Gisteren heb ik alle nVidia drivers van mijn computer gehaald, omdat ik al een tijdje een Asus videokaart in mijn computer heb zitten. Ik wist niet dat er meerdere nVidia onderdelen in mijn computer zaten, waaronder voor mijn geluid en netwerk. Deze werkten sinds gisteren dan ook niet meer op mijn computer en ik heb geen back-up cd liggen. Die werden vreemd genoeg niet bij de computer geleverd. Daarom heb ik op systeem herstel gedrukt en gelukkig staan die drivers er weer op en werkt het geluid en het netwerk weer. Er zijn door dit systeem herstel wel nieuwe problemen opgedoken. Iedere keer als ik mijn computer opstart en ik ben ingelogd, krijg ik 10 tot 20 keer een schermpje 'Windows Installer' te zien voor 1 tot 3 seconden. Geen idee wat hij wil installeren, want dat staat er niet bij. Daar komt nog eens bij dat ik hierdoor geen dingen meer kan installeren en ook niet kan deïnstalleren, omdat de computer beweert dat ik al bezig ben om iets te installeren. Alle updates heb ik al binnengehaald, dus daar kan het niet aan liggen. Dit probleem heb ik nooit eerder gehad en alle programma's werken naar behoren. Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dit bericht niet meer krijg en ik weer gewoon programma's kan installeren en deïnstalleren? In onderstaande screenshots is een lijst te zien met programma's die draaien en van de foutmelding die wordt weergegeven als ik iets probeer te deïnstalleren.
Waarschijnlijk staat er een installatie gedefinieerd onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\PendingFileRenameOperations in je registry.
Als ik dubbelklik op die file zie ik het volgende staan: \??\C:\WINDOWS\system32\SET2A.tmp !\??\C:\WINDOWS\system32\advpack.dll \??\C:\WINDOWS\system32\SET33.tmp !\??\C:\WINDOWS\system32\ieframe.dll \??\C:\WINDOWS\system32\SET36.tmp !\??\C:\WINDOWS\system32\iertutil.dll \??\C:\WINDOWS\system32\SET42.tmp !\??\C:\WINDOWS\system32\url.dll \??\C:\WINDOWS\system32\SET43.tmp !\??\C:\WINDOWS\system32\urlmon.dll \??\C:\WINDOWS\system32\SET45.tmp !\??\C:\WINDOWS\system32\webcheck.dll \??\C:\WINDOWS\system32\SET46.tmp !\??\C:\WINDOWS\system32\wininet.dll Moet ik simpelweg die regels verwijderen of dat hele PendingFileRenameOperations bestand?
Kijk even in http://support.microsoft.com/kb/312995 maar in principe dus dat hele PendingFileRenameOperations.
Het probleem blijft helaas. Ik zie het scherm 'Windows Installer' ook continu verschijnen als ik Internet Explorer open, terwijl dat niet gebeurt als ik Mozzila Firefox of Microsoft Word open.
Okay. Waarom een nieuw topic aanmaken als er al een is met een mooie topic titel. Gather around and listen to a story about a fubar WinXP. Het begon enkele manen geleden. Ik probeerde eens Ubuntu live CD te starten. Hij wilde niet en gaf vele meldingen van bad sectors op hda. Begrijpend wat dat betekend start ik mmc op. Voeg wat snapins toe en begin met een analyse voor defragmentatie van C:. gelijk ook gedefragmenteerd. Dat was allemaal klaar dus ik ga ook voor een andere partitie, namelijk G: Na een uur staat die nog op 4% maar ik wilde graag op bed dus ik selecteerde pauze en dan stop. De volgende dag herinnerde ik me dat er bad sectors waren. denkend dat ik nog een paar uur vrijheb kies ik voor controle en reparatie van bad sectors van partities C: en G: ( rmuis en zo) toen kreeg ik een melding dat ze exclusieve toegang vereiste en alleen kon na een reboot. Braaf dat ik ben kies ik voor de reboot en ga boven dat 3 uur 's nachts zelda spelen. Eens weer beneden keek ik of de pc al klaar was. Dat was ie niet (denk dat het van 14.00 tot 03.00 liep. Ik laat niet graag een pc aan waneer ik slaap. dus ik probeer wat dingen om het te stoppen. niet dat het werkte maar goed. dus ik lees dat G: bezig was met verificatie van stap 4/5. "verificatie? das alleen maar lezen" dacht ik en duwde de pc uit. En toen waren we vandaag. windows start op met de basis dingen ( achter grond, taakbalk etc alleen alle snelkoppelingen en exe bestanden openen niet. Gelukkig kreeg ik FF lopende door middel wan win+E en daar een url in typen. via run kan ik ook niets uit voeren. ik krijg steeds de melding dat bestand niet gevonden is op C: en er start een ander willekeurig programma op. Ik vermoed dat C: nog steeds ontkoppeld is van windows/explorer shell Samenvatting: bad sector check na reboot, uitgedaan tijdens verificatie, vermoedelijk partitie ontkoppeld van windows. Dus wijs volk uit PC hardware, Software en Internet leen mij uw gedachten om bovenstaand probleem te fixen
bij die verificatie checkt hij of de "gerepareerde" sectors voldoende gefixed zijn. Wanneer dit zo is zet hij weer de tijdelijk verplaatste bestanden terug. Dat terug zetten is waarschijnlijk niet gebeurd, waardoor je systeem bestanden en weet ik veel wat nu ergens rondzweven...
Dat weet ik helaas niet... Misschien als je vanaf een andere hardeschijf zou kunnen booten, en daarna deze hd benaderen dat je het één en ander uit kan vogelen?