Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zelf nooit een JVC reciever nemen. Beetje goedkope troepzooi. Als je vader niet teveel geld uit wilt geven aan electronica kan die beter zoeken naar een Marantz, Denon of HarmanKardon reciever van rond de €250. Sub kan ik zelf weinig over zeggen. Niet alle subs zijn zo muzikaal en diep que klank als andere. Ik weet wel dat je een beetje een dure sub moet hebben wil je echt een mooie. Over sub's kan je beter even wachten op iemand anders reactie.
    Zeg trouwens tegen je ouders dat ze ergens moeten gaan beluisteren!
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    250 is echt teveel. Dat kunnen we, iig voor zoiets, nooit betalen. En wat is er troep aan die JVC?
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  3. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    De reciever zal vast voldoen, maar je moet gewoon gaan beluisteren. Marantz bijvoorbeeld zijn hele muzikale recievers en B&W speakers zijn ook erg muzikaal, etc. JVC is in mijn ogen leuk voor een beetje goedkope speakers maar in denk dat de reciever echt onderdoet om zo veel mogelijk uit B&W speakers te halen. Kwestie van speakers beluisteren op de reciever waarin je intresse hebt.

    Misschien kan je beter kijken naar merken als: Wharfdale, Sony, JBL, Magnat, Pioneer of Mission.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien is een 2e hands receiver een optie? Wellicht dat er voor hetzelfde bedrag als de JVC kwalitatief betere receivers zijn te krijgen. :)
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Oh ja, goed idee. Ik ga meteen even kijken. Hebben jullie misschien nog aanraders? Marantz heb ik al gehoord iig. Sony?

    EDIT: Ik heb al een Marantz gevonden, 5 kilometer van mijn huis, maar ik weet niet zeker of je er ook dolby mee kan krijgen. Het is de Marantz Receiver 2220. En ik weet niet of dat een oud model of een nieuw model is. Hier ben ik namelijk niet zo in thuis.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat is je budget?
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Budget is idd belangrijk. Iig kan je kijken naar recievers van Marantz, HK, Denon, Sony, Pioneer of Onkyo. Vooral de eerste 3 merken zijn geschikt voor B&W. De andere 3 merken zou ik minder snel voor kiezen. Iedereen z'n eigen keuze en natuurlijk beluisteren met eigen materialen :+
    PS: Zit nu ook nog aan recievers van Yamaha te denken... Maakt ook erg leuke recievers zoiezo.
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb al een Marantz gevonden, 5 kilometer van mijn huis, maar ik weet niet zeker of je er ook dolby mee kan krijgen. Het is de Marantz Receiver 2220. En ik weet niet of dat een oud model of een nieuw model is. Hier ben ik namelijk niet zo in thuis.
     
  9. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    €200 euro is echt véél te veel. Dat kunnen we niet betalen. Maar ik wil eigenlijk zowiezo eerst het aanbod van II Gamer II horen over de speakers.
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Het is gewoon zo, dat er voor ieder budget wat is. Wat is je budget als ik vragen mag? En die speakers die II Gamer II heeft klinken goed. Ook in stereo opstelling. Prima keuze, zeker 2e hands, hoeveel hij ervoor vraagt dat gaat ons verder niet aan, maar met een beperkt budget is dat een prima keuze. Wil je vader in stereo gaan draaien of in surround? Voor stereo kijk dan eens naar een Marantz PM4001, weet zeker dat deze lekker klinkt met die B&W's. Goede combinatie. Die marantz is niet heel erg duur maar gewoon waar voor je geld. Of op deze versterker ook nog een sub aan te sluiten is weet ik niet. Zoek maar even op kieskeurig.

    Je kunt denken aan een:
    Marantz PM4001
    Harman/Kardon 3340
    etc.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hij moet surround kunnen en een subwoofer.
     
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Hoeveel wil je vader eraan uit geven, anders is een All in one setje misschien een betere keuze? Die setjes zijn niet altijd rommel. Dus, als je echt advies wil, hoeveel wil je pa eraan uitgeven. PM me anders maar, kan kijken of ik nog een leuke combinatie voor je kan verzinnen dusky.

    Greetz MArx
     
  14. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197

    Ik heb sinds kort een Logitech Z 5500 voor 275,- .
    Het is mooi geluids setje voor een mooie prijs.

    Ik zou alleen graag mijn lcd tv Samsung Le26s81 willen aansluiten op mijn Logitech Z 5500 , iemand enig idee hoe en met welke kabels ik dit het beste kan doen ? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  15. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Als 200 euro "echt véél te veel" is dan wordt het wel echt heel moeilijk voor een beetje nette surround receiver. Misschien dat je 2e hands nog een mooie Sony uit de ES serie op de kop kunt tikken.. Nogmaals wat is het budget, een uitspraak als "€200 euro is echt véél te veel" is een beetje te vaag.:)
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit een analoge stereo uitgang op je TV neem ik aan. Koop een kabeltje voor 2×stereo naar 3,5" Jack. Plug het jack stekkertje in je Z-5500 en klaar.

    Iig was de prijs van de JVC die €150 kost wel goed heb ik begrepen.
     
  17. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Volgens mij zit op mijn tv ook een optische uitgang , is dat niet beter voor mijn Logitech set ?

    Nog bedankt .
     
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me heel sterk dat je TV een optische uitgang heeft, maar als het wel zo is dan is dat idd beter!
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Samsung's hebben tegenwoordig een optisch uitgang.
    Dat is ook meteen een functie die in mijn ogen totaal overbodig is.

    Volgens mij kan de optische-uitgang alleen een stereo-signaal doorgeven.
     
  20. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt, oh dit wist ik niet. Waarschijnlijk heb je wel gelijk Melbuuln en kan het alleen stereo doorgeven. Maar is dit nieuw ofzo, ik heb het nog nooit gezien dat een TV een optische uitgang heeft!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina