Ik heb een probleem met mn box. Laat ik van tevoren alvast melden dat ik niks gemod heb aan mijn console, nooit cheats heb geinstalleerd of andere vormen van rommelen met de xbox heb toegepast. Als ik de xbox opstart gaat alles goed, inloggen op live prima. Als ik dan echter een game start (arcade of "full game") wordt mn hele gamerscore leeggegooid (0 dus) en kan geen achievements halen. De gamerscore wordt wel weergegeven zodra die net is ingelogd op Live, maar zodra ik ook maar iets ga doen wat die gamerscore nodig heeft (achievements halen, van mn friendslist games vergelijken, arcade games spelen), en ik wil dan mijn gamerscore bekijken, staat het op 0. Bij sommige arcade games krijg ik zelfs de melding dat er geen Live profiel te vinden is, en kan ik niet eens gamen. Ik heb toch echt een xbox live gold abo. Ik heb al meerdere dingen gegoogled (gamerscore gone, xbox live gamerpoints 0, enzovoort) maar daar kwam niks anders uit dan van mensen die hun console hadden omgebouwd, en zo hun punten waren kwijtgeraakt? Is er iemand die dit heeft meegemaakt of misschien een oplossing heeft? Bij voorbaat dank!
Ik hoorde iemand daar over op de 1up podcasts, die had het er over dat een van de gameupdates dit veroorzaakte. Je kan dit eens proberen ( ik garandeer niks, en je bent wel al je gameupdates kwijt)
Nee, die code geeft geen problemen. Je verliest niets. Je moet alleen alle auto-updates weer downloaden. Ik heb hem zelf vaak gebruikt als ik problemen had met men 360.
Geeft geen problemen, bungie raadde dit zelfs aan toen er problemen waren met de halo 3 beta. Je verwijdert hier enkel de updates mee.
Het is zelfs goed om dit af en toe te doen. Ik doe het sowieso 1x in de maand sinds het bekent is. Je merkt meestal al verschil aan het Dashboard/Guide wat weer sneller werkt na het uitvoeren. Het kan zelfs freezes oplossen. Het kan totaal geen kwaad en zoals al gezegt wis je alleen de updates van games welke weer automatisch worden gedownload bij het starten van die game. Maar goed, of het dit probleem oplosten betwijfel ik. Het beste is toch even contact opnemen met de helpdesk van MS. Suc6!
Die updates zijn toch niet voor nix upgedate? Volgens mij wis je nu gewoon die updates, waardoor het inderdaad (zoals jij zegt) iets sneller zal kunnen werken. Alleen is het zo dat wanneer je ál die games nog een keer speelt, hij ze allemaal nog een keer download Dan zou he tnie tmeer werken.. Alleen als je een paar van die games nooit meer speelt, dus de updates niet meer nodig hebt.. Denk dat t dan wel kan werken inderdaad.
De cache wordt ook gewoon gewist en dat is net als bij PC's weleens goed. Er blijft altijd veel zooi achter wat je systeem zegmaar lichtelijk kan verneuken. Een vriend van mij had vaak last van freezes etc. op z'n Xbox 360 en nadat hij dit had geprobeerd op aanraden van mij werkte z'n console weer perfect. Alleenmaar goed!
Iemand anders gaf mij de tip om account recovery te proberen. Ik had hierzelf ook wel aan gedacht, maar ik dacht in eerste instantie niet dat dit zou helpen omdat bij het inloggen het account immers wel goed werkte, en pas bij het opstarten van een game de gamerscore weggehaald werdt. Goed, ik had het dus toch maar geprobeerd, en tadaa, alles werkt weer naar behoren. Bedankt voor de antwoorden over patches verwijderen, ik denk dat ik dit toch ook maar ga doen, cache legen kan inderdaad geen kwaad. Slotje wat mij betreft
Nog even een vraagje. Ik moest voor Halo 2 zo'n update downloaden, en dit kon dan weer niet via mn VGA kabel.. Moet ik DIE update dan ook opnieuw uitvoeren als ik mn cache leeg?