Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn Windows XP: Media Center herkent die resolutie vlekkeloos, doet het in een keer en ook mijn laptop zegt dat als ik mijn HDTV er op aansluit als externe monitor dat hij die volledige resolutie ondersteund (en hij vult ook echt het volledige scherm met de standaard drivers).
    Het ligt dus o.a. aan je hardware en je drivers denk ik.

2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik was al een tijdje op zoek naar een vervangende monitor, maar nadat mijn 19" CRT er vandaag mee stopte (pinnetje van m'n vga connectie brak af), moest er met enige versnelling een vervangende monitor komen. Gelukkig had ik me al wat verdiept, en viel mijn oog op de Samsung 226BW :) Deze heb dan ook maar besteld bij de plaatselijk computershop _O_ Hopelijk komt ie begin volgende week binnen!

3. apox

apox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga waarschijnlijk in september al uit het huis en dan heb ik geen HDTV meer tot mijn beschikking. En ik wil eigenlijk toch wel op HD gamen maar ik twijfel nog tussen een LCD scherm en een HDTV. Op dit moment lijkt mij dit het aantrekkelijkst Iiyama ProLite E2200WS-B1 voor 300 euro of is het waard om door te sparen voor een HDTV, ik heb niet al teveel geld tot mijn beschikking dus dat zal waarschijnlijk maar 500 euro worden. Als het gewoon prima gamen is op via vga op een lcd scherm dan lijkt mij dat het aantrekkelijkst ook omdat het fijn werkt via mijn mac enzo.

4. WeeGee

WeeGee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag een kabel kopen omdat ik dan samen met iemand C&C3 wil spelen.
    Op een HDtv gaat dit prima,maar heb geen 2e HDtv tot de beschikking.Wel een gewone LCD tv maar daarop is het gewoon onspeelbaar.Ik wilde proberen om met een VGA kabel zijn 360 aan te sluiten op een 17" monitor en dan vanachter het "bureau" te gamen.Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
    Ik hoop dat met de hogere resolutie het spel wat beter speelbaar wordt...

5. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Vrijwel iedereen op deze draad heeft daar ervaring mee :thumbs:

De vga kabel werkt prima om op een monitor te gamen, het maakt die monitor niet uit of je er een pc of 360 aan hangt. Ik weet niet wat voor resolutie het scherm heeft en of het breedbeeld is maar de meeste monitoren kunnen er in elk geval mee uit de voeten.

6. WeeGee

WeeGee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus de beeld kwaliteit wordt daad werkelijk beter op een monitor dan op een standaard tv?Weet niet of je C&C wel eens gespeeld hebt maar het is echt onmogelijk om te lezen wat er bijvoorbeeld bij de verschillende units en gebouwen staat(met een standaard tv)..... echt F#cK@D up....

7. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Het zal er iig scherper uit zien ja, afhankelijk van de resolutie zal het ook beter leesbaar zijn denk ik.

8. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zo, ik ben er nu over uit. Ik moet en zal een 360 in huis halen, dit vanwege games als PGR3/4, Forza 2, Test Drive Unlimited 1/2, Halo3 etc. Nu heb ik zelf een tv'tje formaat; anus. Voor mn huidige xbox is het goed zat, maar denk ergens vind ik het zonde om, stel 400,-, uit te geven aan een 360 om vervolgens op dat beeld te spelen. Nu gaat een HDTV in huis halen me ook wat ver. Heb voor mijn pc een 19" tft monitor, een Samsung SyncMaster 920N. Weet verder niks van de specificaties moet ik bekennen, maar het zou dus mogelijk moeten zijn om hier een 360 op aan te sluiten? Geeft dit echt een mooier/scherper beeld? Als een 360 hierop aansluitbaar is, en hij dan beter beeld geeft dan op mijn kleine oude tv'tje dan ben ik overtuigd :+. Dank alvast voor de hulp, en een excuusje voor mogelijke domheden in dit bericht <ik ben en blijf een hardware-leek>.

9. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je toch even moet vertellen wat voor resolutie hij heeft anders kan niemand er echt wat over zeggen.:9 Maar het is wel zo dat beeldschermen met een zelfde of lagere resolutie dan een oude tv eigenlijk niet meer bestaan.

De meeste monitoren hebben 1024x1280 / 1050x1680 of iets dergelijks en dat is stiekem een hogere resolutie dan HD-ready (720x1024). Is het trouwens een breedbeeldmonitor? Anders kan het zijn dat je zwarte balken boven en onder krijgt...

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  11. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Lijkt inderdaad geen widescreen. Betekent dat je waarschijnlijk last zult hebben van zwarte balken. Desalnietmin zal het wel veel mooier zijn dan op je normale tv.

12. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb ook een TFT schermpje, maar die heeft volgens mij alleen een VGA ingang, kan je je Xbox daarop aansluiten? Heb je dan nog een tussenstukje nodig? Zo ja, wat voor één en waar kan je die kopen?

13. DeGeKKe

DeGeKKe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een mirai 519w100 wide screen, kan je hier xbox 360 spellen goed op spelen want dat scheelt dan hoef ik nog ff geen nieuwe hdtv kopen, ik heb mijn resolutie op 1440x900, want ik zat te twijvelen omdat ik nog geen geld heb voor een hdtv maar wil wel een xbox 360 halen

14. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Hoeft niet hoor, ik speel ook op een 4:3 schermpje zonder balken. Had mijn resolutie eerst op 720*1024 maar toen had ik balken dus toen had ik hem iets hoger gezet en nu heb ik vol scherm zonder (voor mij zichtbaar) kwaliteitsverlies.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    ja, ja, microsoft vga hd kabel, overal.

16. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Als je op een oude TV speelt dan mis je behoorlijk wat detail die schermen met hogere resoluties wél kunnen weergeven.

Als er geen zwarte balken in beeld komen krijg je bij bepaalde games uitgerekt of ingekort beeld. Een breedbeeld TFT scherm is wel beter, maar alles is beter dan een oude TV.

Dit heb je nodig en dan ben je helemaal klaar qua beeld. :)

Ja zeker. :) Zet de resolutie op 1366×768 of 1280×720 en dan heb je goed beeld.

17. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb een vraagje.

Ik heb een (zeer fraaie NEOVO 15") monitor waarop ik de 360 in 1024x768 met VGA kabel draai. Dit ziet er geweldig uit maar ... deze monitor is dus niet breedbeeld. Ik zit te denken aan een Samsung 931BW. Die heeft een paar voordelen:

- groter scherm
    - breedbeeld
    - 2 ingangen (dvi en vga dus geen geklooi meer met ompluggen kabeltje)

Maar ja, wegen deze voordelen op tegen de nadelen:

- 1440x900 wordt NIET standaard ondersteund (scaling/vervorming?)
    - ben toch 220,= armer
    - Ruil ik een nu perfect scherp beeld in voor een iets 'waziger' beeld (vanwege de scaling tgv de niet standaard 1440x900 resolutie)???

Eigenlijk zou ik dat ding gewoon even moeten proberen met een 360 om het zeker te weten.

Iemand nog een tip/suggestie/advies?

Tia

Dus wat zou jullie advies zijn

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je native reso 1440x900 is, kun je het beste 1360x768 instellen op je 360. 1440x900 wordt namelijk idd niet ondersteund. Verticaal wordt je beeld iets uitgerekt omdat je een 16: 9 aspectratio op een 16:10 beeldscherm weergeeft. Dit is dus met vrijwel alle widescreen TFT's het geval. Maar in mijn ogen is dat nog altijd beter dan niet widescreen gamen. 1360x768 is ook scherper dan wat je nu hebt. Wil je echter perse geen vervorming maar wel een vooruitgang qua resolutie en widescreen gamen, dan zul je voor een HDTV moeten gaan. Dan heb je een 16: 9 aspectratio en native reso van 1360x768 of zelfs hoger. Maar die zijn een stukje duurder dan een TFT. The decision is yours.

Laatst bewerkt: 31 mei 2007
  19. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Hee,

Ik zoek eigelijk een TFT-monitor die een beetje de groote heeft van een TV en een responetijd van 2 ms.

Ik heb zelf rond gezocht maar ik kon allen een 19'' vinden met 2 ms respond tijd. Zijn er wel meer van dit soort Monitor. (alleen grooter)

Edit:
    is deze goed? Er staat overal ULTIMANTE GAMING.

http://www.kieskeurig.nl/product/0E2...A5003CAD3D.htm

Hij heeft wel een Responetijd van 16ms. Is dit niet veel voor gaming.

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2 ms responsetijd bestaat alleen bij schermen van een dergelijk formaat wat je zelf noemt. Ga je groter qua beediagonaal, dan wordt je responsetijd ook hoger. 16 ms vind ik alleen wel wat aan de hoge kant (je link laat mij overigens geen scherm zien).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina