Panzer Dragoon Orta

Discussie in 'Algemeen' gestart door ewout, 7 jan 2003.

1. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    deze game lijkt me een van de beste games die de komende maanden gaan uitkomen!! ( naast DOAX :+ )
    hebben echt een boel filmpjes gekeken , screens etc.. de preview bij div sites en gamekings...

waar ik alleen mee zit zijn die rails, weten jullie daar wat meer over ? in hoeverre wordt je beperkt, kan je bv links - rechts moven ?
    weet iig dat je harder - zachter kan 8)

heb ook nog wat gehoord over dat je de weg die je gaat kan kiezen?

alvast bedankt :D

2. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    je hebt een vaste roete door de game, draait er puur om zoveel mogelijk schieten en een high score krijgen. je kan iets naar boven/onder/links/rechts om dingen te ontwijken. versnellen en vertragen weet ik zo ff niet, denk het haast niet.

3. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij ook wel vet jah wat ik op Gamekings heb gezien... alleen die rails?? :confused:

4. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    rails zuigen jah.

maar denk dat ik em toch wel ga kopen eigenlijk. gewoon omdat et panzer dragoon is en omdat et er wel geil uitziet.

5. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me echt 3 keer niks, je vliegt gewoon, moet ontwijken en schieten enzo, verder niks...........ik zal het eens bij de Media Markt proberen, maar niet blind kopen in ieder geval.

6. Edge

Edge Hardcore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    In de vorige panzer dragoon shooters waren er ook rails
    maar er zitten alternatieve routes in....Je krijgt dan andere omgevingen te zien , vijanden en situaties..

die rails storen me niet zo erg in de vorige 2 shooters v de serie..dus waarom zou ik mezelf erom druk maken bij dit deel.
    Deel 3 was een RPG..(Panzer Dragoon Saga)..Ze hebben gezegd dat als deze het goed doet dat ze dan weer een rpg maken op de XBOX.

De serie bestaat uit:

Panzer Dragoon (Shooter/ Sega Saturn)
    Panzer Dragoon Zwei (Shooter/Sega Saturn)
    Panzer Dragoon Saga ( RPG/ Sega Saturn)bestaand uit 4 cds

Nu eindelijk Panzer Dragoon Orta (Shooter/ XBOX).:9

Mensen die de serie kennen zijn er razend enthousiast over..en terecht...mensen die nu pas de serie te zien krijgen haken af omdat het on rails is:{ ...Het verhaal ,de sfeer,actie,extras , gameplay en graphics maken dat allemaal goed..trust me..
    De panzer Dragoon wereld is de mooiste fantasy wereld ..

Laatst bewerkt: 7 jan 2003
  7. killik

killik Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Panzer Dragoon is gewoon kunst die je moet ervaren. Ik zou niet eens mijn eigen weg WILLEN kiezen, de makers hebben de perfecte route voor je uitgestippeld. Het gaat puur om de actie/fantasy ervaring, helemaal niet om de vrijheid, dat is niet het punt van de game. Je kan dus wel wat naar links/rechts/boven/beneden om dingen te ontwijken, maar een eigen route kiezen kan niet. Zoals het hoort in de Panzer serie.

8. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    klinkt me erg goed in de oren en klopt ook met wat ik heb gezien tot nu toe :)
    echt super graph's !! maar beetje links rechts boven beneden vrijheid heb je dus wel ? dat is wel tof, was een beetje bang dat 't a-la house of the dead zou zijn,...

dat vind ik dus niet wreed met een controller :)

kijk al uit naar februari! :9

9. Caphex

Caphex 2nd Place 1st Loser.

Leuk Bevonden:
    1
    Dit spel is/ wordt een SUPER TOPPER voor de xbox, de zweer, muziek, alles er omheen echt geweldig!

Dit spel ziet er super gelikt uit en speeld ook nog super, dus dit wordt denk ik een ware hit als ie hier uit komt.

Oh ja even over het spelen,

je kan een beetje naar links, een beetje naar rechts , naar boven en beneden, je kan per level vaak 2 routes kiezen om aan het eind te komen van het level, bijde routes met verschillende vijanden. je scoort aan de hand van het aantal vijanden die je neerhaald uiteraard.

Je kan bij Eindbazen er omheendraaien door een soort burst naar voren, 1 burst zit je er naast, 2 dan zit je er voor.

Je kan zelf bepalen waar je heen schiet, voor achter recht links, dit gaat door middel van je R en L trigger..

Echt verslavend wel dit spel..

Laatst bewerkt: 8 jan 2003
  10. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    K heb de demo en het speelt best makkelijk.. a is schieten en als je a kort indrukt krijg je korte blasts, als je a langer indurkt kun je meerdere vijanden locken en schiet je een heel salvo af.

Met Y kun je Morphen in 3 verschillende Dragoon's: Snel en lichtbewapend, medium, Langzaam en zwaarbewapend

Met L en R kun je de 4 kanten opkijken Voor Achter Links en Rechts.

Met X en B kun je sneller of langzamer (maar hoe het precies werkt ben ik nog niet uit want alleen bij de eindbaas lukte me het)

Doordat het onrails is ben ik wel bang dat je em snel uitspeelt.. maarjah dat zie ik wel weer als ie uit is :)

11. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    als ze de game lang genoeg maken en intressant genoeg wil ik 'm best 2x uitspelen :D

de screens op ign waren echt super!!

zeker het mooiste wat de x-box te bieden heeft :D

tot nu toe dan ;)

12. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het niet beter kunnen typen :)

13. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het er inderdaad fantastisch uitzien. Qua gameplay doet het me erg denken aan Starwing op de SNES. Dat was echt tof!!! Jep, ik verwacht veel van deze game...:9 :)

14. diazull

diazull game junkie

Leuk Bevonden:
    0
    ign insiders review panzer dragoon

Closing Comments
    Rail shooters, unfortunately, are a dying breed. But Sega continues to put them out. Rez, for PS2 and House of the Dead III for Xbox were both good shooters. But Panzer is the best. Addictive, fun, and fantastic, this one is a true demonstration of the power of Xbox. You couldn't ask for a more beautiful game, and you won't find a better rail shooter anywhere. Panzer doesn't try to do anything more than be the best rail shooter around. It isn't trying to be better than Halo, it's not trying to be GTA: Vice City -- It's a rail shooter. And for what it is, as limiting as some gamers may find it, it's about as good as it gets.
    Old school gamers and fans of that brand of gameplay and feel will probably be able to enjoy Orta a bit more. Anyone who expects to get total control of a dragon, who wants to fly about like they're playing Crimson Skies may be disappointed at first. This is a shooter on rails, not a dragon flight sim. It's a fantastic game and as long as you go in knowing that the game is about multiple play-throughs, beating your own rankings, and enjoying a well-crafted world, then you should be able to enjoy and love Panzer Dragoon Orta.

-- Hilary Goldstein

Presentation
    Outstanding visuals, great music, and solid story, and plenty of extras. Detailed flight records, a world encyclopedia, even the original Panzer. Sweetness. 10.0
    Graphics
    Let me wipe the drool from your mouth. Stunning. Gorgeous. The prettiest console game so far. 10.0
    Sound
    Great music, good voice acting (thankfully no English dub!), and solid sound effects. And it's all in 5.1 Dolby Digital. 9.0
    Gameplay
    Sure you can just point and shoot, but it takes time to master the small things. Incredibly difficult, highly addictive, simply fantastic. 9.0
    Lasting Appeal
    A lot of fun, but it will only take a couple of hours to beat it once. But it's meant to be replayed, and you will play it over and over. Great extras as well. 8.0
    OVERALL SCORE (not an average) 9.2

weer een toppertje, maar ff kijken hoe die door het publiek wordt ontvangen, op gamerankings.com staan ook al een paar cijfers, het laagst is een 8,25

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    dit is echt weer zo'n must have! Ik ga em iig gelijk kopen als ie hier uit is.

16. Munch & Abe

Munch & Abe InsideGamer.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan net als vele anderen niet wachtten totdat de game in m'n dvd-lade zit :) Ontzettend genoten van deel 1, het gaat idd om de sfeer, verslavende gameplay, en top of the bill graphics. Ontzettend verslavend en veel replay waarde in 't spel, moet hebben... nu! :9

mzzl Munch and Abe

17. Mc Nappy

Mc Nappy Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    1
    on rail games zijn altijd al erg kort geweest (eerste PD kon je finishen in 45 minuutjes) en moeten het hebben van het eindeloos herspelen en altijd weer wat unlocken etc...PDO is zelfs vrij lang voor zijn genre: 4 uur ongeveer

18. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik kan niet wachten op dit spel, echt zo'n spel om te spelen als je net uit je werk komt....

Op IGN en GAMESPOT zijn trouwens reviews te lezen!
    Als je die gelezen hebt, kan je helemaal niet meer wachten...

19. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Hantheman >>>>> Hoe kom jij aan zo'n demo ?????? Of ik heb een heel stuk gemist over PDO.

20. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt het spel nu uit? Ik kan ook niet wachten :D

Deel Deze Pagina