1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    jep kevin

    het is groot, reflecteerd goed, elec. systeem werkt perfect.
    Wel zitten er wat "rimpels" in het doek maar daar zie je tijdens het gamen niets van, Dat komt waarschijnlijk door de kwaliteit (goedkoop). Moet wel zegen dat de wasmachine en droger er op 2 meter afstand staan te draaien.
    Ik ben nog steeds tevreden, fijne is ook het oprollen want je zit dan niet continu tegen een wit vlak aan te kijken.
    Maar als je plaats genoeg heb zou ik eens kijken voor die muurverf (mighty brighty) die schijnt helemaal top te zijn. Een pakketje verf van 299,- geeft resultaat van een scherm van 3000,- las ik op ht-formun. Alleen heb je wel een vet wit vlak op een muur....
    suc6

    Posts: 2

    I love the HTforum


    Re: Vogel`s projectieverf (Bron: hifi.nl)
    « Reply #41 on: October 23, 2006, 20:18:57 »

    --------------------------------------------------------------------------------
    Ook ik heb bij Marantz de Screen Paint van Vogel's gezien en ik moet zeggen: fantastisch.

    Ook de mensen van Marantz waren zeer enthousiast over deze verf. Na enige navraag heb ik begrepen dat ze deze verf eerst in hun eigen demoruimte hebben getest en deze hebben vergeleken met een Stuart Greyhawk (hi-end projectiescherm).
    Resultaat: Mighty Brighty is op alle vlakken (zwartwaarden, contrast ratio, brightness en kleurechtheid) te vergelijken met een hi-end projectiescherm (EUR 3000-4000). En dit voor nog geen 10% van de prijs!

    Wanneer Marantz tijdens de belangrijkste hi-end beurs in Nederland met hun 1e full HD projector van 15.000 Euro ervoor kiest om op een muur te projecteren i.p.v. een projectiescherm, zegt dit denk ik genoeg.

    Ik was onder de indruk
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2007
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ziet er toch allemaal vet uit _O_

    Een vraagje, wil binnenkort een Evo toernooitje opstarten met een hoop vrienden en daarbij wil ik gebruik gaan maken van een beamer + scherm. Heeft iemand enig idee waar je een beetje goedkoop een beamer kunt huren? ALvast bedankt :)
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat wordt dan dus de verf tzt. Want geloof het of niet, ik wil juist dat het vlak zichtbaar blijft. Wordt er ook ergens uitgelegd hoe dat spul toegepast moet worden?

    edit: ik zie trouwens dat er meerdere opties zijn met kaders etc etc. Pakketje voor mijn gewenste grootte is trouwens 199,-
    scheelt een slok op een borrel.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarja, die muur moet dan wel echt reteglad en recht zijn...
    Dan betaal je weer meer voor de professionele stukadoor :9
     
  5. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb sinds kort de HD-DVD speler en dacht laat ik weer is wat plaatjes schieten..en dat geeft toch wel sfeer op 720p op 2 1/2 meter breed scherm.Tevens ook van het de weekend de beamer gecalibreerd met de DVE:HD dvd (Die sinds kort uit is) :):
    Serenity(niet super scherp maar ja staat ook niet op pauze):
    [​IMG]
    Panasonic AE900E
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoe lang ben je bezig geweest met die dvd en was het een beetje te doen?

    @mike: net de pdf gelezen en dat valt reuze mee van dat glad zijn. Moeten alleen geen gaten in de muur zitten.
     
  7. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo met blote oog ben ik er ongeveer een uur per instel stand bezig geweest. Heb nu dynamic en cinema 3 gedaan omdat die meest gebruik ene voor film andere voor gamen.

