1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou ja, voor wat je krijgt is het een goede aanbieding, probeer maar eens ergens anders een 13" met die specs voor dezelfde prijs te krijgen ;).
     
  2. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb sinds vandaag de nieuwe Macbook 2.16 Ghz Intel Core 2 Duo, 1GB ram en 120GB harde schijf. Nu heb ik een aantal vraagjes aangezien dit m'n eerste Mac is:

    - Wat is de delete-knop? 8)
    - Wat is het beste messenger programma voor de Mac? Ik heb nu Adiumx, maar daarmee kan ik de iSight niet gebruiken..
    - Wat kan ik met de 'fn' toets links onderin en het knopje links naast de pijltoetsen (een dakje met een streepje erboven).

    Alvast bedankt. :)
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Meestal is de FN knop een knop om extra functies te gebruiken die onder een normale knop zitten. Tenminste, zo is het bij normale Windows laptops.
     
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    De Fn knop + de backspaceknop is delete!

    2 vragen opgelost, lol.


    Ik gebruik gewoon MSN messenger op mn macbook, makkelijk omdat ik die nu ook op mn 360 kan gebruiken.
     
  5. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, hartstikke bedankt. :thumbs:

    Ik heb zojuist MSN voor de Mac gedownload, maar hoe gebruik ik de ingebouwde camera? Ik zie daar geen functie voor namelijk..
     
  6. p-boy

    p-boy Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is mercury messenger de enige die cam ondersteunt
     
  7. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    om te webcammen op mac moet je skype gebruiken.. of met een AOL of Yahoo-account via iChat
     
  8. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    of amsn.. die ondersteunt ook de webcam als het goed is.
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    WWDC viel maandag echt tegen... had echt gehoopt op een nieuw ontwerp van de imac in brushed metal of een opvolger van de mini, iets wat tussen een mac pro en een mini inzit. Aangezien de imac en mini allang es geupdate had moeten worden, mini is bijna een jaar al niet geupdate.

    Leopard zag er wel nice uit, de dingen die ze lieten zien, vond alleen die transparante balk onderaan het scherm niet echt cool. Maar die functi dat je mapjes kan maken en erover heen gaat dat ie uitvouwt lijkt me super handig:thumbs:

    Wat vonden jullie ervan?
     
  10. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    jaa ik vind leopard wel vet..
    en niet duur eigenlijk.. mja zoveel is er ook weer niet veranderd..

    maar iig ik wil echt 90% zeker de iPhone nu.. ff wachten dat de kinderziektes eruit zijn... pffiew wat een gelikt ding zeg!
    mn telefoon begint op te raken en mn ipod mini ook (batterij probleempjes)

    en C&C 3 op mac! nu ook hopen dat EA zich houd aan het gelijk release van games.. ga ik misschien weer een gamer worden ;) (die goeie oude tijd.. )
     
  11. axiK

    axiK Guest

    Ik heb mijn MacBook 2.0GHz net de deur uitgedaan, beviel me toch niet zoals verwacht en heb nu een monster desktop PC van het geld gehaald. Bracht na 4 maanden gebruik toch nog 1400 op :-D!
     
  12. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoewel ik de WWDC wat magertjes was vond ik wat Apple showde wel allemaal handige toevoegingen, hoewel sommige al bekend waren en ook al als 3rd party software te downloaden zijn zoals spaces. Ik kreeg het idee dat apple Mac OS X vooral onder de motorkap een flink opknap beurt geeft met Leopard, als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn 5 jaar oude iMac G4 draait zonder enige moeite Tiger en het lijkt er alleen maar op vooruit te gaan met Leopard. Vooral core animation is zeer indrukwekkend. OS X lijkt nog makkelijker effecten in te laden. Ik vond de afwezigheid van een nieuwe iLife en iWork suite echt een gemis.

    Mag ik zo bot zijn om te vragen wat er niet beviel? :p
    Ik ben een switcher en ik ga echt nooit meer terug naar windhoos.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2007
  13. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben sinds gister de trotse eigenaar van een Macbook Pro 17" en moet zeggen dat deze goed bevalt. Dit is mijn eerste ervaring met een Mac OS en heb een paar vraagjes voor de doorgewinterde Mac OS X gebruikers:

    - Is een voor Mac OS X zoiets als Winrar (met GUI)?
    - Hoe maak ik screenshots (ik las cammand key+shift+F3 maar dit werkt niet)?
    - Kan je onder Mac OS X ook partities aanmaken?
    - Weet iemand leuke games voor op de Mac?

    Bij voorbaat dank :), Novo.
     
  14. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    - Stuffit Expander
    - Het is command+shift+nr.3 om een screenshot te maken. nr. 4 om een selectie te maken.
    -Je kunt partities maken met het "Schijfhulpprogramma" die zit in de map Hulpprogramma's in de programma's map.
    - Leuke games Halo, Call of Duty, RtcW: ET <-- gratis

    *Tip

    Om je mac lekker snel te houden zonder dat je je schijf ooit hoeft te formatteren is het verstandig om eens in de maand ofzo in het Schijfhulpprogramma "schijf-EHBO" te selecteren en te kiezen voor "controleer schijfbevoegdheden" Je Mac zal bevoegdheden die mogelijk verkeerd staan controleren. Het is verstandig om alle programma's die aan staan uit te zetten tijdens deze controle, want dan gaat het controleren veel sneller en efficiƫnter. Het suurt maar een paar minuten. Als de controlle goed gaat klik je op "herstel schijfbevoegdheden" en dan zet ie de foutjes recht. Herstart je Mac na het deze handeling.

    *Handig om te weten

    Mocht je Mac ooit crashen ( Wat zeldzaam, maar mogelijk is ) dan kun je deze handeling ook uitvoeren op de installatie DVD van je Mac. Wat je doet is je start je gecrashde Mac op. Stopt snel de DVD erin en je houd de C toets ingedrukt. Je krijgt de installatie wizard te zien, maar boven in het scherm staat ook een taakbalk waar Hulpprogramma's tussen staat. naast de controle en herstel van bevoegdheden kies je daarna voor controleer / herstel schijf. Tenzij het een hardware probleem is zal alles zo goed komen, maar ga er maar vanuit dat je dit nooit nodig zult hebben, maarja je weet maar nooit. ;)
     
  15. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Velvet hartstikke bedankt! Nu kan ik lekker aan de slag!
     
  16. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de combinaties van je toetsenbord

    http://www.macosx.nl/?p=tips-toetsen

    BTW houd shift eens ingedrukt als je je venster kleiner maakt..
    of (ctrl + alt + appel + 8 ) kun je ook lachen :D
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Tering.. zojuist ff een filmpje gekeken op Youtube over Parallels. WTF is dat voor mooi programma. Ik gebruik al tijden virtualisatie programma's (voornamelijk Virtual Server en Virtual PC) maar damn, die combinatie tussen mac 'en windows is echt super gaaf vormgegeven.

    Ik heb zelf (nog?:p) geen Mac en kan en wil i.v.m. studie en werk niet geheel overstappen. Maar voor 'erbij' lijkt me het wel erg gaaf. Zeker omdat ik niet persee nieuwe Office software hoef aan te schaffen.

    Alleen, in hoe verre draait Windows op een standaard Macbook (1GB).

    Een tweede waar ik mee zit: Hell no dat ik 2GB upgrade door Apple zou laten doen. Heb al op verschillende sites gekeken wat betreft memory upgrade packs die ook compatible zijn. Mensen die hier ervaring mee hebben?
     
  18. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Je moet ook zeker kijken naar VMware fusion. Schijnt iets sneller/stabieler te zijn dan parralels en heeft weer net wat andere features.

    Ik heb zelf een macbook met 1 gig en daar wil ik geen parralels/fusion op totdat er 2 gig in zit. OSX is met 1 gig (voor mij) voldoende werkbaar, maar ik wil niet 2 OS'en tegelijk draaien zodat je maar 512 mb per OS over houdt.

    Als je naar een Apple Reseller gaat willen zij het geheugen er veelal veel goedkoper voor je in zetten (of je koopt alleen het geheugen dat je het er zelf in prikt).

    De macbookjes willen graag ddr2-667 geheugen, ik weet alleen niet of ze alle merken slikken.
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Oh super bedankt... Sowieso is het wel van belang in hoe verre je virtuele machines kan draaien. Op mijn desktop machines zijn dat er ten minsten 3 (voornamelijk qua overzicht. Opzich kan je er honderdduizend draaien als je met geheugen speelt). Ik vraag me af in hoe verre dat op een Apple Mac werkt.

    Voor mijn studie/werk gebruik en zal ik ook het Windows platform blijven gebruiken. Een Apple aankoop zou puur uit intresse zijn. Nu weet ik eigenlijk niet wat een Apple is. Natuurlijk ken je de plaatjes enzo, maar hoe werkt het nou eigenlijk. Dat lijkt me leuk om uit te zoeken. Het gevaar er van is ook dat je straks met 2 laptops komt te zitten bijvoorbeeld, als je begrijpt wat ik bedoel.
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Is Mac OX 10.5 Leopard eigenlijk gewoon een gratis update?

    EDIT: Nee dus. Mijn vader had naar de apple shop gebeld.

    BTW: Is het heel lang wennen als je de overstap van windows naar macintosh maakt?
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina