Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SlayerPaTjE

SlayerPaTjE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat me wel opvalt is dat ik een duidelijk verschil hoor tussen voor en achter, achter klinkt het vaak een stuk harder, iemand een idee hoe ik dit een beetje gelijk kan krijgen (Z-5500)

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Valt dit niet af te stellen op de decoder?

3. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik een half jaar geleden ook gedaan. Binnen 24 uur stond de Z-5500 voor de deur. Via rembours besteld wat wel 5 euro duurder was. Bij vooruitbetaling duurde het bij mij voor andere bestellingen 3 dagen. Echt top serves bij Alternate!

Druk op de afstandsbediening ‘surround –’ of op de decorder -> level 2× tot surround, vervolgens de draai knop gebruiken.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Allejezus. Weer 95 euro aan kabels besteld. Coax kabel digitaal om me PC digitaal aan te sluiten en 15 meter canare 4s8 kabel met banaanpluggen voor vaderdag want me pa moet maar is aan de hifi.

5. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom met banaanpluggen als ik mag vragen?

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    De terminals van zijn speakers zijn onwijs klein. Dus moet wel banaanpluggen om ze normaal te kunnen aansluiten.

7. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ah zo! Binnenkort moet ik ook maar wat kabels bestellen. Is het aan te raden om voor de rear's andere goedkopere kabels te kopen? Kan ik anders het beste alles met de 4s11 aansluiten?

Kut, moet ook nog wat voor m'n pa kopen. Bestel wel een taart bij Multi-Vlaai:)

Laatst bewerkt: 14 jun 2007
  8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb zelf 4s11 voor voor en center. En 4s8 voor achter omdat me dat wat te duur werd op die afstand. Duurder is vaak beter maarja je moet afvragen of het je waard is.

9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, of het mij waard is. Dat weet ik juist niet. Is het het waard om ze ook voor achter te doen?

Hoe zijn de kabels overigens en hoe heb jij ze aangesloten? Zijn 4 draden, dus kan je ze ook voor de Bi-wire gebruiken?

10. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Heeeyy ff een vraagje het is alweer zolang geleden

Ik heb een oude Hoofdtelefoon (Sony MDR Z700) van zo pak en beet anderhalf jaar en deze heeft kabelbreuk aan het plugje. Bij de Media Markt kan je sowieso een plugje halen waarmee je hem weer aan elkaar verbind.
    Maar komt er dan nog goed geluid uit? Kortom is het wel de moeite waard?
    Ik zie namelijk op het internet dat iedereen gelijk een andere aan gaan schaffen of dat ze een poging doen tot service :)
    Want misschien kan ik mijn tijd beter besteden door hem helemaal uit elkaar te halen O-)

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een beetje handig bent kun je hem altijd opnieuw solderen. Ligt wel een beetje aan de prijs he. Als het zo'n ding was van 15 euro zou ik er niet meer naar omkijken. Maar als het een duurdere is zou ik 'm niet zomaar weggooien.

Edit: en zo te zien was het een dure...

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Er zitten 4 aders in de kabel dus je kan ze inderdaad voor bi-wire gebruiken. Hierbij verbind je de 2 + aders aanelkaar en de 2 - aders aan elkaar die dan gewoon in de versterker gaan. Op je b&w's haal je dan de vergulde plaatjes tussen de terminals uit en stop de 4 aders afzonderlijk in de speaker.

Ik denk dat het het extra geld niet waard is om 4s11 voor achter te doen. Tenzij je maar een paar meter moet overbruggen. Je moet het zelf maar even afwegen, je kan ook beginnen met 4s8 en dan later eventueel upgraden als je de 4s11 beter vind klinken.

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    14 m. voor de achter speakers nodig.

Ik ga er nog gewoon over nadenken. Heb momenteel toch niet echt veel geld meer dus. Over precies 8 dagen krijg ik als het goed is weer mijn geld.

Ik vind trouwens de B&W's erg schel klinken als ik ze lekker hard zet. Begint nu best op te vallen. Mogelijk te verhelpen met nieuwe kabels? Veel van die `slis´ geluiden bij zang, zeg maar.
    Pimmy, zet jij je speakers ook weleens wat harder en klinken ze dan ook schel?
    Gebruik nog wel mijn Profigold kabels, zou het veel uitmaken met de Canare kabels die ik waarschijnlijk ook spoedig wil kopen?

Laatst bewerkt: 15 jun 2007
  14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, verwacht niet een heeel groot verschil met nieuwe speakerkabels...:x

Waar die schelheid vandaan komt is misschien meer een vraagje voor op htforum.

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je dit bij muziek/films allebei?

Ik heb het ff voor je geprobeerd met een mp3tje, 0db. Ze klinken minder mooi maar schel is het niet echt te noemen, misschien moet je ff kloten met je bass/treble instellingen?

Bij -10db klinken mp3tjes voor hard zegmaar best lekker maar als het echt hard wordt dan krijg je een klappende bass en een minder lekker hoog. Heb Monsters Inc. ook op 0db ongeveer gedraait maar daar klonk het erg vet, niks mis mee.

Vraag het me af of dit door de versterker komt of door de speaker. Ik gok zelf vooral de versterker, deze heeft misschien te weinig vermogen om de speakers bij zo'n hoog niveau goed onder controle te houden.

16. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Draai MP3-tjes op mijn DV6600. Gisteren paar CDtjes geluisterd en moet zeggen dat als ik radio beetje hard aanzet, het minder schel is. Misschien ligt het dan aan de DVDspeler of de kabels ertussen. Tussen de DVDspeler en reciever zit een no-name optical van Alternate. Ga ook even uitgebreid zoeken op HTforum, denk dus zelf dat het ergens aan de DVDspeler en de bekabeling ertussen komt.

Alsnog klinkt radio ook een klein beetje schel, maar stuk minder vind ik!

17. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kabels, verwacht niet een dag & nacht verschil.
    Het is waarschijnlijk gewoon het klank karakter van je speakers, of en, dynamiek & controle van je versterker.

Hoewel meeste mensen meestal B&W niet als schel beschrijven, ze hebben wel aluminium tweeter toch? Mijn Mordaunt-Shorts hebben dat ook, en icm met mijn denon versterker hadden ze de neiging, vooral bij drukke passages met veel instrumenten, om schel te gaan klinken.

Nu ik een stereo amp de front kanalen laat doen & een dedicated Cd speler heb, heb ik het probleem eigen niet meer. Daarbij, muziek moet je niet knetterhard luisteren man. :b:

18. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Kan ik hier een boxie neerzetten?? Of krijg ik dan krassen?

19. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een subwoofer zou ik er niet naast zetten (als dat überhaupt wel past), maar gewoon een speaker moet wel kunnen. :)

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Krasssen krijg je alleen maar als je ermee gaat schuiven:).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina