1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik dit moet geloven, zijn er nu 5.400.891 kapotte xbox 360s?
    [​IMG]
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat zou 50% zijn .. maar ik geloof ook niet dat er 540.089 kappotte xbox 360's zijn wereldwijd
     
  3. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Heel toevallig, maar ik ken 5 mensen in real life met een xbox 360 en allemaal nog geen problemen gehad. Waarvan 1 tje hem vanaf de launch heeft en de rest vorig jaar zomer. Mensen met kapotte xboxen melden het overal en mensen waar het goed mee loopt hebben niks te klagen dus melden het niet!
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  4. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen problemen :) wel 1keer een vastloper altijd als ik hem opstart, maar dat is nu niet zo heel erg
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Altijd 1 keer vastlopen als je opstart?
    Daar zou ik met een apparaat van €400,- echt geen genoegen mee nemen.
     
  6. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    Klopt, ik denk eerder het dubbele.
     
  7. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, je kan zelf niet zien hoe groot dat percentage is in je vriendenkring. Dat is ook gewoon maar berust op toeval. En er zijn ook zoveel mensen dieg een problemen hebben. Maar ik denk dat het percentage idd zo rond de 5 % zal zitten.
     
  8. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht te lezen dat JP 50 zei, excuus.
     
  9. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent echt in denial beste man.

    De cijfers zullen wel niet kloppen, maar hoe je het went of keert...........er zijn er erg veel kapotte 360's.................veel te veel.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Op een xbox 360 forum zul je meer kappotte 360's tegen komen dan op een playstation forum. Ik ben niet in denial en als je me kent weet je dat ik ook meerdere cijfers heb gezien. Kom met feiten zou ik zeggen, maar ja ik ben een politicus. Dus het is mijn taak om niet alles te geloven wat er gezegd word. Dat laat ik aan andere over.

    //edit\\ In mijn omgeving ken ik niemand met een kapotte Xbox 360 ... en ion totaal ken ik IRL +/- 20 mensen met een 360. Ze hebben allemaal nog geen problemen gehad en de meeste hebben hem sinds de launch

    Ik ken 1 iemand met een PS3 en die is stuk gegaan (slikte de disc in), maar ook die heeft hem netjes terug gehad

    Dus dat betekend dat 100% uitval van de ps3's zijn :{?
     
  11. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    We zullen hier nooit feiten over krijgen, want Peter Moore durft het niet toe te geven, en dat zegt al genoeg. Eerst beweerde MS dat het tussen de 3 en 5 procent zat, maar in het laatste interview wilde hij er niet op reageren.
    Zegt voor mij al meer dan zat.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    O heeft sony de cijgfers dan wel bekend gemaakt ... laat eens zien :)

    Als je op andere fora's kijkt (playstation fora's), dan lees je verhalen over: Ingeslikte disc's, krassen op discs, verbrande consoles en nog meer horror verhalen.

    Waar heet ms dat dan beweert 3-5% ... Ik heb alleen gehoord dat het onder de 1% zit :eek: (zie onder andere een post van Mr X)
     
  13. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    links naar die fora's? want elke ps3 forum die ik ken staat misschien 1 post erover.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Volgens mij zijn 'jullie' allemaal al aardig op leeftijd en ik zie jullie niet doordeweeks 2 uur per dag en in het weekend zo'n 5 uur per dag achter je Xbox 360 zitten. De mensen waarmee ik game zijn vrij hardcore en daar ligt het 360-sterftecijfer schrikbarend hoog. Zéker boven de 50%.

    Ten 1ste beweer ik niet dat het uitval percentage 100%. Ten 2de praat ik over 5 personen waardoor het beeld al realistischer wordt. Overigens krijg ik net als Boss zeker één keer in de twee weken een bericht via Live dat iemand langdurig afwezig is vanwege een defecte Xbox 360 console. Mijn lijst bestaat uit 87 mensen.

    Als je ziet hoeveel hardware hier wij in huis hebben, en hoe lang dat mee gaat. Op nummer 5 staat onze oude TV, die heeft het 11 jaar uitgehouden. Op 4 onze CD-speler die het 6 jaar lang gedaan heeft. Daarna op 3 de laptop met 5 jaar. Op twee een oude sony discman van zo'n 4 jaar, en met een gedeelde 1ste plek de Xbox 360 met 2x 9 maanden 8)
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Valt ook wel mee hoor .. ik ken inderdaad veel oudere gamers, maar ik ken er zat me jongere kinderen die deze ook dagen en nachten spelen .. Ik speel gemiddeld +/- 1,5 uur per dag en in het weekend vaak langer :) ... maar ja zover ik kan zien valt de uit val wel mee. In amerika is de uitval zelfs erg laag ... (er zijn op ign.com meer threads te vinden over defecte ps3's dan defecte 360's ....) maar goed die site is ook een beetje gekleurd :eek:
     
  16. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat Fardo gelijk heeft, maar ik ben bang dat het toch allemaal niet zo meevalt.


    Ik ga nog maar ff snel gamen(zolang het nog kan)
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Niet zo paniekerig het valt allemaal wel mee. Althans in Amerika, UK en de rest van de wereld (alleen Nederalnd heeft veel problemen :+ vooral hier) ....

    Ik heb trouwens mijn Xbox 360 langer dan 1,5 uur per dag aan staan, want ik gebruik hem vooral, als media center extender :)
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Even de concrete cijfers buiten beschouwing gelaten, feit is wel dat er teveel 360's kapot gaan aan problemen die al vanaf de launch 1,5 jaar geleden spelen en nog steeds niet opgelost zijn. Concrete cijfers zijn er niet, tenminste ze zijn er wel maar Msoft gaat ze nooit vrij geven. Echter, als ik de verschillende sites en fora's lees, dan zie ik toch wel heel erg veel problemen. De mensen die altijd zeggen dat het allemaal wel meevalt en de andere mensen vragen om met cijfers te komen of het niet op je friendlist of vriendenkring te baseren, die doen zelf precies hetzelfde.
    Ik ga straks aan mijn 4e 360 in 1,5 jaar tijd beginnen (waarvan de eerste het al na 2 weken begaf), en ik ben niet de enige die er al meerdere heeft gehad...
    Ik heb nu dan ook zoiets van, het is voor mij nu echt genoeg geweest.
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Net zeg je dat iemand geen dingen moet gaan verzinnen, nu verzin je zelf ook dat de uitval in amerika laag is, of heb je soms een bron die het met feiten onderbouwd?

    Maar hoe dan ook ik vind dat een product lang mee moet gaan. Bij elk product bestaat er een kans dat er een productie fout in zit. Bij de Xbox360 lijkt het uitval percentage hoog te liggen, want er zijn gewoon enorm veel klachten over en dat is een feit. En bij de Playstation 3 valt het nog niet echt te vergelijken omdat er minder zijn verkocht en de console niet zo lang uit is.
    Maar we zullen nooit de echte percentages weten tenzij Sony en Microsoft het zelf uitbrengen. Waarvan ik de kans klein acht. En ik vind het schandalig hoe vaak ik lees dat mensen voor de 2e of zelfs 3e keer hun console moeten opsturen omdat ie kapot is gegaan. En ik kan me echt voor stellen dat al die mensen onzorgvuldig met hun spullen omgaan.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Misschien kunnen we hier verder gaan. Past niet in de versus thread:L Problemen met je Xbox 360? Defect of Bekraste DVD, Kassa[deel 6] Maar Kameo is de enige die ik ken met problemen. Verder ben ik weinig mensen tegen gekomen, zelfs op xbox.com kom je weinig klachten tegen (ik lees ook de deleted threads). Dit is wel een Xbox forum, dus je komt hier relatief meer problemen tegen. Maar het aantal mensen met problemen is nog steeds minder dan 1% van het leden aantal.

    Ik berust de feiten op de threads in amerikaanse fora's (zoals bij ign.com en het xbox.com forum)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina