik nog eens een provider! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  10. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    *kuch* Er zitten meerdere (medewerkers van) providers op GoT, dus XMS is daar geen uitzondering op. Ik vind eigenlijk dat een provider een eigen forum moet hebben wat direct gelinkt is aan je klantnummer ofzo. Niet weer ergens een forum registreren, maar gewoon als service direct kunnen forummen.
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja precies dat zou nog veel handiger zijn, maar ik snap niet dat al die providers waaronder mijn vrienden van Wanadoo (Orange) al die 0900 nummers gebruiken. Kost ons als klant bakken met geld, wekt irritaties en is niet bepaald klantvriendelijk.

    Heb namelijk met Wanadoo zoveel ruzie gehad over internet wat overgezet moest worden van de 1ne woning naar de andere, dat ik gewoon een half jaar geld betaalde zonder internet te hebben, schandalig als je het mij vraagt. Daarom ben ik ook echt super blij met de goede services van XMS op Tweakers.
     
  12. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Forgive me, was even afwezig in dit topic. Maar bedankt voor de reacties!
    Moet nog ff overleggen, maar dat Tiscalli ziet er wel aardig uit, of eventueel upc. Alleen heeft me moeder daar zo`n schijthekel aan door alle reklames van ze:lol:

    Maar is het nu nog wel slim om over te stappen naar Tiscali?, vroeg me dit af naar aanleiding van dit bericht: http://tweakers.net/nieuws/47674/

    Verder werk ik de startpost nog bij met wat we nu precies betalen.
     
  13. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat KPN het overneemt maakt niets/weinig uit. Zelf upgrade ik de komende dagen mijn T4 naar een T5 (hoger kan helaas nog niet hier in de buurt). Ik ben al met al erg tevreden met Tiscali.
     

Deel Deze Pagina