RPGs zijn ooit begonnen met een turn-based vechtsysteem. Later zijn het RPGs bijgekomen waarin de speler zelf de controle heeft over de gevechtsacties die het spelpersonage uitvoert, de real-time gevechten. Persoonlijk vind ik real-time veel aangenamer, mijn favoriete RPG is dan ook Zelda, Ocarina of time, op de oude N64. Maar kennelijk zijn de turn based RPGs zoals de final fantasy reeks ook mateloos populair. Hoe denken jullie hierover.
Realtime is gewoon bruut. Toen Diablo 1 uitkwam, heb ik die echt daaaagen gespeeld. Blijft gewoon een topspel. Daarna toen Final Fantasy 7 op de PSX uitkwam was ik weer verliefd op Turn-Based. De FF series hebben een heel goed Turn-Based Battle Interface. Maar het liefst hack en slash ik gewoon vrolijk rond alla Diablo en Dungeon Siege.
Ik bedoel het real time vecht systeem, NIET real-time STRATEGY. Deze post gaat over het vechtsysteem in RPGs, niet over RTS.
RPG's als Zelda (Ocarina of Time) vond ik geweldig, en speelde ook fantastisch. Maar ik ben ook een groot fan van de Final Fantasy reeks. Dus ik koos voor optie 3.
ik vind het allebei wel leuk! Zo vind ik bij Zelda Real Time perfect! Maar bij De Final Fantasy's vond ik de Turn Based weer super!! Dus kan allemaal vind ik!
Ik vind het het een onoverkombaar nadeel van turn based spellen dat je zelf niet kunt beslissen wat je mannetje doet. JE hebt bijvoorbeeld een naar jouw voorkeuren customized karakter, maar dan ga je vechten en dan "ben" je hem (of haar, voor de dames) niet echt. Daarom speel ik nooit turn based spellen.
Ik vind het juist leuk aan RPGs dat je jezelf in een andere wereld waant, dat je iemand anders bent. Als je je character iets moet opdragen, dan is alleen het spelfiguur in een andere wereld. Dan kun je beter een hond nemen, die kunstjes doet op commando...
Ja ook daar heb je wel gelijk in! Het is zeker leuker om je in een persoon in te leven zeg maar ja! Zijn er wat van dat soort spellen op de Box? Of komen er inieder geval nog wat?
Dat vraag ik me ook af. Er komen wel een paar starwars RPGs uit, maar die zijn volgens mij ook turn based, (galaxies en knights of the old republic). Ik wacht met smart op een goede Xbox real-time RPG...
Volgens mij ga je Sudeki leuk vinden het is realtime fighting en als je ertussen combinaties van spells kiest vertaagt het naar bullet time....very sweet
Re:real time 4 evah Real time for evah kijk men naam d1=diablo1 ik speel et nu al 2 jaar en heb in totaal 6 dagen gemist door ziekenhuis en schoolreis en voor de kenners van et spel:ik ben legit maar turn based is ook leuk kheb zelf Final Fantasy(ff) ik heb ff6,7,8,9 op de PSone en ben er zwaar tevrede mee.maar dit is gewoon een erg goed spel,maar real time vind ik toch beter omdat je zelf wat te doen heb.
pfff wat is dit voor een poll niemand hier vind turn based leuk dat is toch wel duidelijk.. FF is misschien wel populair maar het enige minpunt wat iedereen er aan op te merken heeft is het turn based battle systeem.. ik heb ook maar op real time gestemd..
Dan vind ik het toch op z'n minst vreemd dat de final fantasy reeks een van de populairste RPG reeksen is ter wereld. Als het grote minpunt van FF is dat er turn based gevochten wordt, dan zou dat toch veranderd zijn/worden, niet dan? Of ligt het aan die gekke Japanners die zo vreselijk kicken op beurtgevechten, omdat het op schaken lijkt, of omdat het een diepe religieuze betekenis heeft ofzo , en daarom 5 exemplaren van ieder FF spel kopen dat de het vechtsysteem niet aanpassen?