    Instellen kan beter dat weet ik maar kijk dit eerst even aan en zie dan later wel verder. Zijn in ieder geval genoeg opties om het goed te krijgen. Te veel eigenlijk:) maar wel super handige dvd
     
  8. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    ....
    voor een paar knaken heb je een retestrak knauf-muurtje door een stucdoor latern smeren hoor (al dan niet pools)
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben sinds enkele dagen ook helemaal in de Beamer-fever ;) Zag dit plaatje van jou Mike en wilde vragen hoe ver je van je scherm af zit? En wat de afmetingen zijn? Ik heb niet echt een grote kamer ( volgens mij vergelijkbaar met die van jou) maar wil eigenlijk overstappen op een groter scherm ipv de lcd die ik nu heb!
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn scherm is 160 x 90cm en ik zit met mijn ogen op een afstand van 2,35m :)
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    dat is flink dichtbij zeg. ik ben van plan een 32 inch hdtv te kopen en ik zit er nog net een paar decimeter verder vanaf.
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zit ik nu ook ongeveer... en ik vind het eerlijk gezegd veelste klein zo'n 32 inch tvtje! Wil dus overstappen op een beamer met een aardig schermpje! :)
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Valt reuze mee hoor, is precies de goede afstand voor een scherm van deze grootte.
     
  14. iv0

    iv0 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het laatst ook eens geprobeerd in een hotel, met beamer en zon uitschafbaar doek, maar vond het zelf zeer slecht in vergelijking met mijn hdtv.
    Komt ook omdat die beamer alleen VGA slikte en die was ook op mijn tv gewoon stukken minder, met fletse kleuren. =(

    Maar wel geinig om eens te proberen op zo'n enorm scherm met paar honderd watt Bose boxen. _O_
    Zou het persoonlijk niet halen, omdat het mij te onpraktisch is. :)
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het was hoogstwaarschijnlijk een dlp en ook nog eens geen hd ;)

    Tenminste dat is meestal het geval bij presentatiebeamers....
     
  18. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel hd, kon zelfs tot 1920 x 1080 of wat de exacte resolutie ook moge zijn, ik speelde in precies dezelfde resolutie als mijn tv, 720p. :)
    Wat dlp is, weet ik niet, maar vond het persoonlijk dus verre van ideaal.
    Is ook wat overdreven voor in een slaapkamer vind ik zelf. :+

    Edit: Was oude bioscoopbeamer trouwens. ;)

    Die HD filmpjes heb ik ook even gedownload en op de 360 afgespeeld, is allemaal wel superscherp. _O_
    Heb zelf het idee dat de normale dvd's ook een stuk scherper zijn op de 360. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2007
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Blauw en rood gaan hier niet samen :9. Een oude beamer die Full HD beelden op het doek gooit lijkt me stug. Dat hij die resolutie op zijn ingang kon hebben en naar de natieve resolutie kon downscalen is een stuk logischer. Als je de natieve resolutie hebt, kun je iets (maar lang niet alles) zeggen over de scherpte van de beamer.

    Fletse kleuren over VGA is ook een stuk minder geworden met de nieuwe dash update. Waarbij je extra settings hebt voor als je een VGA kabel hebt ingeplugt. Kwaliteit van het beeld is natuurlijk ook afhankelijk van hoe goed de beamer is afgesteld, hoe lang de lamp al meegaat, en hoe donker het is. En ja, of je het te groot vind in je slaapkamer, is natuurlijk een kwestie van smaak en prioriteiten. Als je een lekkere setup er voor hebt, en alles staat prima op elkaar afgesteld, is met een beamer spelen echt niet meer 'verre van ideaal' :) Dat de beamer setup waar jij op gespeeld hebt verre van ideaal is, is natuurlijk een mogelijkheid ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2007
  20. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    3dagen en ik ga mijn beamer bestellen epson tw700, nu ben ik nog een beetje aan het twijfelen van de grote van mijn scherm..
    79" of 88" ? mijn beamer zal 2.80 m van het scherm projecteren, het gaat allebei maar is 88" niet te groot ? omwille van problemen zoals, geen overzicht meer of dat je de pixels goed kan zien op het scherm..
    Graag jullie raad ;)
    Karl

    EDIT ahja en ik kijk van 2.70m naar het scherm
    ok bedankt dynamike, ik ga dan voor de 88"
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina