1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Wireless Racing Wheel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Forza M, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Kan je weinig over zeggen. Kan een dag duren, kan 3 weken duren. Ik neem aan dat het stuurtje niet lang op zich laat wachten.
     
  2. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    100 om 130 (normale prijzen) is niet de helft. Hij vertaalt de feedback signalen uit de game naar het stuur, dus dat is hetzelfde systeem. Er zit namelijk ook een krachtige motor in het stuur die zorgt voor dezefde ervaring, alleen hebben ze er een ander naampje op geplakt en doen ze het op een iets andere manier. Het MS stuurtje zal mss ietsjes beter zijn, maar veel zal het denk ik niet schelen.

    Lees dit maar eens:

    en dit:

    Dit is wat er staat. Het stuur van Logitech gebruikt axiale feedback technologie mbv een krachtige motor die in de basis van het stuur is ingebouwd. Het stuur vertaalt de feedback signalen uit de game naar de krachten op de assen van het stuur zodat het wiel realistisch reageert op wat er in de game gebeurd en het lijkt op een echt stuur. Conventionele stuurtjes, die al eerder uit zijn gekomen, gebruiken lichte en onrealistische trillingen, dat is dus niet het geval bij het Logitech stuur, zoals sommigen zeggen waaronder jij. Er wordt dus gebruik gemaakt van hetzelfde systeem als bij Force Feedback. Dat is wat er staat en ik hoop dat het stuur ook echt zo goed is en lekker rijdt.
     
  3. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt niet gebruik gemaakt van Force Feedback, die nederlands quote klopt niet. De feedback waar ze het over hebben is enkel en alleen het rumble signaal. Op andere sturen noemen ze het Vibration Feedback, blijft het rumble signaal. Dat ze het rumble-effect overbrengen op de stuurkolom verbetert de ervaring uiteraard maar zal nooit in de buurt komen van echt Force Feedback. Force Feedback wordt ook speciaal geprogrammeerd, dit is meer dan een rumble-signaal links of rechts, dit is hoe de positie van het stuur hoort te zijn.
     
  4. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom heeft de g25 dan force feedback en geen axial? als axial evengoed is snap ik het niet helemaal hoor..
     
  5. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom hebben spellen die het MS stuur ondersteunen speciale drivers nodig en werkt de logitech met ieder willekeurig spel...

    Ik zou zeggen probeer ze alle twee net als ik een keer uit en je zal het verschil merken. Vraag het aan iedere willekeurige pc gamer die met stuurtjes speelt en die zullen precies het zelfde als mij zeggen...
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat is niet wat in de Engelse quote van Logitech zelf zijn, dus dat zou betekenen dat ze liegen. Want ze hebben het over dat het geen slappe trillingen zijn, maar het doorgeven van feedback uit de game naar het stuur zodat het aanvoelt als een echte auto. Als het dan over een trilling gaat dan is dat wel erg misleidend en ik hoop niet dat dat zo is, ik hoop dat het stuur wel lekker realistisch rijd, ook al is dat het mss niet helemaal Force Feedback, maar wel iets wat daar in de buurt komt, zoals Logitech beschrijft in die quote. Maar ik neem zeker van jullie aan dat er verschil tussen zal zitten, maar dat het om lichte trillingen gaat blijkt niet uit de tekst van Logitech.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  7. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, aangezien jij een hele grote fan van quotes bent, hier een quote van logitech site:
    http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=2240,CONTENTID=11859

    Het dikgedrukte moet genoeg zeggen..

    Overigens wordt in jouw engelse quote nergens Force Feedback vermeld
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Uriel, mss moet je ook het tweede deel van de zin lezen. Ten tweede, ik leg al meerdere malen uit wat ik bedoel, ik heb het niet over Force Feedback als term, maar over de techniek in het stuur, lees alsjeblieft even de post waar in de quote van Logitech vertaal en ook even mijn vorige post. Ik vind het zo frustrerend als ik wat zeg, en iemand daar totaal langsheen praat. Ik zeg toch net dat ik van jullie aanneem dat er wss kwaliteitsverschil in zit, maar dat uit de tekst van Logitech wat anders blijkt dan simpele trillingen. Maar lees mn posts even goed en ga daar dan op in. Ik zeg namelijk net dat er wss wel verschil in zit en dat het MS Wheel dus beter is, maar dat ik nav de tekst van Logitech, een review van het stuur en gebruikerservaringen van mensen op dit forum hoop dat het stuur realistisch en lekker rijdt. Daar baseer ik me op, ik heb het stuur niet, dus kan daar niet over oordelen, en ik het MS Wheel ook niet, dus ik kan ze ook niet vergelijken, dus daarom neem ik van jullie aan dat er kwaliteitsverschil in zit, en dat weet ik zoiezo wel, dat is nogal logisch. Alleen gebaseerd op de tekst van Logitech, gebruikerservaringen en de review neem ik aan dat het stuur verder gaat dan simpele trillingen in het stuur, dat staat overigens ook in jouw quote, daar staat dat gewone trillingen worden omgezet naar het stuur en dat dat een realistische rijervaring is.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  9. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zeker gelezen wat jij te zeggen had en ik geef gelijk in dat het geen normale rumble is. Hoe de techniek van binnen werkt kan ik niet weten en jij zelf ook niet, dus daar zal ik niet op ingaan. Wel is duidelijk dat bij beide het effect heeft op het draaien van de stuurkolom, daarin zijn ze gelijk. Het signaal dat doorgegeven wordt is zeker niet gelijk en daarin is Force Feedback gewoon overduidelijk superieur, dit kan je niet vergelijken met een signaal dat normaal een controller laat trillen, force feedback is juist voor een race-spel met race-stuur gemaakt, en ook alleen daarvoor geschikt.

    Je zal het logitech stuur dit nooit zien doen en dus ook niet dezelfde ervaring hebben:

    [yt]cQ0ABOrGWcM[/yt]

    Overigens, zou ik nooit met m'n ms wheel hebben gespeeld en een logitech gekocht had, was ik waarschijnlijk net zo blij geweest en nooit het gevoel zou hebben dat ik iets mis. Ik kan me zelfs goed voorstellen dat het logitech stuur gewoon kwalitatief beter is vanwege de ervaring die zij al met stuurtjes hebben. Enige reden dat ik erover discussieer is omdat er toch wel veel onduidelijkheid over is of het nou force feedback is of niet
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    We zijn het eens ;) Er zit kwaliteitsverschil in, maar ook het Logitechverschil gebruikt geen simpele trilling en ik hoop gewoon dat het Logitech stuur ook lekker rijdt. Als ik mocht kiezen dan koos ik ook voor het MS Wheel (alhoewel ik het Logitech stuur wel mooier vind) maar als het ene stuur ook goed schijnt te zijn volgens gebruikers en het is 2,5 keer goedkoper, dan kies ik toch daarvoor, maar het MS Wheel zal zeker beter zijn.
     
  11. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik ook nog even in een klein editje gezet :+
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Simpel:

    De Logitech heeft GEEN force feedback, met de waarschijnlijk voornaamste reden dat Microsoft hier geen licentie voor geeft. Hierdoor heeft het wheel Axial-feedback die het wiel meer doet trillen dan tegensturen.

    MAAR - de Force Feedback in het Microsoft wheel is zo zwak, dat ookal stuurt het tegen, als je je hand er tegen aan houd lijkt het ook net een trilfunctie. De G25 of de DFP kan je polsen doen breken wanneer je tegen een muur knalt met 200+km/h, terwijl je bij het MS wheel denkt "oh, hij trilde..." :+

    Het maakt daarom volgens mij geen reet uit welke wheel je koopt, de feeling is vrijwel hetzelfde.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dankzij Insane/Erret heb ik nu ook binnekort het ms stuur in huis :D

    JP, jij hebt het logitech stuur toch? MS stuur eens geprobeerd? Wat vond jij er van dan

    En die dfp / g25 zijn alleen voor de pc toch?

    Ja dus, damn die g25 heeft zelfs een koppeling _O_
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Nooit geprobeerd, maar uit video's van bijvoorbeeld YouTube is te zien dat het wheel amper schud wanneer je hem stevig was hebt.

    En PS2 en PS3 (DFP is gemaakt in samenwerking met Gran Turismo)
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ok, ben benieuwd of het stuur ook op de pc werkt dmv die wireless gaming adapter
    [​IMG]

    Zal wel weer niet :9

    //edit:

    One last thing. I bought this hoping I could use it on the PC with the MS wireless adapter for PCs (very affordable at $20!). If you try this, note that the throttle and brake only work in a combined-axis mode on the PC. So if you press the brake and gas at once, the game can't tell you have either pressed at all. That means it's compatible with a lot of racing games, but it means also with the higher-end games that support throttle and brake, you can't enjoy that feature.

    Werkt dus wel, maar niet altijd
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  16. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkt!
     
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar mijn rij-instructeur heeft mij geleerd zowel gas geven als remmen met 1 voet te doen, dus ik zie het probleem niet? :+

    Wel ideaal trouwens dat dit werkt. :)
     
  18. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ja lijkt me ook vrij nutteloos om tegelijkertijd gas te geven en remmen...

    arghgh! Bel net naar hoogvliet.. is er ivm pinksteren dinsdag geen nonfood geleverd!!!! :confused: dat wordt dus vanmiddag laat of anders pas morgen.. en dan is t ook nog niet zeker of ie erbij zit!! ! fuckers!
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2007
  19. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan vind ik het wel erg absolute en subjectieve uitspraak die je doet als je em alleen via youtube gezien hebt, ik heb niet zoveel zin om er verder op in te gaan dus reply is niet echt nodig hierop :9
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Prrr can't wait :D Even voor een tafeltje kijken ofzo wanneer blijkt dat de lapmount niet echt lekker raced.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina